Wat is nou echt goed kattenvoer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:59

Mizora schreef:
Applaws vind ik een risico vanwege blaasgruis. Extreem hoog calcium, fosfor en eiwitgehalte (magnesiumgehalte staat niet op de zak, maar is waarschijnlijk passend bij de calcium en fosfor). Dit zijn de 4 ingrediënten van gruis.


Vandaar dat ik het mix met iets anders. Tot nu toe doen ze het er al jaren goed op, maar ik hou ze goed in de gaten. Pas had er één naast de bak geplast, doen ze nooit. Maar daarna niet weer gebeurd en ook wanneer ik ze iets in de tuin zie doen laten ze niks raars zien.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:38

Wat vinden jullie van kenner?

Afbeelding


Afbeelding

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:41

Jasmijn159 schreef:
Royal canin. Erg blij mee! Kan het onbeperkt voeren zonder dikke katten, poep stinkt niet zo en ze zitten goed in de vacht.

Precies dit! super vacht en topfit kat!

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:49

Iemand ervaring met skogens maine coon?
Ik voer taste of the wild. Maar wou eingelijk mengen met skogens ivm de grote brok

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:54

Misschien kan iemand mij helpen. Ik wil Royal canin gaan voeren. Het liefst een grote brok. Ik heb 3 katten. 1: een zeer actieve slanke poes van 9 jaar oud. 2: een te zware luie kat van 6 jaar oud en een jonge kat van ca 7 maanden. Het liefst wil ik een brok gaan voeren. Er zijn zo veel soorten rc dat ik niet weet welke ik moet kiezen.

3 verschillende soorten voer werkt niet want die dikke eet dan alles op.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:01

onpaard schreef:
Misschien kan iemand mij helpen. Ik wil Royal canin gaan voeren. Het liefst een grote brok. Ik heb 3 katten. 1: een zeer actieve slanke poes van 9 jaar oud. 2: een te zware luie kat van 6 jaar oud en een jonge kat van ca 7 maanden. Het liefst wil ik een brok gaan voeren. Er zijn zo veel soorten rc dat ik niet weet welke ik moet kiezen.

3 verschillende soorten voer werkt niet want die dikke eet dan alles op.


Royal Canin Maine Coon is een grote ronde brok.

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:09

Bij ons krijgen ze taste of the wild en af en toe een blikje applaws natvoer.
Als snoepjes krijgen ze de gedroogde snoepjes van cosma. Al jaren doen ze het erg goed op dit voer.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:21

Onze kat krijgt al 9 jaar Smølke. Dit heeft de dierenarts destijds aangeraden en hij doet het er erg goed op.
Z’n bakje staat altijd gevuld binnen dus hij kan eten wanneer hij wilt.

Verder loopt hij veel buiten waar hij zelf muizen kan vangen.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:26

Ik mix 2 soorten kattenvoer:
- Purina sensitive indoor katten
- Purina voor gecastreerde/gesteriliseerde katten/poezen

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:35

Mijn kat krijgt Whiskas of Felix omdat hij erg lastig is qua eten en dan vooral brokjes.

Maar ik wil hem graag wat anders geven omdat hij echt enorm stinkt (ontlasting) en het zijn vacht niet echt goed doet maar ik ben bang dat hij al dat dure voer niet eet..

Iemand tips waar ik misschien kleine proefverpakkingen goed voer kan krijgen?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:35

Mijn kat heeft een zwaar ongeluk gehad en vanwege de antibiotica kreeg ze diaree.haar vacht zag er niet uit, nu graanvrije brokken van Zooplus en ze is nog nooit zo mooi in haar vacht geweest.Het heet Sanabelle no grain.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:41

SuperAssie schreef:
Mijn kat krijgt Whiskas of Felix omdat hij erg lastig is qua eten en dan vooral brokjes.

Maar ik wil hem graag wat anders geven omdat hij echt enorm stinkt (ontlasting) en het zijn vacht niet echt goed doet maar ik ben bang dat hij al dat dure voer niet eet..

Iemand tips waar ik misschien kleine proefverpakkingen goed voer kan krijgen?


geen tip voor goedkope proefzakjes, maar mijn katten krijgen nu purina sensitive en ik merk meteen verschil dat hun ontlasting minder stinkt

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:45

ik heb Sam's Field, daar zit veel meer vlees in dan andere rotzooi (lees: aardappel en groenten). Hier reageren mijn katten super op. Zodra ik goedkoper voer of voer met veel meer aardappel en groente erin geef, dan gaan ze aan de dunne. Mijn zwarte kat glimt heel mooi nu, hij had eerst een doffe vacht. Mijn oude kat verhaart nu een stuk makkelijker. Dus ik ben daar zeer tevreden over.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:14

SuperAssie schreef:
Mijn kat krijgt Whiskas of Felix omdat hij erg lastig is qua eten en dan vooral brokjes.

