De eerste keer had ze wel mijten en heeft de dierenarts het schoongemaakt en zijn wij thuis verder gegaan.
Haar broertje had niks.
Toen het terug kwam heeft ze een injectie tegen mijt gehad.
Daarna Goed bijgehouden en steeds op tijd erbij geweest.
De vetericyn leek goed te werken, maar vond hem ook erg nat. Toen ze weer wat begon te krabben, wat vaker schoongemaakt, maar het sloeg duidelijk niet aan, dus naar dierenarts. Haar linker oor was ontstoken. Heeft ze schoon gemaakt en wat gel in gedaan. Andere oor was toen niet zo erg.
Dag erop was andere oor smerig. Toen die maar gaan schoonmaken. Er bleef weer dagen prut komen, maar leek weer rustig.
Ik ben 9 dagen weg geweest en het oortjes was een gore bende. Heel rustig schoongemaakt. Ik doe wat ik kan pakken, maar wil niet gehoor gang in gaan. Gebruik een zaklampje.
Het behandelde oortje had een pietsje vuil.
We zijn in de afgelopen 2 jaar een paar keer overgestapt van voer. Ook barf en kvv. Ze zijn niet heel slecht in hun kortharige vacht, maar wel snel aan het krabben. Volledig vlovrij.
Het teefje is zwart en glanst mooi. Van sommig voer werden ze winderig. Het reutje is licht en kan enorm verharen. Zijn zwarte neusje heeft ook de neiging bleek te worden.
Momenteel zijn ze jeukvrij en doen het verder goed.
Ze liggen tegen elkaar aan en hij heeft nooit vieze oren. Ook de kat niet. Iedereen zegt ook dat het omklappen niet erg is, maar zij zit echt overal in op de hei en het bos. Het is toch opvallend dat zij altijd vieze oren heeft en ook degene is met omklappende oren. Bij de reu gebeurt het ook, maar vele malen minder.
Laatste keer was het dus ontstoken en was ik ook bang dat de vetericyn te nat was geweest.
Ze hebben wel ietsjes geur, maar vind ze niet echt stinken. Mijn moeders poedel vroeger had eens ontstoken oren en die stonken vreselijk. Dat heeft ze niet.
O ja, ze schudt niet met haar hoofd en heeft ook geen bloed. Oortjes was laatst iets warm en ietsjes rood ipv licht roze, maar minimaal.
Ze krabt alleen enorm. Alles wat eruit komt is zwart.
Ook al vind ik de vetericyn goed spul en leek het te werken ( heb er ook iets anders van wat bij een wondje bij de reu echt goed werkte ), heb ik het idee dat een gel iets meer doet.