buren met een keffertje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

buren met een keffertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 11:43

hoi bokkers

Wij wonen al 25 jaar langs dezelfde mensen. inmiddels een ouder koppel dat met pensioen is.zijn heel toffe mensen en we komen goed overeen, helpen elkaar met klussjes etc. De man is een echte dierenvriend, de vrouw totaal niet.
Nu is hun dochter gescheiden en woont met haar 2 kinderen tijdelijk daar in. hun hondje (kruising shi-tsu) woont daar nu dus ook. leuk extra hondje in de buurt.
Het hondje is echter niet zo sociaal en bij het minste geluid in de buurt begint hij te keffen en niemand die er iets van zegt. Op zich heb ik hier totaal geen probleem mee (ik werk in een dierenasiel dus en wel wat gewoon).
Was het niet dat daardoor mijn border collies ook telkens aanslaan. Ik spreek mijn honden hier iedere keer op aan en dan zwijgen ze (dus daar nog steeds geen probleem).
Was het niet dat de buurvrouw (met het keffertje) dus elke dag komt klagen dat mijn honden blaffen. Tot vorige maand waren mijn honden altijd stil (op eens sporadisch aanslaan na dan), dus het is echt direct gelinkt aan hun keffertje.

Ik wil ook niet dadelijk beschuldigen hoe dit komt of gaan klagen. Ik weet dat het hondje hier maar tijdelijk woont en daarna mijn honden ook weer rustig zullen zijn. Maar wat doe ik nu het best? heb ook geen zin in aanhoudend geklaag..

(langs een niet keffende hond kunnen mijn honden trouwens prima wonen, want tussen de andere buren hun hond en de van mij is er nooit een blafsalvo)

Ayasha
Blogger

Re: buren met een keffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:47

Zijn het de buren mét de keffer die komen klagen?
Want als jullie prima met elkaar om kunnen lijkt het me dat je gewoon rustig kan zeggen dat jouw honden reageren op hun hondje.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:49

Tja imo kan je weinig anders doen dan aangeven dat jou honden aanslaan op het blaffen van hun hond. En tot die weg is het gewoon kan gebeuren dat jou honden blaffen als het keffertje begint. Ik zou ze gewoon vertellen dat de honden een gesprek met elkaar voeren, en dat die van hun wel erg spraakzaam is en als eerste met het gesprek begint :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 11:51

Ayasha schreef:
Want als jullie prima met elkaar om kunnen lijkt het me dat je gewoon rustig kan zeggen dat jouw honden reageren op hun hondje.

Het zijn inderdaad die buren.
Ik heb het weleens geantwoordop het begin maar dat lachte ze weg.
De man klaagt trouwens totaal niet en is gek op mijn honden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:56

Dan zou ik het eigenlijk negeren of de volgende keer iets duidelijker zeggen dat ze gewoon "antwoorden" en zeg er bij dat je hen corrigeert als ze dat doen. Dat je niet veel meer kan doen dan dat.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:06

"Als jij die van jou eens stil houdt, zal je ook niets van ons horen"
Zoiets zou ik toch zeggen. Als ze dat weg lacht, laat ik m'n honden wel wat extra blaffen }:)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:13

Ik zou ook reageren zoals rebel_jits zegt.

Je corrigeert jou honden wanneer je kan meer kan je niet doen.
Vind dat al heel netjes

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:20

Ik zou gewoon heel duidelijk zijn. Het niet weg laten lachen. Een antwoord eisen als je aangeeft waardoor het komt. En anders, als zij het gekef van hun hond niet belangrijk genoeg vinden om er wat aan te doen, vind jij het geblaf van jouw honden niet belangrijk genoeg om er wat aan te doen. Simpel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:37

Zoe_97 schreef:
Ayasha schreef:

Het zijn inderdaad die buren.
Ik heb het weleens geantwoordop het begin maar dat lachte ze weg.
De man klaagt trouwens totaal niet en is gek op mijn honden

Bespreek het dan met de man, dan kan hij het aan zijn vrouw uitleggen.

Overigens; je woont niet langs je buren, je woont naast je buren >;)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:14

Overigens; je woont niet langs je buren, je woont naast je buren >;)[/quote]

Overigens, bij onze Zuiderburen is dat wel " langs je buren" ..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 10:24

eponine schreef:

Overigens, bij onze Zuiderburen is dat wel " langs je buren" ..[/quote]
Ik ben idd Belg en hier zegt iedereen langs hoor :p

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:29

o wat herkenbaar, onze honden zijn altijd stil, totdat buren verderop een hond hebben genomen die heel vaak blaft. Daar reageren onze honden op. Als we er zijn corrigeren we ze gelijk maarja als we er niet zijn...dan gaan ze door. Hier gaan al de gordijnen dicht en radio hard ook want buren hebben nl al geklaagd. Zeggen wel joh we horen ze nooit pas sinds die andere hond er is horen we die van jullie.

