Mijn tweede topic van de dag

Ik heb twee hele lieve mooie verwende Chihuahua mannen in huis die nogal, tja hoe zeg ik dat voorzichtig, pietluttig zijn wat betreft hun voedsel.
Van Barfmenu naar KVV (verschillende merken, vriezers vol gekocht.. weg kunnen smijten.) Renske en Smolke gestoomd vlees naar een grote range aan brokken. Het oudje van 13 eet het allemaal wel beter dan mijn jonkie Harvey van 3,5 die overal maar zijn neus voor ophaalt. Omdat de KVV's en de Renske's bleven liggen was moeke (ik dus) er klaar mee en heb ik besloten hen terug te zetten op brokjes. Ik voer nu Welness Core, relatief nieuw in Nederland. Super kleine brok, ideaal voor kleine hondjes. Diego (het oudje) eet het wel, met lange tanden maar hij doet het er super goed op! Hij heeft heel veel problemen met gasvorming/koliek achtig en op deze brok doet hij het bijzonder goed (want graanvrij oid) Ik probeer twee voerbeurten per dag in te lassen, sochtends/smiddags en savonds. Dit om te voorkomen dat ze snachts of sochtends vroeg gal overgeven.
Het gekke is dat ik eigenlijk niet weet welke van de twee er de 'baas' is in huis. Het ene moment lijkt Harvey dominanter dan Diego en andersom. Wel is het zo dat Harvey echt heel slecht eet, hij wacht sowieso liever tot Diego klaar is met eten en begint dan, heel soms, ook te eten. Maar het liefst wacht hij tot een uur of half 9 savonds voordat hij zijn brokjes opeet. Waarom doet hij dit? (dit doet hij bij alle vormen van voer die ik geprobeerd heb, tenzij ik wat kip voor ze kook oid) Ik heb al geprobeerd om het bakje bij hem weg te halen en elke paar uur opnieuw aan te bieden maar dat doet hem niks. Ik wil maar al te graag dat hij eet, dus ik laat hem nu gewoon maar staan. Daarnaast, hij heeft bijvoorbeeld nu net gegeten en eigenlijk wil ik zo de tweede voerbeurt doen, die hij waarschijnlijk gaat laten staan want hij heeft net gegeten!
Hoe zorg ik ervoor dat mijn hond gewoon eet wanneer hij moet eten en niet zo vreselijk lang wacht? Kijk als hij zich daar fijn bij voelt, prima maar het lijkt me gewoon niet fijn voor hem om zo lang zonder eten te zitten steeds. Moet zeggen dat hij bijna niet tot nooit gal overgeeft, Diego doet dat veeel sneller.
Hebben jullie nog tips voor mij? Ze zitten nu op hun tweede zak, iets meer dan een maand. Diego doet het er dus erg goed op, ze verharen beide minder maar het viel me wel op dat ze zich iets meer krabben dan normaal. Als dat aanhoud ben ik toch verplicht weer over te stappen van brok. Never ending story!