(Kat) is dit normaal??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

(Kat) is dit normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 12:34

8 van de 10 keer als mijn poes bij mij komt zitten krijgt ze altijd een onzettend dikke staart en gaan haar rug haren letterlijk als en hanenkam omhoog staan.
Ik vraag me af of dit normaal gedrag is?
Ik heb hier 3 rondlopen en zij is de enige die dit doet.

Ze komt altijd zelf bij mij zitten en spint, ze word dus niet gedwongen om te blijven zitten of opgepakt.

Ook legt ze soms haar oren plat neer en zwaait ze met haar staart.

Ik dacht altijd dat dit tekens waren dat ze boos/geïrriteerd zijn.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is of wat ze dan bedoelt?
Ik ben hier wel benieuwd naar namelijk :j

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding

EDIT: ik weet niet of het er mee temaken kan hebben, maar ze is helemaal gezond.
Ze is recent nog bij de dierenarts geweest om te wegen, wormenkuur en is er een algeheel 'check-up' gedaan waaruit bleek dat ze gezond is(tanden, oren en geluisterd naar hart, longen enz)
Laatst bijgewerkt door x_Nadia op 17-04-17 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrthe64

Re: (Kat) is dit normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:40

Wij hebben twee katten en die krijgen allebei een dikke staart als ze heel blij zijn. Ze zijn absoluut niet boos op zo'n moment, maar geven juist kopjes enzo. Voordat ik deze katten had dacht ik ook dat alleen boze katten dit deden, maar blijkbaar doen sommige katten dit ook als ze vrolijk zijn. Ik weet alleen niet of het zwaaien met de staart en platte oren ook een teken van vrolijkheid is, dat doen mijn katten namelijk niet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:40

Zoals je het beschrijft denk ik aan lichamelijk ongemak. Ze wil wel heel graag bij je zijn, maar is bij voorbaat bang dat haar aaien pijn zal doen. Spinnen betekent niet altijd dat een kat zich prettig voelt. Gek genoeg spinnen katten ook als ze pijn hebben. Misschien toch handiger om dit aan de DA te vragen, aangezien die jouw kat dan meteen even helemaal kan nalopen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 12:44

Bedankt voor de reacties.
Vaak aai ik haar niet als ze doet doet.
Ik heb nog even wat toegevoegd aan het OP.

Ook doet ze dit al zolang ik haar heb.
Ik kreeg haar toen ze 10 weken oud was en word 3 juni 1 jaar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:49

Met de aanvulling die je in de OP geeft, is het moeilijk te zeggen vanaf de PC. Heb je hierop al ge-Googled? Misschien zijn er specifieke topics waar dit in besproken wordt?

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 12:53

Shenavallie schreef:
Met de aanvulling die je in de OP geeft, is het moeilijk te zeggen vanaf de PC. Heb je hierop al ge-Googled? Misschien zijn er specifieke topics waar dit in besproken wordt?

Ik heb al wel gekeken op internet ja, maar bij het ene lees ik dat ze het dan fijn vinden om bij je te zitten en bij t andere dan weer dat wat ik dacht: boosheid.
Vandaar dat ik hier de vraag stel :=

Verder geeft ze ook kopjes en is het eigenlijk echt een schoot katje, het liefst gaat ze zelfs mee naar de wc.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:11

Ik zat net nog te denken: kan het zijn dat ze geagiteerd is vanwege een andere kat in de tuin? Dat ze die ziet lopen, maar er niet naar toe kan? Of kan het zijn dat ze net een verhitte discussie met een andere kat heeft gehad, voordat ze naar jou is gegaan?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:20

Die kleine bij ons doet het ook. Niet altijd (meer) maar als ze heel blij is, of heel enthousiast dan krijgt ze ook een hele dikke staart. Ook altijd afgevraagd wat dat nou precies betekend. Dus ik lees even mee.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 23:05

Shenavallie schreef:
Ik zat net nog te denken: kan het zijn dat ze geagiteerd is vanwege een andere kat in de tuin? Dat ze die ziet lopen, maar er niet naar toe kan? Of kan het zijn dat ze net een verhitte discussie met een andere kat heeft gehad, voordat ze naar jou is gegaan?

Dit denk ik eerder van niet, bij ons in de tuin komen geen andere katten ivm onze hond die vreemde katten absoluut niet accepteert in onze tuin en ze dan wel wil opeten :')

Ze doet het ook als ze nog niet buiten is geweest en dus geen andere katten ziet, met onze andere 2 is ook nooit ruzie ofiets, dus ik denk niet dat dit het kan zijn.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 23:10

Haha, heel herkenbaar :D
Mijn Minoesje doet dit wanneer ze erg enthousiast is. Soms zit ze met een compleet dikke staart terwijl ze tevreden ligt te spinnen op mijn buik :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:30

x_Nadia schreef:
Shenavallie schreef:

Dit denk ik eerder van niet, bij ons in de tuin komen geen andere katten ivm onze hond die vreemde katten absoluut niet accepteert in onze tuin en ze dan wel wil opeten :')

Ze doet het ook als ze nog niet buiten is geweest en dus geen andere katten ziet, met onze andere 2 is ook nooit ruzie ofiets, dus ik denk niet dat dit het kan zijn.

Oké, dat is dus uitgesloten. :D

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 11:13

Voor onze eigen katten is hij btw wel lief hoor en die wil hij niet opeten :o
Voor het geval jullie denken dat ik een katten moordende hond heb :')
Afbeelding
Afbeelding

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:17

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Katten zijn karakteristieke dieren. Ze doen gewoon raar soms. Als zo'n dikke staart gepaard gaat met een bolle rug, blazen, grommen en uithalen zou ik me pas druk maken. Mijn kat deed het gister toevallig, voor het eerst, dit ging gepaard met pootjes kneden en lief miauwen. En deze kat is verschrikkelijk aanhalig en knuffelig, ik heb hem nooit een reden gegeven om agressief te zijn. En dit is hij ook niet. Denk niet dat het iets slechts hoeft te betekenen hoor.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:18

Ik heb ook 1 kat die dit doet als ze in Super-cuddly-mode is :)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 12:21

Kensi (poes in kwestie) is ook echt een knuffel, ook ik heb haar nog nooit een reden gegeven om 'boos' te doen tegen mij.
Ook doet zij met de pootjes kneden en lieve mauwtjes of een 'prr' komt eruit.
Ook slaat of blaast ze niet.

Na alle reacties neem ik nu aan dat dit bij sommige katten dus 'normaal' is :j