Welke snacks mogen wel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deeks93

Welke snacks mogen wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 17:40

Hallo!
Ik heb even een beetje hulp nodig.
Ik weet dat er veel bokkers hier zijn die verstand hebben van voeding e.d.
Nou hebben wij een hond (labrador x new foundlander) en die heeft een chronische leverontsteking als gevolg van koperstapeling.
Nou staat ie op een speciaal dieet en mag er verder niks bij, of in elk geval niks waar koper in zit.
Nou ben ik aan het zoeken naar snacks zonder koper maar zie door de bomen t bos niet meer. Of ben er niet zeker van of t er nou in zit of niet.

Bij ons krijgen ze al 10 jaar lang 'S ochtends een botje(dentastix, runderoren, kluifjes).
Nou hebben willen we dit eigenlijk door blijven geven maar zoeken we iets zonder koper erin.
Wie kan me hier mee helpen?

dierenfan

Re: Welke snacks mogen wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:33

Dit zou ik persoonlijk in net stukje zetten en naar diverse leveranciers sturen. Niet naar webshops zzoals zooplus daar verwacht ik de kennis ook niet.
Wel naar bijv. Bullepees.nl en er zijn vast nog meer van dat soort adressen. Ook farmfood kun je proberen en fish for dogs of lupa diervoeding carnivoer enz.

Of ga eind deze maand naar animal event. Daar zeer veel kundige mensen en standjes van deze merken ;)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 06:16

dierenfan schreef:
Dit zou ik persoonlijk in net stukje zetten en naar diverse leveranciers sturen. Niet naar webshops zzoals zooplus daar verwacht ik de kennis ook niet.
Wel naar bijv. Bullepees.nl en er zijn vast nog meer van dat soort adressen. Ook farmfood kun je proberen en fish for dogs of lupa diervoeding carnivoer enz.

Of ga eind deze maand naar animal event. Daar zeer veel kundige mensen en standjes van deze merken ;)

Dankje! Heb inderdaad een aantal mails verstuurd en hoop deze week antwoorden te krijgen anders volgende week.

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 06:23

Hoi je kunt zelf met een droogmachine snacks maken, kip stukjes drogen die droogmachine is bij bol.com te koop of zalm vellen drogen

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:33

Bij de diervoeder Prins hebben ze een careteam die je deze vraag kan voorleggen. Onze hond had al 5 weken last van diaree en niets hielp. Toen we via de dierenwinkel in contact kwamen met het careteam hebben ze ons goed geholpen en was ze binnen een week van de diarree af door aangepast voer.

petitparis

Re: Welke snacks mogen wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:27

producenten van "bewerkte" snacks horen in theorie exact te weten wat het kopergehalte is. Maar bij "natuurlijk" gedroogde snacks ben je afhankelijk van de voeding van het geslachte dier. Gezien koper een spoorelement is, is het gehalte verwaarloosbaar voor gezonde dieren, maar mss niet voor jouw hond.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:41

petitparis schreef:
producenten van "bewerkte" snacks horen in theorie exact te weten wat het kopergehalte is. Maar bij "natuurlijk" gedroogde snacks ben je afhankelijk van de voeding van het geslachte dier. Gezien koper een spoorelement is, is het gehalte verwaarloosbaar voor gezonde dieren, maar mss niet voor jouw hond.

Daar zat ik idd ook mee. Denk dat je dan al vlot in biologische producten terecht komt. Echter mijn vertrouwen in de gemiddelde mens is niet zo groot en dus zet ik ook bij biologisch regelmatig vraagtekens in hoeverre dat klopt.

Je kan dan ook nog gaan gokken op hoe duurder de snacks hoe beter de kwaliteit maar ook dat klopt vaak niet.
Misschien dat bijv. Eland huid en kamelen kophuid enz nog een optie zijn maar ook die zijn waarschijnlijk in gevangenschap gehouden en wat aten ze dan...

Oren misschien toch een idee? Zit toch niet echt vlees of vet aan... konijnenoren schapenoren en geitenoren zou ik dan het snelst voor gaan. Maar bij konijnen okk weer, komt het uit het wild of uit gevangenschap....