Ondanks dat ik eigenlijk een herder fan ben, heb zelf een duitse herder. (van net 2). Weet ik dat als zei er niet meer is, hopelijk duurt dat nog 10 jaar, ik geen herder mee wilt nemen (zeg ik nu)
Ze blijven geweldig, maar ondanks dat ik een kynoloog heb en ze super lief is, moet ik er wel echt aan werken.
Ik ben van mening elke hond moet opgevoed worden, maar de ene ras is nou eenmaal 'makkelijker'dan het ander ras.
ik hou van lange wandelingen maken, fietsen en bal gooien met de hond. Ook vind ik behendigheid heel leuk. Dit doe ik ook met me herder.
maar nu de vraag is een nova duck tolling retriever hier ook geschikt voor? ik zie niet in waarom niet. Wie heeft er zulke hond(en). En hoe is hun karakter na andere honden,dieren, kinderen enz.
via internet lees ik natuurlijk alleen maar positief karakter. Maar dat zeggen ze ook over herders, terwijl ik zelf paar felle herders kent (onopgevoed). En hoe is met hun gezondheid? ik las dat ze epelepsi kunnen hebben?
ik heb 2 gekend en die waren wel rustig en gek op de bal, en lieve sociale honden. 1 vond alleen puppys niet leuk.
misschien wil ik over 2/3 jaar er 1 bij nemen. (mijn herder kan goed overweg met puppys)
GDG
Geplaatst: 14-03-17 11:09
Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Wat jij wil lijkt mij prima te kunnen met een Toller.
Ik heb ook een Toller en wat ben ik blij met mijn hond. Elke dag vrolijk, voldoende energie en super sociaal. Behendigheid, jachttraining, fietsen, het kan allemaal met een Toller. Ik wil niet anders meer. Qua gezondheid hebben wij (afkloppen) nog niks gehad.