"Ik lig lekker in de zon, mag dat niet dan?"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

"Ik lig lekker in de zon, mag dat niet dan?"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 15:12

Halloo Bokkers!

Ik vond deze serie te leuk om even niet met jullie te delen. Vandaag een leuke melding gehad (ben persfotograaf). Het ging om een dier op hoogte in een woonwijk. Toen ik ter plaatse kwam kon ik de volgende geweldige beelden maken. Ik heb een kleine selectie gemaakt voor in dit topic.

"Ik lig hier lekker in de dakgoot, mag dat niet ofzo?"
Afbeelding

"Echt niet dat ik naar beneden kom, bekijk het maar"
Afbeelding

"Pff, moest dit nou echt? Ik lag daar zo lekker!"
Afbeelding

Anoniem

Re: "Ik lig lekker in de zon, mag dat niet dan?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:16

Zag m al langskomen op een andere website :D
Zo blijft de brandweer in vorm.

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:17

:')

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 15:21

Morganlefay schreef:

Dan ben ik erg benieuwd waar, mag ik dat vragen? Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:23

Ricie schreef:
Morganlefay schreef:

Dan ben ik erg benieuwd waar, mag ik dat vragen? Haha

Iets met family, De Mac en rare werktijden.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:27

Leuke foto's! Dat ze daar de brandweer voor laten komen! Misschien uit een dakraam geklommen?
Die van mij heb ik ook wel eens op het dak gehad, maar gelukkig weer binnen kunnen krijgen :P

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 15:27

Morganlefay schreef:
Iets met family, De Mac en rare werktijden.

Dan weet ik genoeg, haha! Dat kan idd kloppen dan, thnx! Leuk trouwens om bezoekers dan hier weer tegen te komen haha!

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 15:33

Kaaaren schreef:
Leuke foto's! Dat ze daar de brandweer voor laten komen! Misschien uit een dakraam geklommen?
Die van mij heb ik ook wel eens op het dak gehad, maar gelukkig weer binnen kunnen krijgen :P

Een overbuurman had hem in de dakgoot zien zitten en de brandweer gebeld. De eigenaar van de kat vertelde dat de kat vanmorgen uit het badkamerraam is gelopen en het dak opgegaan is.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:56

Ik verhuis het even naar BB-ITP in verband met de fotoreportage.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:08

dan vraag ik me af waarom de eigenaren niet gewoon een ladder zetten en hun eigen kat van de goot afhalen?
bezorgt dat beest toch een hoop minder stress dan een hele brandweervoorstelling?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:13

Ben ik nu zo'n barbaar? Mijn kat zat eens op de schoorsteen te mauwen (9m hoog). Ik kwam uit de kroeg en tja, wat kan ik doen? Ze is er zelf opgekomen dus komt vast okk wel naar beneden en anders bel ik morgenochtend de brandweer, dacht ik. (Wel met de opmerking dat ons schuurtje aan het huis vast zit dus mocht ze aan de rol komen dan komt t goed. Volgende ochtend was ze beneden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:17

wat mij vooral dan 'stoort' aan dit soort 'acties' is de kostprijs.

ik denk dat mensen er geen idee van hebben hoeveel zo'n 'redding' kost.....
meestal een 6-tal brandweermannen die opgeroepen worden,allemaal betaald moeten worden,.....
zo'n mopje kost honderden euro's

en dat terwijl het met een ladder op 2 minuutjes ook in orde komt of idd,met wat tijd vindt een kat zelfs vaak een manier om er zelf vanaf te komen.

en dan maar klagen dat we veel belastingen moeten betalen....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:19

Ik krijg niet het idee dat het hier zo enorm hoog was en begrijp daarom de actie van de brandweer laten komen ook niet echt.
Maar hoe dan ook, wel leuke foto's.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:25

Er is ook zulk iets als vrijwillige brandweer. Die rukken met zulke dingen uit, ook met paarden in de sloot. De betaalden komen hier niet voor opdraven.

Zelf had ik ook gewoon een ladder gepakt en het zelf gedaan, maar ja zoals gezegd werd belde de bijrman en daar doe je dan niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:32

Voor paarden uit de sloot geldt een kratje bier als beloning/vergoeding.
Woon tegenover de brandweer en kan je vertellen dat bij dit soort klussen er wordt gevochten wie er het eerst de weg op mag.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:38

Jolliej schreef:
Er is ook zulk iets als vrijwillige brandweer. Die rukken met zulke dingen uit, ook met paarden in de sloot. De betaalden komen hier niet voor opdraven.

Zelf had ik ook gewoon een ladder gepakt en het zelf gedaan, maar ja zoals gezegd werd belde de bijrman en daar doe je dan niks aan.

