November 2015 2 katten geadopteerd, moeder en dochter. Respectievelijk 12 en 14 jaar. Katten zaten bij mijn ouderlijke huis. Dit ging een half jaar goed, daarna begonnen ze opeens in huis te doen. Dit gebeurde sporadisch, maar na enkele maanden was dit dagelijks en nog eens een half jaar later deden ze het gewoon overal. Ondanks de 3 bakken tot hun beschikking. Tot in bed heb ik zeik en stront gevonden. We dachten aan stress, want mijn zus had er een jonge kat bij. Aangezien ik toch ging gaan samen wonen met mijn vriend katten alvast naar daar verhuisd.
Probleem leek opgelost, ze deden niet meer in huis. Dus we weten het inderdaad aan stress. Nu zijn we een half jaar verder en ja hoor... Dit weekend heb ik ze uit een plantenbak kunnen plukken. 2 dagen later kroop ze er weer in, ik had dit gezien, heb ze berispt en in het kattenkot gestoken (een veranda van ruim 50 vierkante meter, met het eten, drinken, kattenbak, reuzekrabpaal, slaapmandjes etc. Nog gemompeld: Ik hoop dat het niet opnieuw begint maar ja hoor. Vandaag 3 paar schoenen ondergezeikt. Voorlopig is het enkel de oudste van 16 jaar die weer is begonnen, maar ik hou mijn hart vast dat dochterlief ook niet gaat beginnen... Ik zit nu behoorlijk met mijn handen in het haar. Ze kennen een auto niet en hebben dus ook geen schrik. Verder hebben ze ook veel schrik buiten. Ze lopen eens een paar meter in de tuin maar zijn snel weer terug.
Ik zie het echt niet zitten om weer te beginnen met kapotte meubels, kapotte vloer etc. Ik en vriendlief zijn nu al niet happy met 3 paar kapotte schoenen. Wat hebben wij in de tussentijd al ondernomen:
- Dierenarts, vind niets. Katten zijn prima in orde. Buiten de oudste, die heeft een tumor maar die zit niet tegen de blaas aan. -Andere voeding, helpt niet -Andere vulling, helpt niet -Kattenbak wordt dagelijks en soms zelfs 2x geleegd, helpt niet -Berispen, helpt niet -Ieder een eigen bak, helpt niet
Wie oh wie weet de gouden raad? Er is niets veranderd in de huidige situatie.
hoogendroog
Geplaatst: 29-03-17 17:26
Flesje valeriaantinctuur (hebben ze van bijv. van het Kruidvat eigenmerk) kopen en enkele druppeltjes in en om de kattenbak druppelen. Vinden ze heerlijk ruiken en meestal gaan ze dan met veel plezier weer op de bak.
Bloed, blaasontsteking, echo. Alles erop en eraan Het rare is dat ze er na gemiddeld een half jaar aan begint en echt niet meer stopt, wat je ook doet. Maar dat is geen leven zo eerlijk gezegd, alles gaat gewoon kapot van de urine en stinkt gelijk een tierelier.
anjali
Geplaatst: 29-03-17 18:13
DeMolenhoek schreef:
Staat in de OP Er is helemaal niets veranderd.
Sorry ja nu zie ik het staan. Wel een geheimzinnige zaak dan. Die tip met valeriaan kan wel werken.Ik dronk vroeger zelf thee met valeriaan en de lege doosjes gooide ik in de doos met oud papier. En onze kat was daar inderdaad gek op en ging er steeds in om aan die doosjes te ruiken.
tengeltje11
Geplaatst: 29-03-17 18:16
anders nog ff fotootje laten nemen?
hier op de foto uiteindelijk toch kleine steentjes gevonden,die anders niet gezien werden.
nu,onze kat is enorm gevoelig aan stress. en nu krijgen alle katten c/d no stress,in combi met haar operatie om de steentjes te verwijderen,ontwikkeld ze geen nieuwe stenen meer(want ook al had ze geen stenen meer,door de minste stress ging ze terug plassen,overal,tot zelfs 1x in mijn bed doe(ik wou ik bed kruipen,bleek de plek waar ik lig doordrongen door kattenpis,dan kom je helemaal gek en had ik het toen ook echt gehad met al dat geplas overal)
(c/d houdt de urinewegen in orde,de no stress zorgt voor minder stress,en omdat alle katten samen eten,eten ook alle katten dat voer nu,is volgens de da ook gewoon een perfect voer voor eender welke kat)
Echter onze kat ging wel in die oud-papier-doos om aan de valeriaanverpakkingen te ruiken, maar hij deed zijn behoefte er niet in.Dat is weer wat anders en proberen dan maar...
Ok, fijn om te weten. Opereren wordt het bij haar sowieso al niet meer. Samen met de tumor etc is daar geen beginnen meer aan, maar kan wel kijken naar dan eventuele andere oplossingen.
als het kleine steentjes zouden zijn,kan aangepast voer er mss voor zorgen dat ze oplossen. maar zonder de steentjes kunnen ze moeilijk weten welk voer kan helpen(er zijn 2 soorten steentjes)
geen idee of urine daarbij kan helpen,maar het moeten dan natuurlijk eerst steentjes zijn.
waarom pijnstilling of ab als je geen oorzaak weet? als het medisch is,lijkt de kans me het grootst dat het steentjes zijn. dan helpt AB of pijnstilling niet,moeten de steentjes zien te verdwijnen,anders blijft het probleem aanhouden.