Andermans hond plast in mijn voortuin?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Andermans hond plast in mijn voortuin?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 23:50

Vanmiddag toen ik thuis was, en een dorpsgenoot met haar hond voorbij kwam viel mijn mond letterlijk open van verbazing.
Haar hond ging midden in mijn voortuin ( voortuin ligt grind in en er staan bloembakken op ) zitten plassen.
Het baasje stond gewoon op haar dooie gemakje te wachten totdat hondlief klaar was met plassen en liep toen verder.

Toen het besef kwam wat ze nou eigenlijk deed waren ze allang weg.
Ik vertelde dit zojuist aan mijn vriend, " Ja, dat gebeurt veel vaker hoor, ik zie dat ze dat ook bij andere tuinen toe laat ".

De eerst volgende keer dat ze er weer voorbij komt en haar hond in mijn tuin laat plassen, spreek ik haar aan.
Maar echt.... dit is toch niet normaal? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je dier op het terrein van een ander laat plassen, ongelooflijk :(

Of ben ik nou echt zo'n zeikerd ?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:52

Nouja zeg :oo doe je toch niet :=

Je bent zeker geen zeikerd, TS. Dit is gewoon van de zotte.
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 10-04-17 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Re: Andermans hond plast in mijn voortuin?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:52

Da's wel raar ja. :=

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:58

Doen wel meer mensen idd. Ook gewoon de hond aan de lijn in de tuin laten plassen en dan springt hondlief gewoon weer over het lage stenen muurtje naar de baas. En dan negeren als je er wat over zegt, of de opmerking dat je er een bak water over kan gooien. Ik vind het echt asociaal

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 00:01

Echt asociaal...
Mijn honden laat ik nooit toe om in voortuinen, opritten en dergelijke iets te doen.
Zelfs mijn extreem territoriale reu niet.

Die zou ik volgende keer goed maar normaal van antwoord dienen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 00:03

Zo hadden wij er hier een die zijn hond in onze voortuin liet poepen.
Na een aanvaring met mijn man kon die hem wel aan de lijn houden en naar het poepveldje lopen ermee.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 00:05

Asociaal vind ik het... hier lopen ook een paar van zulke figuren rond. Je laat ze toch ook niet voor je eigen voordeur schijten, waarom wel bij een ander? Het is hier in huis gewoon te ruiken wanneer er een hond gekakt heeft... Ruim het dan in elk geval op denk ik dan, maar dat doen ze ook niet

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 00:09

Als hondeneigenaar vind ik dit bijzonder asociaal! Mijn reu heeft één keer tegen een autoband aangepist, en daar heeft hij van geleerd! Dat gebeurd niet meer.

Is deze eigenaar nou helemaal besodemieterd! Gewoon erop aanspreken, en anders filmen en aan de wijkagent doorsturen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 00:15

Nee natuurlijk is dat niet normaal, bah! Ik kan me dat gewoon even niet voorstellen dat je dan met je hond loopt, deze lekker een voortuin inloopt (dát al überhaupt) en vervolgens op haar dooie akkertje gaat zitten piesen... Als ik t zag dan zou ik toch in vriendelijke doch niet mis te verstane bewoordingen duidelijk maken dat dat zeer ongewenst is.

Als ik even voor mezelf mag spreken, mijn reuen mogen zelfs niet tegen heggen markeren als we in een woonwijk lopen. Simpel. En ze mogen ook geen tuinen in, laat staan dat ze de kans krijgen om daar te plassen. Plassen doen we tegen lantaarnpalen of openbaar groen, heggen, schuttingen, auto's en mensen zijn off limits :') Lijkt me echt niet meer dan normaal :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 00:16

Gadver wat aso ik heb 3 reuen en echt niet dat ik dat goed vind.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 00:16

Ja ik zat echt te kijken van gebeurt dit echt serieus ?!?!
Zelf heb ik ook een hond, hij mag van mij nooit tegen andermans heggen/muurtjes aan piesen, en al helemaal niet in iemand zijn voortuin.
Vind het echt het toppunt van asociaal zijn.

