Mijn moeders hondje is altijd al een slechte eter. Hij weegt rond de 5 kilo, maar schommelt soms wel.
Hij doet het verder goed, maar laatst waren we voor een ontstoken oogje bij de da en bleek hij een hartruisje te hebben. Aangezien hij 1,5 jaar geleden nog onder narcose is geweest zonder complicaties, verwacht ik dat dit nog niet zo lang is.
Hij is nu net 8 en het was verder een onschuldig hartruisje. Hij moet netjes op gewicht blijven, maar heeft nooit overgewicht.
Normaal heeft mn moeder dus altijd brokjes staan, waar hij amper naar kijkt en geeft ze hem 's avonds vlees.
Ze heeft weleens geprobeerd helemaal op vlees over te gaan, maar hij eet zo weinig, dat het echt lastig is om te bewaren/goed te houden.
Mijn moeder is 73 en van de generatie dat de hond met de pot mee at. Daarna hebben onze honden altijd vlees gegeten, tot de brok sterk op kwam als het beste, complete voer. Nu staat ze overal voor open, maar vindt het toch ook zielig om zijn brokjes helemaal weg te halen.
We kopen wel samen gezonde snacks in en dat eet hij wel goed.
Buiten dat is hij ook weleens bij ons en dan eet hij met onze hondjes mee. Die van ons eten meer en snel. Dan eet hij ook super goed.
Ik zit te kijken nu naar een klein en goed senioren brokje dat smakelijk is en makkelijk weg eet. Maar wel een brokje waar bijvoorbeeld weinig zout in zit.
WE hebben vorig jaar een tijdje Carnis en daarna wolf of wilderness geprobeerd.
Ik denk echt dat het brokje makkelijk te eten moet zijn en aantrekkelijk van smaak. Maar ik zelf zie liever niet teveel rotzooi.