Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Telpeva schreef:Vragen aan een dierenarts welk merk die zou aanraden kan inderdaad, maar ik zou juist graag weten waarom die dan een bepaald merk zou aanraden of juist niet. De mijne die doet bijvoorbeeld ook voer aanraden (enkel hondenvoer en kattenvoer), maar dat is voer dat hij zelf verkoopt, liever vraag ik dan neutraler advies op een andere plek.
Ik zie al flink waardevolle tips voorbij komen, bedankt daarvoorik wil graag alles tegen elkaar afwegen en daaruit een keuze maken, en ik denk dat anderen dat misschien ook prettig vinden, zulke info is imo heel fijn!
Ik zal maar verklappen wat ik zelf voer, wat Sjolvir zegt is dus ook wat ik voer, hele saaie brokjes die er allemaal hetzelfde uit zien en waarbij ze niet de gezonde maar minder lekkere dingen laten liggen. Voor de diersoort die ik heb heb ik nog maar 1 merk gevonden die dit verkoopt, Baephar care+, en soms vraag ik mij toch af of er ruimte is voor verbetering. Ik heb gerbils, volgens mij zouden die ook best ruwvoer kunnen krijgen maar de hoeveelheden daarvan, of welk type? Ik weet het niet... vlees idem, daarvan vraag ik mij ook vaker af hoe ik dat zou kunnen aanbieden
Nizzie schreef:ik heb lang geleden (toen ik nog een konijn en cavia had) begrepen van mijn dierenarts dat je het meest simpele voer moet voeren aan knaagdieren. Dit zijn van die graskorrels. Alles wat er verder in het voer zit is onzin en moet je zien als snoepjes. Volgens mijn dierenarts waren van die graskorrels en hooi het enige wat een konijn en cavia nodig hadden. Natuurlijk kan je ze af en toe wat groente voeren (onze cavia was dol op paprika, waar veel vitamine C in zit), maar wel in beperkte mate.
Ik moet zeggen dat dit wel al zeker 10-15 jaar geleden is, maar verwacht niet dat hier veel in is veranderd