Overigens is het iemand waar ik al eerder een aanvaring mee heb gehad.
( was mijn hond aan het uitlaten aan de lijn gewoon, kwam hen tegen op het veld en zij had hem los. Vroeg haar om haar hond bij te houden, maar nee komt recht op ons af. Mijn hond geeft vervolgens een snauw en toen had ik het gedaan natuurlijk ).

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 00:26

Die van mij mag nog niet eens zijn poot optillen tegen een heg/muurtje/schutting aan _O-
Dus nee, je bent hierin absoluut geen zeikerd. Genoeg plaatsen waar de hond kan plassen wat niet tuin (of onderdeel daarvan) is.

Vind het ronduit aso inderdaad :n

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 00:30

Wij hebben op het moment ook last van een hondeneigenaar die zijn hond vol in onze voortuin laat schijten. Laatst midden op de opstap voor de deur, iedere week heeft er wel minstens 1 iemand stront onder zijn schoenen als hij naar binnen stapt. Ik vind het súper associaal!! Als we erachter komen wie het is, is diegene nog niet jarig... Wij overwegen om er een camera voor op te hangen..

Om nog niet eens te spreken van de stank, bah, bah, bah!!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 00:36

Wow, wat aso! Poosje geleden was mijn hond een beetje erg vrolijk en ipv de weg over en dan naar links over de stoep, sprong hij zo rechtdoor over een muurtje, iemands tuin in. Heb hem er direct weer uit laten springen en voelde me daar al slecht over :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 00:39

Poepen snap ik al hélemáál niet! :n Je ziet toch aan je hond wanneer die moet poepen? Dan loop je toch vlot naar een plek waar dat kan/mag?
Die van mij hebben het commando "poepie doen". :+ Als ik zie dat ze moeten stuur ik ze de struiken in en laat ik ze daar poepen. In mijn geval gaat het om wandelingen in bergen, geen woonwijk o.i.d. Maar dan nog hoeven ze niet op het pad te schijten, dat kan best op tig meter afstand tussen de struiken. :)

Enige uitzondering is een niet vaak voorkomend acuut geval van water diarree. Dat is gewoon niet op te houden en dus heel spijtig voor die zeldzame keer overlast.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 01:00

Pff dat vind ik echt niet kunnen.
Ik laat het bij mij hond al niet toe dat ze met wandelen in andermans tuin loopt (eigenlijk elke stap vind in niet goed, ze moet bij mij op de stoep lopen). Haar behoeftes doet ze gelukkig enkel (op ongelukjes na) op gras.

Ik woon zelf in een flat, hier is ook iemand die zijn hond gerust voor de ingang laat schijten zonder het op te ruimen, lagen op een gegeven moment 6 hopen, was ook niet een klein hondje (weeft zeker over de 60kilo). Zo ranzig...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 01:29

Wij hebben het ook meegemaakt met een klein hondje dat tijdens het uitlaten standaard tegen onze buxushaag piest :r Zo ranzig!

Maar wat ik nog veel smeriger vond is de loslopende ongecastreerde kater die bijna iedere dag onze voordeur en raamkozijnen stond te besproeien. Wat een lucht zeg :r :r :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 06:59

Wat ontzettend asociaal! :oo

Ik vind het soms al beschamend als Mare elke keer bij dezelfde boom gaat zitten piesen omdat het steeds bij dezelfde mensen voor de deur is :=

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:07

Wat associaal!

Hier gebeurd het ook. Maar wij wonen buitenaf, waar met één hondje op de straat niets wordt gedaan. Die loopt gewoon overal rond, ook over de straat en door het bos... en ook onze voortuin...
Nu maakt het ons nog vrij weinig uit gezien het enkel gras is. 'Alle' andere honden (gemiddeld 3 a 4 per dag) doen dit niet.

Onze honden laten we niet uit, dus die van ons doen dat niet, haha :+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:43

Bij ons oude huis liet een man zijn hond vaak op de stoep voor het huis poepen (geen voortuin, deur grenst aan stoep).

