Kat wordt mager op Dental care, what else?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:23

Oh wat balen zeg! Hopen dat ie snel opknapt!

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 22:50

Dankjewel :)

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:55

Agossie. Ik geef ook het schildklierdieet. Alleen dat natvoer stinkt en dat lustte hij ook niet meer na een week.
ik heb er uiteindelijk een alternatief voor gevonden. Maar dat is niet officieel schildklierdieet.
De harde brokjes eet hij al heel lang en erg goed.
Hij mag alleen echt niets anders eten. Gelukkig is mijn kat echt een beetje bang voor alles, dus naar buiten ging hij al niet.
Ik hoop dat dit wel werkt. Er schijnt ook nog oorzaak te bestaan trouwens.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 09:51

Je bedoelt oorzalf zeker. Ja, dat is ook een mogelijkheid maar ik denk dat dat ook lastig wordt met hem, dan moet je hem wel kunnen benaderen. Door het gedoe met de pilletjes is hij weer behoorlijk wantrouwend geworden, hij komt wel telkens bij me voor een aai, maar durft momenteel niet op schoot. Brokjes lijkt me toch handiger. Ze komen morgen (had gehoopt vandaag) hopelijk lust hij het vlees wel maar dat moeten we maar even afwachten.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:59

Wat een ellende allemaal.... hoop dat alles snel beter gaat.
Er bestaat ook een poedervorm tegen tandsteen. Kan je dus over elk willekeurig voer strooien. Mijn kat had ook snel last van tandsteen, mocht wegens medische redenen enkel 1 soort zachtvoer en dat poeder ben ik toen erbij gaan voeren.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 10:20

@Manzano weet je daar ook de naam van?


raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:01

Er staat bij dit product bij dat het niet mag bij katten met een te snel werkende schildklier helaas..

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:46

Maartje1990 schreef:
Nee geen tandsteenproblen maar heb wel altijd het idee dat dat soort dingen door de dierenarts aangemseert worden omdat zij het verkopen


Ja want ze verdienen er ook vreselijk veel op :') :+ En uiteraard zit de dierenarts er ook alleen maar om zijn liefde voor dieren en niet voor het geld :Y)

Zag nu pas je update. Vervelend, die schildklier problemen. Maar de meeste katten doen het echt heel goed op medicatie.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:24

raket schreef:
Er staat bij dit product bij dat het niet mag bij katten met een te snel werkende schildklier helaas..


Ah zover had ik niet gekeken. Dat is jammer!

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 15:39

Manzano, jammer dat het in dit geval niet kan, maar bedankt voor de tip!

Vandaag het voer binnengekregen en gelijk geprobeerd, gelukkig vindt hij zowel de brokken als het blikvoer lekker :9 hopelijk blijft dat zo!

Raket, wat voor blikvoer geef jij nu? Voor het geval het niks wordt...


Hij voelt zich alweer een stukje beter, is heel lief en niet meer zo achterdochtig en schuw, ook weer meer eetlust. Hopelijk gaat hij nu weer aankomen en zich beter voelen!

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:05

Dat blikvoer mag je niet in het blikje bewaren zei mijn dierenarts. Ik deed er 4 dagen mee en deed het in tupperware. Kwam omdat er geen jodium in zit.

Ik geef nu alleen de harde brokken van y/d en daarnaast van almo nature zakjes met 99.5% kip. Die andere 0.5% is rijst. Dit gaat bij mijn kat goed. Ook laten checken met bloedonderzoek.

Ik heb tig fabrikanten aangeschreven destijds. En de diëtiste advies gevraagd van het ziekenhuis waar ik werk.
In vis zit van nature veel jodium dus dat is per definitie uitgesloten. In melkproducten weinig. Dus soms krijgt hij een heel klein stukje kaas. Heeft hij toch het idee verwend te worden. Hij is tenslotte al 20 en een beetje kwaliteit van leven mag ook...
Ook dit deed ik al ten tijden van de laatste bloedtest. Ik heb hem laten prikken 6 weken nadat ik het dieet had wat ik nu nog steeds naleef. Hoj zag er toen al wel goed uit... was aangekomen en in gedrag een stuk rustiger.