Maar ik wil hem graag wat anders geven omdat hij echt enorm stinkt (ontlasting) en het zijn vacht niet echt goed doet maar ik ben bang dat hij al dat dure voer niet eet..

Iemand tips waar ik misschien kleine proefverpakkingen goed voer kan krijgen?


Dat is geen goed voer inderdaad.
Kijk eens op zooplus, daar hebben ze meerdere fatsoenlijke merken die je voor een paar euro kan testen, dan krijg je gewoon een klein zakje en weet je in ieder geval of ze het lekker vinden.

Ik voer mijn katten hills, doen ze het echt super op, wel behoorlijk dure voeding

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:33

Mijn kat krijgt ook hills brokjes en dan de smaak konijn en kip door elkaar. Natvoer krijgt hij whiskass of eigen merk super markt. Dat is het enige wat hij lust. Andere merken laat hij staan.

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:40

Onze 2maincoons krijgen RC main coon, samen met RC anti haarballen. De kater geeft nogal snel over, vandaar de anti haarballen. Ik wilde ook een grotere brok geven zodat ze in ieder geval zouden kauwen.

Maar als hij weer eens overgeeft zitten er ook hele brokken bij dus die theorie gaat niet helemaal op :+

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:51

Ze kregen royal canin sensitief. Maar wil wat anders proberen omdat 1 dus met regelmaat brokjes eruit gooit. Heel&onverteerd en soms ook alleen "water-slijmie" Dit gaat met pieken en dalen...
Da heeft gebit gecheckt en was oké.
Ze is ook verder goed in orde.

Van da speciaal voer gehad. Ook een sensitieve soort. Maar ook weer kosten .

Vandaag cat lovers gold gescoord in de buurt. Ben benieuwd. Ik ben wel enthousiast.

Maar wat vinden jullie van de kenner graanvrij ?

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:16

Horsie84 schreef:
Ze kregen royal canin sensitief. Maar wil wat anders proberen omdat 1 dus met regelmaat brokjes eruit gooit. Heel&onverteerd en soms ook alleen "water-slijmie" Dit gaat met pieken en dalen...
Da heeft gebit gecheckt en was oké.
Ze is ook verder goed in orde.

Van da speciaal voer gehad. Ook een sensitieve soort. Maar ook weer kosten .

Vandaag cat lovers gold gescoord in de buurt. Ben benieuwd. Ik ben wel enthousiast.

Maar wat vinden jullie van de kenner graanvrij ?


Eet de kat niet te snel? Hele brokken en onverteerd, dat duidt op te snel eten.

anitaolja

Berichten: 649
Geregistreerd: 21-02-07
Woonplaats: amsterdam

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:31

Wij geven Purizon is ook graanvrij...(zooplus)
Voerde vroeger altijd Royal Canin maar zitten meer granen en andere dingen in dan vlees wat ze echt nodig hebben !! en qua prijs maakt het niet veel uit.
Mij werd ook eens verteld dat ze in goedkoop voer een smaakje doen om het voor de katten aantrekkelijk te maken

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:47

Mijn Ragdoll en htk smullen van Feringa en Taste of the wild.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:36

Horsie84 schreef:
Wat vinden jullie van kenner?

[ [url=m/lT57HH.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/po0Zz3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben absoluut geen kenner hoor maar bij mij houdt het op na het lezen van het eerste woord van de samenstelling: "groenten".
Meer als 40% van deze brok bestaat uit aardappel, zoete aardappel en erwten. Zo'n brok zou ik niet kiezen.

Anoniem

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:23

Mijn kitten (of ja, 3 maanden alweer) krijgt Royal Canin (kittenbrokken). Zit super in haar vacht en heeft meer dan genoeg energie :D

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:48

Ze schrokt niet. En wat te snel eten ook niet.

Ze staan nu op cat lovers gold. Komende zaterdag is dat een week. Tot nu toe gaat het goed *klopt meteen even af*.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:48

hier ookaan het rondkijken voor de juiste brok
gesteriliseerde poes van ongeveer 6jr een echte binnenkat, blikvoer lust ze niet.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 07:46

Horsie84 schreef:
Wat vinden jullie van kenner?

[ [url=m/lT57HH.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/po0Zz3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Klinkt als troep. Bij de samenstelling moet je als eerste ingrediënt een vleesproduct zien. Dit staat op volgorde. Waar het meest van inzit staat als eerste. In deze brok zit het meeste aan aardappelen en groentes. Ik zou het nooit geven