Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Ik ken een kat die het heeft.
Die echo zijn de kosten en het probleem nog niet, maar als het mis is moet je aan de medicatie, en daar begint je probleem.
Dat is ten eerste een kostenplaatje en ten tweede kan het zo zijn dat hij best flink wat nodig heeft.
De kat die ik ken had 3 maal daags medicatie nodig. Pillen. En laat die kat nou een waar drama zijn met pillen. Dus iedere dag oorlog.
En ga je op vakantie mag een ander die taak overnemen.
Succes als je het doorzet, hoop dat hij een mooi leven heeft.
Goof schreef:Ik ken een kat die het heeft.
Die echo zijn de kosten en het probleem nog niet, maar als het mis is moet je aan de medicatie, en daar begint je probleem.
Dat is ten eerste een kostenplaatje en ten tweede kan het zo zijn dat hij best flink wat nodig heeft.
De kat die ik ken had 3 maal daags medicatie nodig. Pillen. En laat die kat nou een waar drama zijn met pillen. Dus iedere dag oorlog.
dierenfan schreef:Goof schreef:Ik ken een kat die het heeft.
Goed dat je dit post!!! Wel iets voor TS om over na te denken van te voren.
Een goede match kan veel hebben maar qua mogelijke kosten moet je het aan kunnen.
Echter bovenstaande te hebben gelezen hoe ver wil je gaan. 3x per dag een strijd leveren met een kat geeft enorm veel stress voor hem en voor jullie!
Persoonlijk bij goede match en financiële middelen zou ik er 100% voor gaan en hem een geweldige rest van zijn leven geven. Desnoods jaren met medicatie maar wel als de kat de medicatie eet via voeding of ik het gemakkelijk kan geven. 3x per dag paniek zelfs 1x per dag paniek dan zou het voor mij over zijn.
Immers je gunt een dier een fantastisch leven en dagelijks een keer flink stress hoort daar niet bij zeker niet met al hartklachten.
Maar dat is mijn persoonlijke mening. Liever 2 jaar korter samen zijn dan na euthanasie enkel mezelf verlost voelen van medicatie geven en 2 jaar dagelijkse strijd naast dat ik het dier dan uiteraard ook mis.
Mijn boxer is maand geleden ingeslapen. Waar we het nog steeds over hebben zijn de laatste 2 zware weken voor hem en ons. Erg jammer maar 2 weken samen geknokt om beter te worden helaas voor niets maar er was een kans en dan pak je die aan. Was die kans er niet dan was hij eerder ingeslapen. Nu waren dit 2 weken maar het is absurd hoeveel impact dit op je leven heeft!!
Appelmoose schreef:Ik heb ook een ex-asielkat met HCM en heb daar nooit spijt van gehad. De kat is in het asiel gediagnostiseerd met HCM dus ik wist wat ik mee naar huis nam. Hij heeft elke dag medicijnen nodig, maar die heb ik ingecalculeerd en hij doet er gelukkig niet moeilijk over. Hij wordt dit jaar 8 en elke dag dat hij er nog is vind ik geweldig. Ik kan zo genieten van hem. En hij van mij (hoop ik)
dierenfan schreef:TS je klinkt voor mij als het geweldige thuis voor deze kat!!
Super hoe gedreven en toch ook nuchter je er nu in staat!! Hou dat vast en hopelijk gaat de plaatsing door. De kat komt fantastisch te zitten bij jullie en ik hoop van harte dat zijn echo een positief beeld geeft!!!
Leandra schreef:Ik heb thuis ook een asielkat met HCM. Alleen is het bij haar ontstaan door een bloedziekte. Zij krijgt 1 keer per dag medicatie en we houden het daarmee goed onder controle. Ze vindt het pillen niet leuk maar het moet gewoon. In de vakantie gaan zij en onze kater (die medicatie nodig heeft voor chronische bronchitis) naar een vriend van mij die ook goed de medicatie kan geven.
Bij mijn kat is de HCM geconstateerd toen ze 5/6 jaar was. De echografist gaf toen aan dat ze waarschijnlijk niet de 10 zou halen. Maar nu blijft haar hart zo stabiel dat ze nog wel wat jaartjes mee kan. Ze wordt in oktober 10