Ik weet nu toch ook dat hij een hartruis heeft en het dus rustig aan moet doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rebel_Jits schreef:Een van m'n katten heeft een flinke hartruis. De DA zat wat aan te dringen op een echo, maar ik zie daar de meerwaarde niet zo van..? Is die er wel?
Ik weet nu toch ook dat hij een hartruis heeft en het dus rustig aan moet doen
Celine_Famke schreef:Ik zou er wel voor kiezen om een echo te doen. Een hartruis hoeft niet perse iets te zijn hoor! Maar toch fijn als je het zeker weet. En als er dan wel iets aan de hand is, kan je tenminste medicijnen geven oid.
Wij hebben een kat van 13 die vroeger een flinke hartruis had. Was nooit iets gevonden waardoor en bij de laatste enting en controle hoorden ze geen ruis meer.
Joolien schreef:Een hartruis wil alleen zeggen dat er wwat aan de hand is met het hart. Pas met een echo kun je zeggen wat het is. Dan kun je evt gericht behandelen, heb je een diagnose etc.
Hij kan bijv HCM/DCM hebben en geloof me, dan wil je liever de regie houden op wanneer hij hgaat, want als ze door de dcm sterven, sterven ze vaak een nare dood, doordat ze verdrinken in hun eigen longen.
Bij een echo moet je rekening houden met €250.- ong.
proudmama schreef:Mijn kat van 14 jaar had ook opeens een hartruis en wilde de DA ook een echo maken. Ik heb het niet gedaan, vond er geen enkele meerwaarde aanzitten en inderdaad medicijnen geven elke dag zou ook te veel stress oproepen.
Hetzelfde als 1 x per week terug voor een soort dialyse ivm slechte nieren en insuline spuiten alle dagen. Allemaal dingen die ik niet laat doen. Ik hou van ze maar het zijn dieren die deze stress niet valt uit te leggen.