Ervaringen Stichting Hondenzorg en welzijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Ervaringen Stichting Hondenzorg en welzijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 20:15

Hallo bokkers!

Hopelijk staat het hier goed...

Ik overweeg een hond te adopteren via Hondenzorg en welzijn.

Omdat ik weinig ervaringen terug kan vinden online (buiten op hun fb) en eigenlijk al helemaal niets negatiefs- hoop ik dat hier misschien iemand ervaring heeft met deze mensen.

Mijn eigen ervaring op dit moment is dat ze bijzonder snel en vriendelijk zijn, en eerlijk over komen.

Weet iemand iets meer over deze organisatie en hun honden?
Met name of de hond en adoptant geen oor aangenaaid krijgen.

Alvast hartelijk dank!

dierenfan

Re: Ervaringen Stichting Hondenzorg en welzijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:17

Ik ken veel maar deze organisatie nooit van gehoord. Heb je een plaatsingsovereenkomst al gezien?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 23:45

Ja, dat is vrij te downloaden op hun site en heb ik doorgelezen; zowel de voorwaarden als het contract.

Daarnaast hebben ze zelf ook duidelijk uitgelegd nadat bleek dat ik geschikt lijk voor de hond, hoe de procedure in zijn algemeenheid gaat bij hen. Dit is allemaal netjes, schappelijk en direct duidelijk inzichtelijk.

Ik heb ook al veel organisaties gezien maar hen nog niet. Er rinkelt bij mij geen alarmbel, maar ik zie liever (vantevoren) goede vermoedens bevestigd dan achteraf een hoop problemen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 18:01

Mochten er mensen zijn (later) die zoeken naar ervaringen met deze stichting; die van mij is tot nu toe zéér positief. Snelle antwoorden, stellen zelf de juiste vragen, en zijn erg vriendelijk.

Tot nu toe heb ik helemaal niets negatiefs gehoord over hen- geen enkele reactie waarin iets werd aangehaald wat betreft ontevredenheid.

2 bokkers hebben via pb hun kennis over deze stichting gedeeld en ook zij zijn positief; goed georganiseerd, ze hebben hun zaken op orde, nemen plaatsingen zeer serieus en zijn op alle fronten (zover bekend) goed bezig.

Zelf wacht ik nu op het voorbezoek, en vind ik het erg knap dat ik meer dan 24 uur deze mensen niet heb gestoord :+ (ik ben heeeeeeeel slecht in wachten). Ze hebben ook gezegd dat zij / degene die op bezoek komt over enkele dagen contact op zouden nemen, dus ik moet net zo netjes ook heel even wachten ;) (begrijpelijk, er is zoveel te doen, zoveel honden, en er moet wel even iemand een stuk rijden!)