Scheren!!! Althans, dat werkt bij mijn cavia's het prettigst en wordt het mooist.
Ik heen Zwitserse teddy's en heb er 1 die half lang kroeshaar heeft waar ze op een gegeven moment echt last van heeft. Het gaat vervilten en kammen heeft ze een hekel aan. Scheren is voor beide partijen het minst pijnlijk...
Dani
Geplaatst: 21-03-17 20:23
Ik begrijp dat je op zoekt bent naar een geschikte schaar om de vacht van je cavia's te knippen. Daarom verplaats ik je topic naar [BB] Beestenboel.
ilaan
Geplaatst: 21-03-17 21:15
SdaphneS schreef:
Bedoel je met caafs, cavia's? Waarom zou je daarvan de vacht willen knippen?
Cavia's met lang haar haha Had er ook zo een, deed het met een kapperschaar maar die van mij bleef rustig zitten. Zorg in ieder geval voor een schaar die goed knipt en dat je voorzichtig doet.
Uiteraard knip ik zeer rustig. Heb twee jonge dames van maand of 8 inmiddels. Ik kom zelf zo min mogelijk aan de vacht. En knip waar het nodig is.
Century
Geplaatst: 21-03-17 21:22
Hier krijgen de caafs nog wel eens klitten bij de kont. Dat knip ik weg met een gewone schaar of trim ik weg met een hondentondeuse als het echt dicht op de huid zit. Van die aangekoekte harde stukjes in hun vacht/huid worden ze toch echt niet blij, dus dan moet het maar zo
melody7
Geplaatst: 21-03-17 21:24
Ik gebruikte altijd gewoon een goede keukenschaar bij mijn Shelties. Ik knipte alleen de achterkant kort genoeg om het niet te laten slepen en af en toe de zijkant als dat erg lang werd. Zolang je niet te dicht bij de huid komt en ze rustig blijven kan dat prima.