Ze is nu 6,5 jaar, heeft de eerste 3,5 jaar bij mijn ouders gewoond en kwam dan ook wel buiten, maar dat wou ze eigenlijk alleen als zij ook buiten waren. Ze kwam in principe de tuin niet uit, hoogstens naar de buren. Doordat ze steeds agressiever werd en mijn ouders ging aanvallen belde mijn moeder: of ze krijgt een spuitje of ze moet naar jou. Ik woonde al niet meer thuis toen ze kwam, maar als ik er was was ze niet bij mij weg te slaan.
Ik had toen al een relatie met mijn vriend ( woonde 2 deuren verder in de flat) welke ook een kat had, ze had al een keer even gelogeerd dus we wisten dat het wel goed zou gaan tussen die 2. Na een aantal maanden is mijn vriend bij mij in komen wonen en zijn de 2 katten mee verhuisd. We woonden 12 hoog en de kat van mijn vriend hield ervan om over het randje van het balkon te lopen

Dala bloeide bij ons weer helemaal op. Ze werd minder agressief en echt weer mijn schootkatje.
Ze kwam zomers veel op het balkon en lag uren in het zonnetje. De overdekte galerij vond ze doooooood eng dus daar kwam ze niet.
Vanaf dat ze in de nieuwe woning is wil ze ontzettend graag mee naar buiten. Zeer handig met nog steeds spullen uit de garage moeten halen... not.. nu hebben we haar onder begeleiding een paar keer even kort in de tuin gelaten. We staan dan steeds strategisch opgesteld zodat ze de tuin niet uit kan...
Ik wil haar sowieso eerst chippen voordat we haar alleen naar buiten laten gaan.. maar nu de vraag? Wanneer?? Hoelang hebben jullie gewacht met je kat naar buiten doen?