Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
loez schreef:Mijn staff kan ook niet tegen te veel eiwitten. Krijgt nu doglovers gold fish en sweet potatoes.
Yipee schreef:Waarom probeer je niet gewoon het hypoallergene voer van de dierenarts? Het betekend niet dat je hond er levenslangs op hoeft te blijven. Als je strikt 6 weken volhoud test je hier ieder geval mee of je hond echt een voedselallergie heeft of niet.
MyWishMax schreef:Yipee schreef:Waarom probeer je niet gewoon het hypoallergene voer van de dierenarts? Het betekend niet dat je hond er levenslangs op hoeft te blijven. Als je strikt 6 weken volhoud test je hier ieder geval mee of je hond echt een voedselallergie heeft of niet.
Niet altijd hoor. Mijn hond bleef op verschillende soorten hypoallergeen voer gewoon enorme klachten houden. Pas toen ik zelf een eliminatiedieet ging samenstellen ging het beter. Wel echt een voedselallergie, maar niet uit te sluiten op brok.
Yipee schreef:MyWishMax schreef:Niet altijd hoor. Mijn hond bleef op verschillende soorten hypoallergeen voer gewoon enorme klachten houden. Pas toen ik zelf een eliminatiedieet ging samenstellen ging het beter. Wel echt een voedselallergie, maar niet uit te sluiten op brok.
Dat klopt helemaal. Er is een percentage honden met voedselallergie die ook nog steeds reageren op de hypoallergene brok.
De gouden standaard om een voedselallergie uit te sluiten in de diergeneeskunde is daarom toch echt een zelfgemaakt eliminatie dieet. 1 eiwit bron die het dier nog nooit heeft gehad en 1 koolhydraat bron (rijst of aardappels). Allergie tegen rijst of aardappels is zeer zeldzaam. Honden kunnen het bovendien, mits goed gekookt, prima verteren. Ik zou niet gaan beginnen aan KVV of andere brokken, daar kan toch altijd nog een andere eiwitbron inzitten.
Na die 6 weken weet je ieder geval zeker of de klachten door een voedselallergie komen. kan je daarna op zoek naar een brok of KVV die bij je wensen past en die niet zorgen voor een allergische reactie bij je hond.
Veel succes met je keuze en aanpak! Het is een heel vervelend en hardnekkig probleem.