Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Telpeva schreef:Sluierstaart goudvis toevallig? zo ja niet meteen afmaken maar even informatie opzoeken over de voeding en huisvesting, want hier valt inderdaad nog wel wat mee te behalen. Deze soort is hier erg gevoelig voor, ik had er zelf ook een (uit een groepje van 4) die op een gegeven moment vaker ondersteboven dreef dan dat die zwom, die was gevoeliger ervoor dan de rest van het stel. Met een aangepast voerschema is dat gewoon opgelost... daar hoef je een beestje niet voor af te maken.
@hierboven: de eerste dierenarts die vissen behandeld die moet ik nog tegen komenDaarbij moet je een zieke vis ook niet uit het aquarium willen halen voor een ritje naar de dierenkliniek. Tenzij je hem graag extra ziek of dood wilt maken.
Telpeva schreef:Krijgt hij al het speciale zinkende goudvisvoer? Misschien dat dat nog wat uithaalt.
Wat voor mijn vis toen (in mijn theorie en volgens internet) de oorzaak en oplossing was, was de hoeveelheid voer in zijn maag. Door een te volle maag komt de zwemblaas in de verdrukking, waardoor ze hier sneller last van kunnen krijgen. Oplossing was om niet extra te voeren, gewoon 1x per dag, en zodra het erger werd af en toe nog minder voeren. De mijne hadden wel altijd beschikking tot plantjes, die ze ook op konden eten, maar het echte 'brok' voer dat kregen ze bij mij maar 5 of 6 dagen per week.
Telpeva schreef:Sluierstaart goudvis toevallig? zo ja niet meteen afmaken maar even informatie opzoeken over de voeding en huisvesting, want hier valt inderdaad nog wel wat mee te behalen. Deze soort is hier erg gevoelig voor, ik had er zelf ook een (uit een groepje van 4) die op een gegeven moment vaker ondersteboven dreef dan dat die zwom, die was gevoeliger ervoor dan de rest van het stel. Met een aangepast voerschema is dat gewoon opgelost... daar hoef je een beestje niet voor af te maken.
@hierboven: de eerste dierenarts die vissen behandeld die moet ik nog tegen komenDaarbij moet je een zieke vis ook niet uit het aquarium willen halen voor een ritje naar de dierenkliniek. Tenzij je hem graag extra ziek of dood wilt maken.
Edit:
Wat voor vis is het, wat voer je, hoeveel voer je en hoe vaak voer je?
Edit:
Wat voor vis is het, wat voer je, hoeveel voer je en hoe vaak voer je?
IMJ schreef:http://www.dierenklinieklandhorst.nl/vissen/
Maar jeetje..en huisbezoek voor je goudvis..
Ik vind het allemaal heel lief en ben echt een grote dierenvriend maar het gaat me te ver hoor![]()
Bravura schreef:Hier vorig jaar een zieke goudvis laten euthanaseren bij de dierenarts. Ze deden eea in de emmer water waar hij in zat en ging rustig heen. Ze rekenden er niets voor. Beter dan zelf aan de slag gaan met internettips.
white_flame schreef:IMJ schreef:http://www.dierenklinieklandhorst.nl/vissen/
Maar jeetje..en huisbezoek voor je goudvis..
Ik vind het allemaal heel lief en ben echt een grote dierenvriend maar het gaat me te ver hoor![]()
ja kijk als je een japanse koi van 500 euro hebt vind ik het toch wat anders dan min goudvis van 15 euro...
en ik weet dat je dat over dieren niet zomaar mag zeggen en als het een cavia of konijn was was ik wel naar de DA gegaan. Maar vissen valt meestal vrij weinig extras aan te doen bij de DA