Creativiteit drinkfles?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Creativiteit drinkfles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 10:29

Heyhey,

Ik heb even geen andere titel voor maar ik zoek eigenlijk wat creatieve ideeën. Goed ik heb 2 cavia's welke ik in een, niet zo veel voorkomend hok heb zitten. Even uitgelegd hoe het eruit ziet; Doorzichtig hok met van die... plastic doorzichtige platen. Daarin zitten bovenin wel wat gaatjes.

Mijn kwestie is het volgende. De cavia's drinken nu uit een waterbakje, welke eind van de dag leeg is. Geen probleem op het eerste gezicht, maar een dagje wegblijven wordt zo wel lastig gemaakt. Dus wilde ik eigenlijk een drinkflesje ophangen, maar die gaatjes zitten op een hoge hoogte en zullen de cavia's daar niet bij komen.

Nu zoek ik eigenlijk ideeën ter oplossing van het probleem, of misschien andere ideeën om toch dat waterflesje te gebruiken.
Ik dacht eerst eraan om 2 gaatjes in zo'n flesje te maken, touwtje er doorheen (nog geen idee hoe, maar dat maakt niet uit :') ) en dan op te hangen, maar dan lijkt me dat het flesje niet meer functioneert.

Dus goed, heeft iemand een creatief idee? :D

Liefs

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:35

Kun je het met een ijzerdraadje ophangen aan de gaten boven? Ik krijg niet echt goed beeld van je hok, maar nav jouw touwtjesidee denk ik dat dit ook moet kunnen. Zo deed ik het vroeger vaak.

Tuitje van het drinkflesje eraf draaien, een redelijk dik, lang ijzerdraadje een keer om de plastic hals van het flesje (waar je het water ingiet) draaien, tuitje er weer op en de ijzerdraadjes naar boven buigen en boven aan je hok vastmaken.

edit: uiteindes van je ijzerdraadje komen dan buiten je hok uit, daar even een stukje in elkaar draaien zodat ze niet het hok ingetrokken kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Castellon op 20-04-17 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:35

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:37

Kan je geen gaatje(s) bij maken op de juiste hoogte in je zij-plaat?
Gaatjes in het flesje maken dan gaat ie niet meer functioneren vrees ik. :P Als je het op hangt zoals Raya zegt, gaat ie dan niet te veel bewegen voor je cavia's om te drinken?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:37

Geen idee hoor of het iets kan zijn, maar een waterschotel voor pluimvee een idee?!

Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeelding

pjer

Re: Creativiteit drinkfles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:17

ik zou denk ik ook met ijzerdraad een harnas voor het flesje maken en dat aan die gaatjes bevestigen. Of misschien kun je met ducttape om het flesje een bevestiging voor het ijzerdraad maken?

je zou eventueel ook heel voorzichtig extra gaten kunnen boren in het kunststof.. maar dat ligt er maar net aan hoe dik dat is of het goed gaat. (en het moet voor het boren even uit de kooi kunnen)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 11:32

Afbeelding

Goed ik heb dat harnas eens geprobeerd :D

Ductape kan eventueel als versterking. Nu hopen Dat het werkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:22

Mocht hij verzakken is een stuk hout met een L vorm een optie. In het lage streepje (die bij voorkeur schuin omhoog is, maar ook horizontaal kan) boor je een gat wat de tuut doorheen kan. Bovenin zet je het flesje dan alsnog vast (samen met het hout) met ijzerdraad aan de zijkant van het hok.