Het enige wat ik lastig vind is haarballen. Ik had van de dierenarts korrels maar doe at hij niet. Nu kattengras want dat komt er toch uit....

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 20:09

Dankjewel Raket, ik ga het maar eens proberen. Hij zit de hele dag al lekker aan de brokjes te knabbelen, dus daar ben ik blij mee! Goeie tip van de Tupperware, ga ik doen! En houd het andere voer ook in gedachten. Fijn, dit topic ;)

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 20:30

Update!
Het gaat heel erg goed met onze Sylvester *\o/*
Hij vindt het schildklier dieet erg lekker, zowel de brokjes als het vlees.
Inmiddels is hij alweer een paar honderd gram aangekomen en glanst mooi. Hij is blij en tevreden, spuugt niet meer en speelt elke dag op een normale manier, niet meer zo hyper.
Ik ben heel blij dat het zo goed gaat en hoop dat we nog mooie jaren met hem mogen hebben!

In overleg met de dierenarts besloten om voorlopig geen bloed te prikken omdat het zo'n stresskat is. We gaan gewoon af op hoe hij zich voelt en als er aanleiding voor is gaat hij naar de da anders niet. Als zijn gebit weer aan de beurt is laten we wel weer even bloedprikken.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:48

Kijk! Super goed nieuws! :D

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:52

Ah wat goed om te horen! Ik heb nog 1x laten prikken omdat ik me niet exact aan het dieet houdt. Ik doe ook vanwege de stress geen jaarlijkse controles. Zolang het goed gaat, gaat het goed. Hij os wel aan de slanke kant, maar mijn kat is ook al bijna 20. Verder oogt hij erg gelukkig.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 20:59

Fijn hè!

Super Raket dat jouw kat al zo'n hoge leeftijd heeft mogen bereiken!

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:35

En dan te bedenken dat hij het eerste jaar dat ik hem had achter de oven woonde vanwege de stress....

Dat jij mijn eerste bericht serieus nam. Wat warrig geschreven zeg, ik was toen nog in het ziekenhuis. Ik was op zoek naar de datum van de opname haha.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 14:23

Update: de laatste tijd is Sylvester weer erg onrustig. Om uit te sluiten of de schildklierwaarden toch niet weer te hoog zijn laten we deze week bloed prikken. Ook is hij nog steeds mager, wel een stuk aangekomen maar bij 4,5 kg is hij gestopt en dat is voor hem te licht. Afwachten dus...

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:35

Balen zeg. Pikt hij stiekem eten?
Nierproblemen komen ook vaak voor bij katten met schildklierproblemen.
Mijn kat had ook minderen periode. Bleek hele slechte kiezen te hebben. Maar hij is gelukkig weer op geknapt.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 19:24

Hij heeft de afgelopen tijd wel eens wat gepikt van de andere kat ( die moest ander voer vanwege alvleesklierontsteking) maar dat is alweer even geleden.
Gebit inderdaad ook weer even laten nakijken...
We wachten het af...

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 00:21

Vandaag de bloeduitslagen binnengekregen: schildklierwaarden volkomen normaal!!! Ook andere bloedwaarden laten bepalen (Geriatrisch profiel), de dierenarts zei dat ze zelden een kat had gezien van deze leeftijd met zulke beste bloedwaarden, hihi! Heel erg fijn dus!

We zitten nu dus alleen nog wel met een behoorlijk drukke kat... Iemand ideeën wat we daarmee moeten? De dierenarts raadde Zylkene aan.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:05

Wat is dat drukke gedrag dan precies en op welke manier heb jij of hij er last van?

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat wordt mager op Dental care, what else?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 17:50

Hij speelt als een kitten daar is op zich niks mis mee. Maar soms is hij zo rusteloos, gaat dan echt jankend miauwen, steeds heen en weer lopen, dat irriteert mij dan weer...