Mijn lieve witte katertje Iggy naar asiel moeten doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

Mijn lieve witte katertje Iggy naar asiel moeten doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 21:54

|(
Ik heb al lange tijd 2 lieve katten en tot grote schrik heeft mijn lieve poesje iets aan haar hersenen waardoor ze mank loopt, toevallen heeft en daardoor niet meer bij mijn andere kat kan. Mijn andere kat wilt zoals altijd nog wel graag met haar spelen, maar dit loopt steeds uit op drama. Mijn zieke kat gaat blazen/grommen en mijn witte katertje raakt hierdoor helemaal gefrustreerd. Ik ben enorm gehecht aan mijn witte kat, maar dit gaat zo echt niet langer meer vanwege die andere kat. Ik woon helaas op 4 hoog en heb geen mogelijkheid er een naar buiten te doen of bijvoorbeeld in een schuurtje te houden. Het liefst zou ik willen dat Iggy mijn mooie witte kater naar een fijn ander huisje gaat, maar ik denk dat hij op marktplaats misschien minder goed terecht komt want daar hoor ik ook wel spookverhalen over. Dus ik vrees dat er niks anders opzit dan hem naar het asiel te doen, en hij zo nog de meeste kans heeft op een fijn huisje. Het is namelijk echt een kat die liefst naar buiten gaat en met veel andere katten is. Naar mijn weten is er geen opvang voor katten, een soort blijvend pension of iets dergelijks zodat je toch nog contact kan blijven houden? Het liefst zou ik dat wel willen.. Of heeft iemand wel nog idee wat ik zou kunnen doen?
Ik vind het echt afschuwelijk idee hem weg te moeten doen en achter te laten in een klein hokje in het asiel, niet wetend waar hij terecht komt, hij ligt nu ook weer zo lief op zijn rug met al zijn pootjes omhoog. Alles in mijn gevoel zegt dat ik hem wil houden, maar dat is niet eerlijk naar mijn andere kat en is niet meer verantwoord medisch gezien. Ik ben er echt door van slag..

assie

Re: Mijn lieve witte katertje Iggy naar asiel moeten doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:00

Wat een nare keuze moet je maken.

Misschien heel vervelend van me om te zeggen, maar is de kat met toevallen niet beter af als zij wordt ingeslapen? Manken en toevallen lijken me geen fijn leven.

Dan hoef je de herplaatskeuze ook niet te maken. Hoewel ik me realiseer dat in laten slapen ook een heftige keuze is.

ola42

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:02

Ja Assie, dat ben ik wel met je eens hoor.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:06

Wat is verder het vooruitzicht van de andere mijn ervaring is dat toevallen voor dieren enorm heftig zijn eb alleen naar verergeren waardoor het na mijn mening dier onwaardig is... en ga dus met bovenstaande mee is het niet beter om deze kat uit zijn lijden te verlossen

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:07

Pff dat is inderdaad wel moeilijk.
Heb je geen kennis of familie die nog op zoek zijn naar een leuke kat?
Moest het in de buurt zijn, kwam ik hem direct halen :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:08

Een poes die regelmatig toevallen heeft ... wat is haar kwaliteit van leven?
Ik zou je witte kater nog niet morgen naar het asiel brengen maar de twee voorlopig wel scheiden en even goed hard nadenken over wat acceptabel is in een kattenleven.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:10

sorry hoor maar wat een onzin.
Een beetje een zielig verhaal opschrijven terwijl je niet eens de moeite neemt om iemand te zoeken via mp en nu al pijn aan je hart hebben als je er aandenkt hem achter te laten.
Doe dat dan niet en zoek een betere oplossing, steek er wat moeite en tijd in zich, een berichtje hier op bokt en ik denk dat je heel wat liefhebbers kan vinden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:17

Welke spookverhalen ken je van MP dan?

Daarnaast ga ik mee met de anderen die zeggen dat je misschien er goed over na moet denken om het zieke poesje in te laten slapen.
Een kat met "iets" aan de hersenen waardoor zij toevallen heeft en mank loopt (en gefrustreerd is) klinkt niet gelukkig.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:19

Gillbo schreef:
sorry hoor maar wat een onzin.
Een beetje een zielig verhaal opschrijven terwijl je niet eens de moeite neemt om iemand te zoeken via mp en nu al pijn aan je hart hebben als je er aandenkt hem achter te laten.
Doe dat dan niet en zoek een betere oplossing, steek er wat moeite en tijd in zich, een berichtje hier op bokt en ik denk dat je heel wat liefhebbers kan vinden
Euh, dat doet TS toch ook?

Ik zou mijn dier ook niet snel aan een ander afstaan via bijv. Marktplaats, juist omdat er inderdaad erg verknipte mensen tussen zitten. Goed, dit kan uiteraard overal voorkomen, toch begrijp ik TS wel.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:26

Ik zou je kat niet naar het asiel doen, meestal worden ze na een tijdje als niemand hem wilt ingeslapen. Ik zou eens kijken op een Facebook pagina of hier op bokt. Mocht dit niet werken dan zou ik hem laten inslapen want de kans is groot dat hij terecht komt bij mensen die niet weten hoe ze met zo'n diertje moeten omgaan.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:33

Samblabla schreef:
Ik zou je kat niet naar het asiel doen, meestal worden ze na een tijdje als niemand hem wilt ingeslapen. Ik zou eens kijken op een Facebook pagina of hier op bokt. Mocht dit niet werken dan zou ik hem laten inslapen want de kans is groot dat hij terecht komt bij mensen die niet weten hoe ze met zo'n diertje moeten omgaan.