Mijn moeder heeft er meerdere keren wat van gezegd (opruimen/hond corrigeren) maar het ging bij meneer ene oor in andere oor uit.

Na een poos was mijn moeder het zo zat dat ze de drol in een zakje heeft gedaan en bij meneer in de brievenbus heeft gepropt.

Duurde niet lang voor meneer verhaal kwam halen. Mijn moeder heeft hem afgewimpeld en de hond heeft nooit meer voor onze deur gepoept.

Vind het belachelijk dat iemand een hond toestaat om de behoeftes in de tuin (of voor de deur van) een ander te doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:52

Snorlex slimme actie van je moeder.
Uiteindelijk moet je wat als aanspreken niet werkt.

Ik zou de eigenaar van de plassende hond er zeker op aanspreken.
Werkt dit niet dan andere maatregelen nemen, tuinsproeier aan laten gaan ofzo.

Mijn honden mogen enkel tegen openbaar groen plassen.
Hekken, vuilcontainers, auto's sta ik niet toe.
Gaat het mis in de straat,et diarree dan kom ik terug met schep en een emmer met water.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:55

Hier 2 deuren verderop,die laat haar 3 kleine hondjes nooit uit,zij zet de voordeur open en laat de hondjes zichzelf uitlaten. Het zijn 2 mini chihuahua's en een jack russel,en de 2 chi's poepen altijd op mijn grindpad of in de voortuin.
Ik heb dit al gemeld bij haar,ze zegt: je moet ze gewoon weg jagen.
Dat doe ik ook ja,maar ik zie het niet altijd,maar vind wel altijd hun drolletjes.
Ook gemeld bij de Gemeente,maar ook die doen er niks aan.Hondjes blijven poepen in me tuin en grindpad. Ik ben er klaar mee,en ik pak met papier de drolletjes op en smijt het bij hun op de stoep neer voortaan. Miss. dat er mensen gaan klagen over poep op hun stoep en doet de gemeente dan wél iets?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:58

Lente schreef:
Wat ontzettend asociaal! :oo

Ik vind het soms al beschamend als Mare elke keer bij dezelfde boom gaat zitten piesen omdat het steeds bij dezelfde mensen voor de deur is :=

Dit is dus waar ik nou net last van heb :o de boom voor mijn deur is door de gemeente geplaatst, staat recht voor mijn voordeur en onder mijn slaapkamerraam, op net iets van anderhalve meter afstand. Ja, dat kan je binnen ruiken wanneer er een hond langs is geweest, zeker in de zomer... ik zou het dus afkappen wanner je hond dat doet, die mensen die er wonen zullen je er dankbaar voor zijn :)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:00

Mijn hond is er ook zo eentje die altijd naar de oprit of voortuin van de buren trekt.... liefst gaat ze midden op een oprit poepen := Dat laat ik natuurlijk niet toe, loop meestal expres midden op straat (woon tussen parkjes dus hoef niet veel de straat over) maar soms is het 200 m een half poepende hond meetrekken, :+ beest spoort echt niet , maar baasje gelukkig meestal wel ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:08

Ik vind sommige reacties wel een beetje overdreven eerlijk gezegd :=
Poepen in de voortuin is gewoon smerig en asociaal ja, al helemaal als je het laat liggen, dat is zelfs illegaal, en plassen op gras dat is slecht voor het gras, maar een plasje op grind kan toch geen kwaad? Ik vind het asociaal om je hond echt midden door voortuinen te laten lopen, dat wel, dat laat ik mijn hond ook nooit doen, maar ik zou me er niet druk om maken als een hond op het grind in onze voortuin zou plassen. Goed tegen onkruid denk ik dan :+
Plassen tegen muurtjes en heggetjes, dat doen honden nu eenmaal, daar kan ik me ook niet druk om maken. Daar heeft toch niemand last van? De beukenheg langs onze tuin is ook een vaste plasplek voor de meeste honden uit de buurt. Vind ik prima hoor, zo lang drolletjes maar worden opgeruimd :)