Ik heb een Cane Corso reu, hij heeft in september 2015 zijn eerste nestje pups gehad. Met de eigenaren van de pups heb ik nog regelmatig contact, en heel leuk om te zien hoe ze opgroeien!
Nu is mijn hond weer gevraagd voor een dekking. De pups van het 1e nest waren we best snel kwijt, en het is alweer 1,5 jaar geleden. Dus ik vond het wel weer een keer kunnen. Hij heeft dus 1x dekervaring.
Afgelopen vrijdag hebben we met de eigenaren van de teef en de teef afgesproken. Dit hebben we gedaan op onbekend terrein voor beide honden ivm territorium gedrag. De honden hebben lekker met elkaar gespeeld, en kennis gemaakt. De teef bied haarzelf aan en mijn reu zag dat wel zitten

We dachten dat het wellicht te vroeg zou zijn. Gisteren hadden we dus weer afgesproken. Het is voor de teef op dit moment de goede periode om gedekt te worden. Ze daagt mijn reu ook echt uit gaat ervoor staan, maar zodra hij erop wilt snauwt ze en gaat ze zitten

We hebben geprobeerd om met een riem onder haar buik haar te laten blijven staan, maar dit staat mij een beetje tegen.
- We hebben ze dus los laten spelen, en ze het los laten proberen maar mijn reu zit dan overal behalve waar hij moet zijn of ze gaat zitten
- We hebben de honden beide aan de riem, en ze gaat zitten en snauwt hem af, maar bied wel aan
Voor de teef is het de eerste keer.
Vanavond gaan wij een laatste poging proberen. Eigenaar van haar teef zou haar vriend mee nemen, die heeft er wat meer ervaring mee.
Iemand nog tips/advies?
En lukt het niet, dan lukt het niet ..