Wat is nou echt goed kattenvoer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:15

Wij geven Purina brokjes en op zn tijd een blikje Gourmet in allerlei smaken.

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:22

Onze katten krijgen iams. Daar doen ze het erg goed op en de kieskeurige eters lusten het hier ook. Ik heb ook catcrocs en purina one gehad. Er zijn superveel soorten en het is ook echt net wat bij jouw kat past.

veranadautje
Berichten: 1289
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:35

Ik zit niet in het katten voer
Maar ik zou meerdere brokken naast elkaar zetten/vergelijken. en dan kijken welk de de meeste vlees percentage heeft en minst graan.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:48

Die van mij krijgen Taste of the Wild, ben een tijdje overgestapt naar applaws voor het hoge vleespercentage, maar daarvan kreeg een van de twee hele zachte en enorm stinkende ontlasting. Op TotW doen ze het beide goed, dus het ligt ook heel erg aan de kat natuurlijk.

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:41

Ik gaf toen mijn dames klein waren Royal Canin kitten, en toen ze gesteriliseerd waren Royal Canin Indoor, maar het zat me toch niet lekker.
Veels te veel granen en nauwelijks vlees in het brok.
De ontlasting was knoeihard en bij mijn ene dame veel verstopping. Nu geef ik Carnis en Canagan en ik zie een wereld van verschil. :j
Allebei graanvrije brokken en de ontlasting en vacht is vele malen beter. Vooral Carnis is echt een aanrader, dat gaat hier naar binnen als zoete koek.

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:44

Ik zelf vins het lastig in de ene zit granen, en de ander aardappel, rijst of mais. Het liefst heb je het allemaal niet als ik het lees. Maar vaak lukt dat niet. Weet niet wat jullie adviseren welke het beste is. Maar dat is iets wat mij opvalt. Verder vind ik ook percentage vleed belangrijk en dat er geen suiker of zout in zit. Het is vaak eem hoop vergelijken. Hoewel het soms appels met peren vergelijken is

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:55

Mijn twee poezen krijgen iams brokken en animonda vlees (dit zijn blikken). Ik bestel alles in groot verpakking bij zooplus, wat ook centjes scheelt.

De brokken staan er onbeperkt en van het vlees krijgt elke poes 50 gram per dag.

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:07


BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:15

Hier ook Applaws / Orijen, op dit moment al een tijdje Orijen maar op Applaws deden ze het ook goed. Inderdaad vanwege hoge vleesgehalte en weinig koolhydraten.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:18

Ketaki schreef:
Felicxa schreef:
Die van mij krijgen whiskas of Felix en zien er volgens de dierenarts prima uit :)

whiskas word juist afgeraden door mn dierenarts, daar zit juist heel veel zout in, wat slecht is voor de dieren



Dierenarts hier ook Whiskas afgeraden.

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:24

Orijen is wel goed maar vrij prijzig en wordt wel eens minder goed verdragen. Applaws vind ik een kwalitatief goede brok aan een mooie prijs. Acana ook maar is tegenwoordig lastig te vinden (niet voorradig).

Voerwijzer.nl is een nuttige site om wat wegwijs te worden in het overaanbod aan merken. Je leert waaruit een goede brok bestaat en je leert de verpakking begrijpen.

Ik bestel mijn honden- en kattenvoeding op zooplus.de, dat scheelt.

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:27

Ik voer mijn kat Prins Sensitive, iets anders blieft mevrouw niet.. Van Royal Canin, Applwas, Orijen tot Cat lovergold tot andere hoogstaande merken. Vers vlees? Dan rent ze vooral heel hard weg..

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:30

Die van mij krijgen Sanabelle als droogvoer en Felix natvoer (omdat ze voor natvoer heel kieskeurig zijn!)

Ik kan ook de online shop zooplus aanraden!

Begin met iets en kijk hoe ze erop reageren (geeft ze wel even tijd om de wennen). Als ze een mooie vacht hebben, en hun uitwerpselsen zijn "mooi" dan zit je goed :) het zijn taaie beestje hoor.

Oftopic tips: Koop een kattebak met kap en filter met een zo hoog mogelijke rand! Wij gebruiken klonterende vulling. Koop nooit veel voer in eens, katten voelen dit aan en lusten het dan plots niet meer :)

Success ermee :)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:18

FatCat schreef:
Ketaki schreef:

whiskas word juist afgeraden door mn dierenarts, daar zit juist heel veel zout in, wat slecht is voor de dieren



Dierenarts hier ook Whiskas afgeraden.

ik hoor het zelfs van meerdere dierenartsen en zelfs mensen die in een dierenspeciaalzaak werken.

