Natuurlijk honden kauwsnack

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Natuurlijk honden kauwsnack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 00:36

Ik eet het even niet meer :)) Ik geef mijn hond KVV en mijn kitten ook (maar die is er nog maar net). Nu wil ik ook geen kauwsnacks meer geven waar allerlei rotzooi in zit.
Mijn hond vind het fantastisch om ergens op te kauwen, hij vind bullepezen fantastisch. Nu heb ik alleen gelezen dat ze die maar 1x per week mogen omdat dat erg vet is. Ik wil eigenlijk iets wat ik wat regelmatiger kan geven aan hem. Of valt het mee met bullepezen?

Ik wel graag iets waar hij toch wel 10 minuten mee bezig is op zijn minst. Hij vind gepofte kippen poten heel lekker maar die zijn hap slik op. Onlangs heb ik hem een lamspootje gegeven hier was hij lang mee bezig maar hij kan er niet zo goed tegen, hij moet hier van braken. Dit heeft hij ook bij dino botten, ik denk dat het te maken heeft met het bot.

Hoefjes krijgt hij ook wel eens maar is hij niet echt kapot van. Evenals rund of varkens oren.
Een hele tijd terug heb ik ergens een gepoft honing bot gevonden waar hij helemaal gek op was, maar deze heb ik nooit weer kunnen vinden.

Wat geven jullie zoal aan je hond (en kat) en wat is een fijne website om te bestellen?

Maartje1990

Re: Natuurlijk honden kauwsnack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 02:54

Hertengewei van bijv farmfood! Om te beginnen zijn de doorgezaagde varianten het fijnst. Ze hebbene vele verkooppunten (dierenwinkels) maar niet alle punten verkopen al hun producten maar dit staat aangegeven op hun site

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 04:03

Hoe groot is je hond? Vis is hier altijd een succes! Jackrussel doet wel langer dan 10 minuten over een gedraaid visding, maar hij mist wel wat tanden en heeft een kaak die meer uit staal bestaat dan uit bot. De Bordercollie doet er minder lang over, maar het is zeker geen paar keer kauwen en het is op.
Zeker stokvissen zijn wat harder.

En, voor beide een gróóót succes; Luchtpijp! _/-\o_

Oja, ik lees dat je hond slecht reageerd op Dinobotten. Denk dat je geluk hebt dat hij ze snel weer uitbraakt, die dingen hebben al heel wat slachtoffers gemaakt :(
https://www.facebook.com/stopdedinobotten/

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 06:24

Kijk eens op zooplus.nl of tim's dierenwebshop daar staan zat gedroogde dingen op. Hier is runderkophuid een stevige knaag favoriet. Het stinkt alleen best wel.

Pootjes en dino botten zit teveel kraakbeen in naast dat het eng is qua splinteren geven ze het idd vaak terug op.
Ooit had ik kamelenkophuid. Ook dat vonden ze hier fantastisch net als paardenhuid en kippenborstrolletjes. Heb ook al elanden kophuid gevonden maar nog niet gekocht. Ook zijn er schapen en geiten oren. Schaap vonden ze hier fantastisch echter geit vonden ze minder.

Keuze genoeg dus ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 07:19

Bij liggen diverse herten geweitjes en 2 harde botten. En verder mogen ze ook wel eens een stok mee naar binnen nemen. Mits niet al te smerig. De rest is zo op.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 07:34

Onze Emi is dol op gedroogde vishuud, runderoren en konijnenoren (met vacht is echt het lekkerste...) en nekspier vindt ze ook lekker. En verder stukjes kipfilet en witvis filet maar die laatste 2 zijn te zacht om lang over te doen.
De corgi van mijn ouders is gek op stukjes luchtpijp :)
Ook vinden ze bijna allemaal kophuid lekker, alleen sta ik dan met Emi de hele nacht buiten omdat ze er op de één of andere manier slecht tegen kan...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 07:51

Ik had laatst runderlong meegenomen, dat vond ze geweldig! Is niet zo vet ook.
Kophuid heeft ze ook graag idd. Runderoren zijn ook fijn.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:22

Herten gewei gaat hier een eeuwigheid mee. En ze kunnen hem altijd pakken als ze zin hebben om lekker te knagen. :j

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:45

Kijk eens op dogbite.nl. Hele fijne site met dito service. Bovendien verkopen ze daar vooral geen chemische meuk, wat ik bij zooplus wel vind.

Als je wilt dat je hond wat langer knaagt zou ik kijken naar de runderluchtpijp, achillespees rund, de lange stukken runderkophuid en eventueel de kalfspoot voor als hij echt lekker lang bezig kan zijn.
Mijn bullenpezen-verslinder is dol op deze dingen! :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:59

kophuidplaten,dus niet die kleine stukken kophuid,maar echt grote platen,ik heb beste honden hier,maar ze doen echt dágen met die dingen ( zo niet weken)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:01

Mijn hond vind al dat gedroogde spul heerlijk maar runderkophuid gaat toch aanzienlijk langer mee dan andere gedroogde dingen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:05

Kopplaten zijn hier zo op.
Wij hebben een hond die alles zo op heeft.
Het enige waar ie echt langer dan 10 minuten over doet is een zalm (van kop tot staart, wel gefileerd natuurlijk). Maar ja, dat is niet echt gedroogd.

