Na lang dubben wil vriend weer een Chow Chow. Hij heeft er een gehad en hij was echt knettergek op dat beest. Hij praat er nu nog dagelijks over...
Helaas heeft hij hem toen cadeau gekregen en weet dus niet waar de Chow vandaan komt. En omdat we het ook een beetje goed willen doen, en niet bij een broodfokker willen kopen, vraag ik nu jullie hulp.
De veearts zei dat we moeten kijken uitgaande van de stamboom, maar ik heb zelf helaas geen ervaring met stamboom chowchow.
Weten jullie een goede, eerlijke fokker in België of Nederland? Google toont er wel zo veel, maar ja welke kan je vertrouwen?
Alvast bedankt!!
Jolien87
Geplaatst: 20-03-17 12:32
Neem eens contact op met Chow chow verenigingen, die zijn vaak wel verbonden met goede fokkers. Succes met jullie zoektocht!
dingogirl
Geplaatst: 20-03-17 12:33
zoek een fokker via de rasvereniging. die weten uiteraard goede fokkers van dit ras.
Ik ken een fokker van de Chow Chows, de kennelnaam is Het Bossche Front --> http://www.het-bossche-front.net/ Ze hebben vele Chow Chows en zijn al heel erg veel jaren actief om een goed type Chow Chow te fokken. Gezondheid, karakter en uitstraling staan voorop. Ze hebben zowel lang haar als korthaar. Ook speciale kleurtjes naast de vos-kleur (zwart, creme). Ze loopt ook veel shows met ze en behalen hoge resultaten. Wellicht kan ze je verder aan informatie helpen en bijdragen aan een goede keuze
paddington
Geplaatst: 20-03-17 12:37
Een stamboom zegt niets helaas over het karakter van een hond en een goede fokker zal toch gaan adviseren welke pup het beste bij je past en welke wensen je hebt bij een pup .
Ik zou eens op honden shows van dit ras gaan kijken en daar eens rond gaan vragen want daar zit veel kennis van dit ras en weten vaak ook wie er pups verwacht.
Goed opletten idd want op zich is de chow chow geen gezond ras en veel problemen qua karakter.
Qua fokker kan ik niets adviseren gezien ik mij daar nooit in verdiept heb. Let zeker op HD en ED Uitslagen en de vacht kwaliteit vd ouders (veel allergie problemen in het ras) en de ogen (tegenwoordig erg rare ogen en nogal eens ooglid correctie nodig )
Succes met de zoektocht
Neej