Pytje

Berichten: 4360
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 22:31

Super bedankt voor alle tips en waarop we moeten letten! Ik ga morgen even alles op een rijtje zetten en kijken waar we mee gaan beginnen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:34

floorsil schreef:
Ik zelf vins het lastig in de ene zit granen, en de ander aardappel, rijst of mais. Het liefst heb je het allemaal niet als ik het lees. Maar vaak lukt dat niet. Weet niet wat jullie adviseren welke het beste is. Maar dat is iets wat mij opvalt. Verder vind ik ook percentage vleed belangrijk en dat er geen suiker of zout in zit. Het is vaak eem hoop vergelijken. Hoewel het soms appels met peren vergelijken is


Klopt. Want zonder koolhydraten kun je geen brok maken. Het is dus de kunst om een brok te vinden die dit weinig heeft :)

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:42

Ik koop (via DA of zooplus) Hill's Sterilised Adult kattenvoer voor mijn 2 gecastreerde katers. Het is geen goedkoop voer (8 kilo is 49,95) maar ze doen het er heel goed op! Eerder wel ander voer gehad, maar dat was veel overgeven, dunne ontlasting of ontzettend veel eten. Hiermee zitten ze goed in hun vel en naar mijn idee werkt het ook echt zoals beschreven staat (helpt om overgewicht te voorkomen).

Maar ik denk dat het per kat verschillend is en het ook een kwestie van uitproberen is.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:45

Mijn poezel krijgt Felix. Ziet er goed uit. Onze oude katten kregen ook altijd Felix of whiskas en hebben toch mooie hoge leeftijden gehaald

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:51

Ik voer brok van Royal Canin, kregen mijn sphynxen al bij de fokker... Zelf zou ik een droogvoer met meer vlees percentage willen voeren, maar mijn oosterling lust niks anders van droogvoer :') En verder doen ze het er prima op.
Natvoer krijgen ze vers vlees. Kuiken, runderhart, pens etc
Maar ook weleens een blikje almo nature.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:21

Mollie en Victor krijgen vers vlees met voor het slapen gaan een handje Purizon brokjes gestrooid door hun kamer en in de voerballetjes. Soms een blikje Schesir als ik vergeten ben vlees uit de vriezer te halen, of als Victor in een periode van "Lussiknie" zit.

Joey krijgt Royal Canin intestinal, af en toe een handje purizon brokjes en 's avonds een blikje Schesir.

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:06

Onze katten kregen voorheen altijd Ecostyle brokjes, we zijn toen op advies van de fokker van onze jongste kat overgestapt op Royal canin. Helaas vindt onze ragdoll dat veel te lekker waardoor hij alles te snel opschrokt en een paar minuten later weer uitkotst.
Nu krijgen ze 's ochtends natvoer van Cosma, dat heeft een lekker hoog vleespercentage.
'S avonds krijgen ze de Premium kat large van Brouwers petfood. Lekkere grote brokken waar ze het prima op doen en geen gekots meer.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:09

BrittS schreef:
Hier ook Applaws / Orijen, op dit moment al een tijdje Orijen maar op Applaws deden ze het ook goed. Inderdaad vanwege hoge vleesgehalte en weinig koolhydraten.


Dit inderdaad of Acana.

Leandra

Berichten: 1598
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:19

Mijn katten krijgen hill's. Ik heb hier een gigantische kieskeur en een poes die voor veel voeren allergisch is. Ik heb in het verleden veel geprobeerd zoals Orijen, Royal Canin, Sanimed en nog wat andere goedkopere merken. De poes gaat op veel merken braken of krijgt jeuk en huiduitslag. Maar op hill's doen ze het het beste. Af en toe krijgen ze een blikje Almo nature of een zakje zachtvoer van hill's.

Maar wat hierboven ook al gezegd is, iedereen voert wat anders waar diegene tevreden over is. Op mijn werk, ik ben paraveterinair, adviseren wij ook het dier te laten op het voer waar hij/zij het goed op doet. Dat is het belangrijkste.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:25

Eliana schreef:
Wij voeren cats lovers gold. Zijn daar tevreden over!

Hier ook.
Niet te vergeten dat het binnenkatten zijn, en je met rotzooi je je huis uit meurt door de kattenbak stank. Met CLG geen enkel probleem.

Hier applaws geprobeerd maar ging er net zo hard weer uit als het erin ging -O- Als in; ze gingen er van overgeven.

Eerder gaf ik altijd IAMS met Hills tegen haarballen. Maar met huidige voer hoef ik ook geen Hills meer bij te geven want amper nog last van haarballen.

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:38

Ik voer mijn cat Orijnen doet ze het erg goed en mevrouw is heel erg kies keurig in het natvoer. Eens in de zoveel tijd krijgt ze z'n klein blikje natvoer van de AH Eigen merk en dit gaat dan maar net op. Eigenlijk vind ze alleen de saus lekker dat over natvoer zit dat likt ze er altijd als eerste van af.

Zijn er ook mensen hier die hun kat rauw vlees voeren?