En dan, pak je de kat op, die gaat vervolgens spartelen en vervolgens flikker je beiden van die ladder af? Mijn kat kun je niet optillen, dus no way dat ik die zelf eraf zou plukken. Al zou ik zelf ook niet zo snel de brandweer bellen. Eerder kijken of ze via het raam weer terug naar binnen kan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:40

Haha, die kat. 8-) Ik had denk ik ook rustig raampje opengezet en rustig een dagje gewacht. :)

Maar toch een kleine rant: het idee dat je de kosten van zo'n actie kunt uitrekenen is misleidend. Die kosten zijn niet zo te berekenen: een brandweer die op de kazerne / standby is, is bv nauwelijks duurder dan een brandweer die bezig is met zo'n actie. Wie weet is het de vrijwillige brandweer. Materieelkosten = wat benzine, verder stelt het niet zoveel voor.

Dit soort dingen gebeuren voor een groot deel gewoon in de rek die in de normale tijd zit. Staat men bij een ongeluk of komt er een hoogprioriteitsmelding binnen, dan laten ze die kat wel even zitten. Dat soort rek in de tijd is prima. (En dit soort dingen kunnen ook een prima oefening zijn, en teambuilding geven, en maken dat brandweermensen iets minder snel met PTSS thuis komen te zitten, omdat ze af en toe gewoon en bevredigend feelgoodmomentje hebben.)

Bedenk ook het alternatief. Dat is namelijk of dat we katten laten doodgaan als ze ergens vast komen te zitten, of dat we er een Bureaucratisch Protocol komt om te beslissen of de kat er al lang genoeg zit om er iemand op af te sturen.

Dus wees niet te bang dat er meteen geld verspild wordt met dit soort dingen... laat dat soort dingen lekker gebeuren in de rek van onze maatschappij, en laat je niet te meeslepen in het idee dat je belastingen naar beneden zou gaan als de brandweer niet af en toe een kat van een dak of boom plukt.
[/rant]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:44

:+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:17

Ook de vrijwillige brandweer krijgt betaald. Men noemt ze bij de brandweer zelf dan ook niet vrijwillig maar parttime.
Ik meen ongeveer 20 eurp PP. per uur.
Dan komt daar nog materiaal kosten bij, dat zal wel beginnen met een standaard start tarief.

Daarom kosten loze meldingen ook zoveel.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:22

mijn man is bij de vrijwillige brandweer,maar die worden evenzeer betaald hoor.

denken jullie nu echt dat er anders veel 'vrijwilligers' zouden zijn die hun leven risceren voor niets?

'vrijwillig' wordt gewoon ook betaald.
het is gewoon je job niet,je doet het 'vrijwillig' na je uren,bent 'van wacht' tijdens je weekend vrij,.....

maar voor alle duidelijkheid,vrijwillige brandweer wordt weldegelijk vergoedt
(en hier in belgie zijn de regels daar sinds kort voor veranderd,daar worden ze altijd minimum x-aantal uren betaald,er is ook altijd een minimum van 6,8 of 10 man opgeroepen,dus reken en tel maar eens wat zo'n 'grapje' de gemeenschap uiteindelijk kost(en uiteindelijk betalen wij dat dus allemaal gezellig mee))
(en dat kratje bier wordt wel vaker gedaan,omdat oproepen(in belgie toch) nooit door het slachtoffer betaald moeten worden,maar de gemeente moet uiteindelijk wel de brandweermannen betalen,dus kratje bier of niet,ze krijgen gewoon hun loon hoor)

ik zie dat bruintje me voor is om het "'gratis vrijwillige brandweer' gedoe uit de wereld te helpen.

tuurlijk gaan onze belastingen daar niet voor naar omlaag,maar ik denk dat menig mens toch wel de gevolgen van zo'n actie onderschat.
(maar als je al de 'onbenullige' dingen zou samentellen,zou dat echt wel schelen in wat we moeten betalen,als we over alles denken van 'zo iets kleins maakt het verschil niet',dan moet je aan niets meer beginnen,want alles begint met kleine dingen)

zoiets kost minstens 500 euro aan de brandweer die hiervoor komt opdraven.
Laatst bijgewerkt door tengeltje11 op 27-03-17 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:28

Moderatoropmerking:
De discussie gaat hier heel netjes, mijn complimenten, maar ik zou jullie wel graag willen verzoeken in de gaten te houden dat er niet veel verder gediscussieerd wordt over al dan niet betaalde vrijwillige brandweer.
Alvast bedankt voor de medewerking!

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 21:19

Er zijn inderdaad al esn hoop dingen over vrijwilligers uit de wereld geholpen. Net tijdens werk even snel bijgelezen nu pas tijd om te reageren.

De bewoner heeft in eerste instantie zelf geprobeerd de kat er af te halen. Maar dat is niet gelukt. En het is idd vaak wel zo dat als je ze lang genoeg laat zitten dat ze vanzelf komen. Maar niet iedereen heeft dat geduld tegenwoordig haha!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:30

Haha super leuke foto's! Ondanks dat het voor de kat misschien een minder leuk avontuur was :+

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:47

Onze kat vroeger deed niks anders. Via zolderraampje over het dak lopen, af en toe bij de buren naar binnen. Hun kat idem bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:26

De kat van mijn buren heeft bijna een week in de schoorsteen gezeten. Na onvrijwillig een afslankcursus te hebben gevolgd gleed ie alsnog door het rookkanaal naar beneden }>