Overal haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LaPluche

Overal haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 14:40

Sinds ik de kat van mijn zus heb overgenomen word ik ondergedompeld in het kattenhaar...
Overal waar ik zit, sta of adem zit haar. Alles zit eronder. Ik zit nu zelfs met oude kleding in huis en ga me omkleden als ik weg ga.
Ik weet natuurlijk dat katten haren, maar dit is super extreem lijkt wel. Hij heeft al speciaal voer voor binnen katten. Alleen heb ik het idee dat dit niets helpt.
Het is een Britse korthaar, met een super dikke ondervacht. Ook snap ik dat het nu de tijd van de rui is. Hij haart alleen het hele jaar door.
Kammen doe ik, helpt mijn inziens erg weinig.
Wat doen jullie hieraan? En hoe krijgen jullie de haren uit de bank ed?
:')

Goof

Re: Overal haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:42

Ja, echt HET nadeel van katten :+
Die van mij zijn ook een drama momenteel. Wat helpt om haren van de bank af te krijgen is met een trekker (die je gebruikt als je ramen zeemt) over de bank heen te gaan. Dat werkt bij mij goed, daar krijg je haren mee los. Maak hem even vochtig, nog beter.
Meer dan dat, stofzuigen en borstelen kun je niet doen denk ik.

Succes :+

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 14:46

Hahaha, pfffff. Nou dubbel werk met een adoptie kind. :')
Goede tip, ik hoop dat het werkt op mijn bank, die best een grof stofje heeft.
De stofzuiger draait overuren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:47

Goof schreef:

Je kunt hem natuurlijk kaalscheren.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:47

Met (te)veel kammen kun je het verharen ook juist onbedoeld stimuleren. Probeer dat in ieder geval eens te beperken tot het hoog noodzakelijke.

Verder kan het inderdaad vervelend zijn, ik heb er niet echt tips voor. Ja ik heb mijn meubels (nepleer) er op aangepast. Leer haal je makkelijker haren van dan bv dikke stoffen banken. Gordijnen van gladde stof wat geen haar aantrekt, nette kleding apart houden etc etc

Veel stofzuigen en mijn beestjes zijn ook veel buiten te vinden, dat scheelt ook een hoop!

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:52

Heeft hij vaste plaatsen waar hij graag slaapt? Ik leg vaak een handdoek of iets dergelijks op de bank of de plaats op het bed waar mijn kat altijd ligt, dan hoef ik alleen die te wassen. Verder zoveel mogelijk stofzuigen, kat borstelen en elke ochtend mijn kleren even doen met zo'n harenroller. Het huis blijft redelijk stoffig en er liggen nog steeds veel haren, maar op die manier zorg ik in elk geval dat niet iedereen op 10km afstand ziet dat ik een witte kat heb.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 14:55

Ik borstel hem 1 x in de week. Hij is er niet echt van gediend...

Het is lastig idd, meer omdat ik niets netjes kan houden op deze manier... Ik heb net een nieuwe bank, dus ik ga deze niet weg doen. Zal toch ook van de zotte zijn.

Ik woon helaas niet in een beneden woning... Hij vindt buiten wel erg leuk. Ik woon boven een winkelcentrum en ben bang dat ze hem mee nemen. Hij is te lief voor deze wereld nl

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 14:56

YellowGray schreef:
Heeft hij vaste plaatsen waar hij graag slaapt? Ik leg vaak een handdoek of iets dergelijks op de bank of de plaats op het bed waar mijn kat altijd ligt, dan hoef ik alleen die te wassen. Verder zoveel mogelijk stofzuigen, kat borstelen en elke ochtend mijn kleren even doen met zo'n harenroller. Het huis blijft redelijk stoffig en er liggen nog steeds veel haren, maar op die manier zorg ik in elk geval dat niet iedereen op 10km afstand ziet dat ik een witte kat heb.

:') Of een rooie... zoals die van mij.
Hij heeft meerdere plekken waar hij graag ligt.
En misschien moet ik gewoon net als de Amerikanen alles lamineren....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:57

Kuggur schreef:
Goof schreef:

Je kunt hem natuurlijk kaalscheren.

Ach ja, ik vergeet de beste optie ja :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:00

Ik heb wel eens gehoord dat het enorm helpt om ze naar het trimsalon te brengen maar heb zelf geen kat (omdat mijn vriend allergisch is voor de haren) dus geen ervaring ermee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:15

Wat bij mijn katten enorm hielp was vers vlees gaan voeren. Brokjes met een hoog vleespercentage helpt ook al beter, maar vers vlees is echt ideaal. Zelfs nu verharen ze amper.
Borstelen doe ik overigens ook niet. Hooguit de langhaar die af en toe klitten heeft. Meer borstelen = meer verharen. Is mijn ervaring tenminste :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:19

Gewoon scheren, ben je overal vanaf! :D
Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:21

"Home is where the cat hair sticks to anything but the cat" :D

Ik zou inderdaad ook juist minder kammen, maximaal 1x per week. Wat voer je momenteel? Dat kan namelijk ook nog eens een verschil geven qua verharing :-)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:21

Joolien schreef:
Gewoon scheren, ben je overal vanaf! :D
[ [url=m/Y1sR9P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ik mijn poedel geschoren heb zijn het juist die korte scherpe stukjes die echt vervelend zijn :+
Lijkt me voor de kat ook niet overdreven prettig overigens :o

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 15:22

Amanda schreef:
Wat bij mijn katten enorm hielp was vers vlees gaan voeren. Brokjes met een hoog vleespercentage helpt ook al beter, maar vers vlees is echt ideaal. Zelfs nu verharen ze amper.
Borstelen doe ik overigens ook niet. Hooguit de langhaar die af en toe klitten heeft. Meer borstelen = meer verharen. Is mijn ervaring tenminste :D

Heeft hij! Hij krijgt Orijen, en dan de vis variant.