Over hertengewei hoor ik wisselende verhalen, en vooral dat het voor de geoefende hond is, niet zomaar geven!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:08

Die van mij doet echt dagen met runderneus. Vindt ze heerlijk.
Luchtpijp is ook favoriet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:12

kimmie261 schreef:
kophuidplaten,dus niet die kleine stukken kophuid,maar echt grote platen,ik heb beste honden hier,maar ze doen echt dágen met die dingen ( zo niet weken)

Waar koop je die platen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:19

CarinaR schreef:

heb je een krokodil ofzo,die kophuidplaten sla je iemand dood mee zo hard zijn die :D

maar TS ga er maar van uit dat als je een 'gewone' hond hebt, dat die kophuidplaten écht voor uren kauwen zorgen.. +:)+

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:47

Wij geven hier bullepezen (wel in kleinere stukken gezaagd), gedroogde zalmhuid, gedroogde konijnenoren...
Ook liggen er constant 3 stukken hertengewei die ze regelmatig vastnemen. Ook 3 nylabones/tastybones. Kunnen ze nemen waar ze zin in hebben zonder erover te moeten vechten (2 honden waarvan 1 in het begin voernijd).

Edit: ik moet wel zeggen dat mijn honden nu niet zo'n kauwers zijn. De ene neemt bijvoorbeeld ook bepaalde botjes niet aan en de andere doet er vaak dubbel zo lang over.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:51

Ik geef buffeloren(die zijn net wat groter) en ik geef runderkophuid

(deze haal ik op de markt)

site's waar je kan bestellen zijn
bullepees.nl
en mikapetfood

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:54

www.dogbite.nl bestel ik alles een van de goedkopere en keurige bezorging

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:58

regel 1; NOOIT gekookte of gebakken botten geven. NOOIT! dus de dinobotten en die lamspootjes uit de winkel niet geven. die dingen splinteren als krengen en daar ga je problemen mee geven.

gedroogde botjes, zoals die kippenpootjes en nekjes mogen wel.

regel 2: rauwe botten mogen wel. Van jonge slachtdieren onder de 6 maand mag je alles geven. Van volwassen dieren enkel de NIET dragende delen. (ribben bv wel. dijbenen niet).

Kwa gedroogde snacks zijn bullepezen geen ramp mits je hond niet te dik is.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:01

Sinds mijn hond een allergie heeft krijgt ze eigenlijk nog maar 1 ding om te "kluiven": winterpeen!

Ze vind het heerlijk. Het stinkt niet, is niet duur, en goed voor haar gebit. Ze is er ook wel even zoet mee. Ze krijgt geen hele, maar wel een flink stuk.

Voor de allergie was het runderoor of gedroogde pens. Was ze dol op :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:03

Luchtpijp ben ik gaan geven aan mijn hond nav een ander topic hierover alleen krijgt zij meteen 2 dagen flinke diarree terwijl ze wel KVV eet en maar 1 klein stukje kreeg, dit heeft ze ook met pensbotten.

Hertengewei wil ik naar gaan kijken maar gaat dit niet splinteren?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:07

Gimme_Spurs schreef:
Sinds mijn hond een allergie heeft krijgt ze eigenlijk nog maar 1 ding om te "kluiven": winterpeen!

Ze vind het heerlijk. Het stinkt niet, is niet duur, en goed voor haar gebit. Ze is er ook wel even zoet mee. Ze krijgt geen hele, maar wel een flink stuk.

Voor de allergie was het runderoor of gedroogde pens. Was ze dol op :)

En het helpt goed tegen tandplak. Bij mij krijgen ze na het eten ook altijd een stuk winterwortel.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:19

kimmie261 schreef:
CarinaR schreef:

heb je een krokodil ofzo,die kophuidplaten sla je iemand dood mee zo hard zijn die :D

maar TS ga er maar van uit dat als je een 'gewone' hond hebt, dat die kophuidplaten écht voor uren kauwen zorgen.. +:)+

Zoiets ja.
Waar haal jij ze vandaan?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:27

Met hertengewei moet je wel uitkijken. Mijn poedel knaagt erop zoqls het hoort, maar de beardie van mijn ouders knaagt er zo op dat er splinters afkomen. Die dingen zijn hier dus meteen weg gedaan. Hoefjes krijgt zij ook niet meer zonder vulling, ze haalt er 'rolletjes' spul vanaf en gaat daarna kotsen omdat het irriteerd.

Ik ben nu begonnen met kippenpootjes, ze doen er niet lang mee maar vinden het wel heerlijk. Konijnenoren vinden ze ook lekker maar is nog sneller op.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:28

Ik lees ook even mee. Ik ben op zoek naar meer variatie voor mijn kauwmonster.
Er ligt een buffelhoorn in huis waar ze regelmatig aan ligt te knagen. Verder krijgt ze af en toe een stuk gedroogde pens, maar dat heeft ze zo weg. Gepofte kippenpoten is ze geen fan van, dus die haal ik niet meer. Kalshoefjes zijn grote favoriet, maar ze gaat daar met zo'n grof geweld tegenaan dat een uur of wat later hele stukken worden opgeboerd. Kalfspees krijg ze ook wel eens, maar dat is ook zo weg.

Ik ga eens op zoek naar die kophuidplaat. Kimmie d'r roedel kennende moet dat voor ons monster ook de nodige uurtjes poëzie opleveren.