Zijn er hier op bokt ODH fans of zelfs fokkers? En is er qua karakter veel verschil tussen een duitse en oud duitse herder?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urona447 schreef:Ook hd vrije ouders kunnen nog hd honden doorgeven. Ik heb alleen maar ellende met mijn duitse herder en hier komt er nooit meer 1 in huis. Prachtige honden maar te door gefokt.
kamatz schreef:Dat een ODH een ander ras is dan de gewone DH is voor mij echt een broodje aap verhaal.
Ze stammen allemaal af van de DH met FCI papieren en er worden zelfs Langstokhaar DH's met FCI papier ingezet voor de ODH vereniging. Ze krijgen enkel via deze vereniging een eigen registratienummer en gaan op die manier door als ODH.
Dat de ODH dus gezonder zou zijn dan de gewone DH slaat kant noch wal.
En dat de ODH rechtere ruggen zou hebben is ook maar net hoe je ze wegzet, want ik durf te wedden dat wanneer ik een ODH in stand zet, deze net zo'n aflopende rug heeft als een gewone DH.
Als mijn honden gewoon staan zijn ze ook recht...
Het karakter van de LSH is zoiezo anders dan die van een Stokhaar.
plutolover schreef:kamatz: kan jij misschien uitleggen hoe dat komt? Mijne komt uit 2 kortharen. en is langstockhaar. Wat is het verschil in de stockhaar en de langstockhaar kwa karakter?
Molfre schreef:Als je voor de meer sport gefokte honden (die wat rechter en vierkanter zijn) wil gaan, kan ik je aanraden bij kennels 'Zuidpark' en 'Chainpark' te kijken.
Wij hebben bij beide kennels honden vandaan en ik kan er alleen maar lof over spreken. Goede mensen met goede, men gerichte honden.
Larissajulia schreef:Hier onze dekreuheel lief beest is het!
[ [url=m/5x1rLb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XrWbbW.jpg]Afbeelding[/url] ]