@Jolien, dat vind ik een beetje een eng poezeltje! :oo

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:26

Oh dat is al goed voer :j
Al ging er 1 van de 4 bij mij overigens wel enorm van verharen. Maar dat is echt kat-afhankelijk. Hij kon sowieso al niet zo goed tegen het voer.

Jolien _O- :D

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:26

Jij bent vast ook weer blij als de rui periode voorbij is Joolien O:)
Die van jou is <3

Zelf met katten geen ervaring ik had Bengalen die verharen amper. Voor mijn hond gebruik ik een furminator daarmee kam je ook de ondervacht mee uit. Kan best dat t haren daardoor erger wordt overigens dat weet ik niet. Doe het niet al te vaak.... maar je leest goeie dingen erover ook bij katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:27

LaPluche schreef:
Amanda schreef:

Heeft hij! Hij krijgt Orijen, en dan de vis variant.

@Jolien, dat vind ik een beetje een eng poezeltje! :oo

Haha, Klaaz is een sphynx. Wij hebben expres een kat zonder haar gekozen, omdat ik dus ook een hekel heb aan al dat haar :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:27

LaPluche schreef:
Sinds ik de kat van mijn zus heb overgenomen word ik ondergedompeld in het kattenhaar...
Overal waar ik zit, sta of adem zit haar. Alles zit eronder. Ik zit nu zelfs met oude kleding in huis en ga me omkleden als ik weg ga.
Ik weet natuurlijk dat katten haren, maar dit is super extreem lijkt wel. Hij heeft al speciaal voer voor binnen katten. Alleen heb ik het idee dat dit niets helpt.
Het is een Britse korthaar, met een super dikke ondervacht. Ook snap ik dat het nu de tijd van de rui is. Hij haart alleen het hele jaar door.
Kammen doe ik, helpt mijn inziens erg weinig.
Wat doen jullie hieraan? En hoe krijgen jullie de haren uit de bank ed?
:')

Hey,
Hier heb ik persen x britsekorthaar katten.
Ze haren ook extreem, kammen niet te vaak doen, dat zorgt er juist voor dat ze meer gaan haren, ik zuig wel eens eens met de stofzuiger op de lichtste stand de katten zelf, een vochtige handdoek over de katten heen vrijven daarmee haal je veel losse haren weg.
Je zult ermee moeten leven dat hij verhaard.
Alles gewoon goed stofzuigen en dan nog heb je haren ;)
Op een gegeven moment went het wel.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 15:31

Idd, de haren komen overal vandaan.
Als ik erg voldaan alles heb gestofzuigd en gedweild, dan kijk ik voldaan naar mijn schone huis. En als ik me omdraai zijn de haren terug!!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:37

Dat hou je, maar als je stopt met kammen een tijdje en de handdoek gaat gebruiken voor de losse haren, en de borstel alleen voor de klitten scheelt echt een hoop.
Er zijn speciale borsteltjes voor op een stofzuiger, daarmee haal je makkelijker haren van de bank en kleden. Stofzuigen zul je vaK moeten doen, en gewoon accepteren dat er haren in huis liggen. Dat hou je niet tegen ;)

In stressvolle periodes merk ik dat mijn katten veel extremer haren.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:38

Ja dat is het grote nadeel van katten, al die haren.
En het grit wat ze aan de pootjes meenemen, als je een kattenbak in huis hebt. (en de stank als ze er net op geweest zijn)
Ik heb 3 katten gehad, de laatste is een paar maanden terug overleden.

En daarna bleef het zo schoon in huis, dat ik verbaasd stond.
Was voor mij een goede reden, om nooit meer aan een kat te beginnen. :+
Wel heb ik 2 honden, maar die hebben krulvachten en verliezen geen haar.

Ik heb zelf nooit een oplossing gevonden voor dat kattenhaar :o

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:46

Wat grit betreft hebben ze wel oplossingen, de bak staat hier in de kattenkamer en heb eigenlijk nooit grit ergens anders. Maar de haren vliegen hier ook in het rond. Maar ik ben echt een kattenliefhebbers, de haren zijn wel het minst leuk natuurlijk maar ik zou ze niet willen missen dus heb het stofzuigen en het stoffer er graag voor over, Je weet het gewoon als je katten hebt m.u.v naaktjkatten natuurlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:51

Wees blij!

Ik heb niet eens huisdieren die haren (ja een hamster woehoe) en ik heb overal haar in mijn kamer. Op mijn theedoeken, handdoeken, dekbed, vloer etc. Dankzij mijn huisgenootje met 2 honden. Heb zondag nog de gang gezogen en er zitten al weer dit soort plekken in mijn kamer:

Afbeelding

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 16:00

>;)

Tijd voor een revolutie!!
Alle harige beesten kaal! :D