Zoals je beschrijft kun je niet meer doen dan corrigeren en eerlijk bij hun aangeven dat ze reageren op hun hond. Lastige situaties zijn dit!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:29

eponine schreef:
Citaat:

Zoe_97 schreef:

Overigens, op bokt.nl is in principe de voertaal Nederlands en zijn dialecten niet gewenst. Dus het is gewoon 'naast je buren'.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:31

Jeetje lekker belangrijk of het naast langs of neffen is :')

Ik zou inderdaad melden dat ze veel minder last zullen hebben als het kleine hondje stil is en dat je je best doet om ze verder stil te houden. Bijzonder onhandige situatie dit.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:33

Hè wat vervelend, beetje splinter en balk dit...
Ik zou gewoon terug gaan klagen denk ik. Gewoon al bij hen aan de deur gaan voor ze bij jou komen. Melden dat hun hondje onrustig is en dat dit jouw honden erg onrustig maakt. En dat je jouw honden niet constant wilt moeten straffen voor het reageren op hun hond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:45

Celiien schreef:
Overigens, op bokt.nl is in principe de voertaal Nederlands en zijn dialecten niet gewenst. Dus het is gewoon 'naast je buren'.

Gelukkig zijn al jouw berichten 100% correct AN zoals de voertaal voor schrijft..... Oh wacht, dat zijn ze niet... Dus stop met zeuren en reageer op het onderwerp.

Hoe gaat het nu TS? Heb je al opnieuw contact gehad met je buren?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:48

Ayasha schreef:
Celiien schreef:

Gelukkig zijn al jouw berichten 100% correct AN zoals de voertaal voor schrijft..... Oh wacht, dat zijn ze niet... Dus stop met zeuren en reageer op het onderwerp.

:roll: zeg ik dat dan? Ik geef alleen de eerdere opmerking gelijk :roll:

dacht dat ik een reactie eronder had gezet, inhoudelijk. Blijkbaar niet.

Aangeven bij de buren dat jouw honden onrustig worden van het gekef. Niet klagen, maar probeer het vriendelijk op te lossen. Dat keffertje is maar tijdelijk, de buren blijven daar langer wonen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:02

TS: Ik zou zeker het gesprek aangaan met je buren. Gewoon rustig blijven en met argumenten komen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:08

Zou het idd met de buurman bespreken en die het met zijn vrouw laten bespreken

Mocht zij nogmaals komen klagen gewoon vriendelijk doch beslist uitleggen waar het door komt en dat jij je best doet het te beperken, maar dat ze niet hoeft te verwachten dat jouw honden niet zullen reageren op hondje van hun dochter

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:17

Dit is nou precies de reden waarom ik een camera thuis heb. Mijn buurvrouw had een totaal andere beleving van de werkelijkheid dan ik. Echter kwam ik er achter dat de mijne toch ook wel een hoop lawaai maakte. Het geeft je inzicht in de omvang van het "probleem". Is het de hele tijd of gewoon even enz enz.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 18:08

Vandaag zijn de buren nietvthuis geweest en hondje was mee. Dus geen geblaf vandaag.
Als de vrouw weer komt klagen zal ik hen wel aanspreken hoe het komt. Ik ga niet speciaal naar daar.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:35

Celiien schreef:
Ayasha schreef:

:roll: zeg ik dat dan? Ik geef alleen de eerdere opmerking gelijk :roll:

dacht dat ik een reactie eronder had gezet, inhoudelijk. Blijkbaar niet.

Aangeven bij de buren dat jouw honden onrustig worden van het gekef. Niet klagen, maar probeer het vriendelijk op te lossen. Dat keffertje is maar tijdelijk, de buren blijven daar langer wonen.

Het is de toon die de muziek maakt. De sfeer wordt er niet beter op door te gaan katten over onnozele taal verschillen zoals langs en naast. Als mensen een lesje Nederlands willen nemen ze wel een cursus. ;)

TS, ik zou inderdaad de volgende keer heel duidelijk zijn naar de buren. Ook als ze het probeert weg te lachen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:38

Celiien schreef:

Spreek dit eens uit voor de spiegel. Klinkt niet echt gezellig, of wel? -O-

Hebben wij ook gehad van de zomer, TS. Buurvrouw van 83 paste op zo'n klein hondje dat de ganse dag (én nacht!) kefte. Dacht dat ik gek werd, met dat gekke hoge kefje de hele dag in mijn hoofd. Ben toen naar de buurvrouw gegaan met een opname die ik 's avonds rond twaalven gemaakt had en had aangegeven dat ik het lastig vond om in slaap te komen als de hond zo kefte. Ik ben niet boos geworden en ben vriendelijk erin gegaan. Ze begreep het en sindsdien werd het kleine keffertje aangepakt. Me happy.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:48

eponine schreef:
Citaat:

Zoe_97 schreef:

Overigens, op bokt.nl is in principe de voertaal Nederlands en zijn dialecten niet gewenst. Dus het is gewoon 'naast je buren'.[/quote]

Omg niks beters te doen??

Lastig hoor, vreemd idd dat ze jouw hond wel horen en hun eigen niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:00

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om de discussie over de taal achterwege te laten, het doet het topic niet ten goede namelijk. Alvast bedankt.