Labradoodles in de maak!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pooh77

Labradoodles in de maak!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 16:10

Super spannend!! Mijn labradoodle Benji krijgt een nestje!!! Op de echo waren er vier of vijf gezien. Ze is rond vijf april uitgerekend. Nu twijfel ik of ik nog een foto zal laten maken....wat is jullie ervaring daarmee? Zaten ze er erg ver af met het tellen op de echo?? Thanks!!
Afbeelding

Tuigje

Re: Labradoodles in de maak!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:15

Het kan zeker wel, maar volgens mij hoe later op de dracht hoe beter, toch?
Dan is het de vraag hoe zeker ze een aantal kunnen geven aan de hand van de foto en of je de stress nog wel wil voor je teef :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:51

Tellen op de echo is natte vinger werk en daar kun je maar heel zelden van op aan. Je maakt een echo om te checken of je teef dragend is, en niet om te zien hoeveel er in zit. Maar waarom zou je het aantal zo precies willen weten dat je een RoFo overweegt? Dat wordt normaliter alleen gedaan wanneer er twijfels zijn, dus dat de echo aangeeft dat de teef leeg is maar ze lijkt toch dragend of als er vermoedens zijn van een eenling ivm het formaat. Voor de rest vind ik het persoonlijk vooral onnodige stress voor een teef die bijna moet bevallen en onnodig geld uit je portemonnee ;)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:09

Wat leuk! Wie is de vader?

Pooh77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:29

Dat is ook mijn dilemma! Ik weet dat ze drachtig is, maar het is de eerste keer dat ik een hond heb die een nestje krijgt, dus zou graag willen weten wanneer alles eruit is :) ! Maar de stress wil ik ook niet. Nou is dit teefje de rust zelve, ook bij de dierenarts, maar toch...

Pooh77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:32

Afbeelding
Dit is de reu, een heel lief, blij hondje!

Pooh77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:36

Wat leuk! Ik ben benieuwd naar de pups. Sinds oktober 2016 heb ik een Labradoodle pup en het zijn echt geweldige honden. <3

Pooh77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:42

Ja, ik ben ook helemaal verliefd op t ras! Ik heb een trimsalon en voorheen veel poedels in handen gehad, daar altijd al verliefd op geweest, maar de doodle vind ik net nog iets extra s hebben qua karakter! Zijn toch wat makkelijker dan de poedels!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:01

Wij röntgenen altijd. Dan weten we nagenoeg zeker wat ons te wachten staan en wanneer het klaar is. Anders moet je bij twijfel met een pas bevallen teef en pups alsnog naar de dierenarts of er gaat wat mis. Vriendin van mij wilde eerst ook niet. Teef was klaar leek het. Lag er rustig bij. Toch had ik het gevoel er zit nog wat in. Na een aantal uur drammen als nog naar de kliniek. Jawel nog 3 stuks. Inmiddels waren er al 2 dood. Had goed fout kunnen gaan ook voor de teef. Sindsdien altijd röntgenen.

Pooh77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 18:06

Daar ben ik ook bang voor...en dat geeft pas echt stress voor moeders...röntgenen jullie ook vanaf dag 50 of nog later?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:08

Heb altijd met dag 50 gedaan maar röntgen nu later, zo rond de 57e dag. Dan heb je iets meer zekerheid ook als je vaker hebt gedekt als 1 keer. En je kan al zien hoe de pups liggen, of het past en of ze al richting uitgang willen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:38

Pooh77 schreef:
[ [url=m/XkFF9W.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yDElb7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6TaDwp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/txpZcG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw!! Mooi beestje zeg! (net zoals de vader) Ze heeft veel weg van mijn hond, een Goldendoodle :)