Cococo schreef:Ik ben toendertijd met 3 van mijn katten gelijk overgestapt.
Met eentje, voor wie het hele verhaal startte, ben ik langzaam overgestapt, smorgens brokjes, s avonds vlees.
Ik ben expres een hele lading voor een maand op de tafel gaan malen, zodat er soms iets afviel voor ze, en ze mee konden eten.
Haalde toendertijd het vlees bij Herbies en kocht voor een maand in.
Had daarvoor een tafelmodel/bovenlader vriezer, voor 4 katten en 2 honden.
Op barfplaats had ik de info gehaald wat de verhoudingen moesten zijn.
Kocht in, maalde met ouderwetse vleesmolen, en verdeelde.
Later maalde ik niet meer maar gaf echt barf.
Maar zorg dat je je goed inleest voor verhoudingen!
Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Waren ze bij jou direct enthousiast over het vlees of duurde dat even? Was je niet bang dat je zoveel voor niks kocht of gaan ze het vanzelf eten als ze honger hebben?
Ik neem aan dat je het vlees niet zomaar een aantal uur kan laten staan op de grond dan bederft het denk ik?
Of zijn ze het gewend geraakt omdat je het eerst maalde en toen pas echt barf ging geven?
Die verhoudingen, bedoel je daarmee hoeveel gram vlees of de verschillen de soorten?
Sorry voor de vele vragen hoor, ik wil me inderdaad goed inlezen voor ik zomaar wat doe!
Edit; ik heb de barfplaats website even gauw bekeken, maar daar word alles voor honden berekend? Ik heb een kat van 5 en een van ongeveer 2 kilo, ze eten altijd van dezelfde brokken en als ze natvlees krijgen wisselen ze heel vaak van bakje. Ik weet niet hoe ik kan voorkomen dat de een dan teveel eet en de ander tekort? Ik weet dat als ik ze ga scheiden met eten ze eigenlijk niet zullen gaan eten..