Dat is niet waar :) ik heb stage gelopen in een asiel waar een kat al 3 jaar woonde.. Toevallig is zij toen geadopteerd.
Inslapen gebeurt niet zo snel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:38

Samblabla schreef:

Hoe groot is de kans dat een gezonde kat bij iemand terecht komt die er niet mee kan omgaan?
Zo moeilijk is dat toch niet?!

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:42

:(:) Heel rot voor je zeg.
Maar heb je er ook met de dierenarts over gepraat? Wat vond die?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:48

Brainless schreef:
Samblabla schreef:

Hoe groot is de kans dat een gezonde kat bij iemand terecht komt die er niet mee kan omgaan?

Omdat ze zegt dat die toevallen heeft. :) Mijn hond heeft dit ook gehad en daar kwam een kosten plaatje bij kijken.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:48

Eoweyn_x schreef:
Samblabla schreef:

Dat is niet waar :) ik heb stage gelopen in een asiel waar een kat al 3 jaar woonde.. Toevallig is zij toen geadopteerd.
Inslapen gebeurt niet zo snel.

Ligt er natuurlijk ook aan welk asiel. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:52

Samblabla schreef:
Brainless schreef:
Samblabla schreef:

Omdat ze zegt dat die toevallen heeft. :) Mijn hond heeft dit ook gehad en daar kwam een kosten plaatje bij kijken.

Nee, de poes heeft toevallen. De witte kat die herplaatst moet worden is volledig gezond en wil spelen mrt het poesje, die niet meer wil en de kater aanvalt, waardoor die teveel stress krijgt.

Ik ga met de rest mee, hoe dierwaardig is het leven van het poesje nog?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:53

Ik kwam laatst een advertentie tegen op marktplaats van iemand die tijdelijk niet voor zijn 2 katten kon zorgen. Een familielid van mij heeft daar toen op gereageerd maar de katten waren net weg naar een logeeradres. Dus er zijn wel mensen die dit willen doen.
Maar voor hoelang? Wat zegt je DA over de zieke poes?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 23:01

Bedankt voor jullie reacties. De dierenarts denkt dat mijn kat mogelijk nog kan opknappen en daarom wilde ze haar nog niet laten inslapen. Ze is ook nog maar 7 jaar. De manke poot heeft ze al een tijdje langer, en met medicatie is dat nu onder controle alleen wilt ze sindsdien niet meer met mijn andere kat spelen. Al langere tijd loop ik met het idee dat mijn witte kater beter af zou zijn in een groep katten of ergens waar hij naar buiten kan, want hij zit zich hier op 4 hoog in een flatje zich echt al langere tijd duidelijk te vervelen, en je wilt een kat graag gelukkig zien, en niet zien wegkwijnen. Ik heb het langere tijd geprobeerd maar vanmiddag kreeg mijn andere kat dus ineens een hele nare toeval(ze viel ineens om en haar ogen gingen heen en weer, en ben direct naar de dierenarts gegaan) De kat kan ervan opknappen, heeft nu antibiotica, maar het is nog wel even afwachten, de dierenarts vond het daarom nog niet nodig haar in te laten slapen omdat ze nog kan opknappen. Ze zit voorlopig in een bench in een aparte kamer.
Ik had via het asiel vernomen de kat beter niet via marktplaats weg te doen omdat er de mensen daar vooral uit zijn op goedkope katten en er een hoop raar volk tussenloopt. Maar ik weet ook niet in hoeverre dat waar is.
Wellicht dat iemand nog ideeen heeft of goede herplaats adressen voor katten kent, dan hoor ik het graag :j

Oliiviia: Ik heb om me heen gevraagd of iemand die ik ken nog een kat wilt maar helaas, ik kan de kat zelf naar een goed huisje te brengen, ik heb een auto en afstand is niet echt een probleem als het in nederland/belgie oid is ;)

shiladyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:03

Naar een andere dierenarts die haar wel wilt inslapen

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:20

Meestal worden de toevallen wel altijd erger, wij hadden dat met de hond. Voor het dier is het niet prettig en voor de eigenaar ook niet. Ik zou eventueel een second opinion doen.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:39

Probeer het eens bij Villa Vagebond in Maaseik (België, vlakbij de Nederlandse grens). Geen klassiek asiel, geen kooitjes, geen euthanasie. De katten zitten daar in groepjes in gezellig ingerichte huiskamers met buitenren, en worden door de vrijwilligers verzorgd en vertroeteld alsof het hun eigen katten zijn. Adoptanten worden gescreend en er is nazorg en opvolging na adoptie.

Normaliter nemen ze, vanwege de kleinschaligheid van hun 'huiskamerasiel', enkel katten aan die in hoge nood verkeren (gewonde zwervers etc), maar je kunt het proberen. Misschien kun je voorstellen om een financiële bijdrage te leveren voor de verzorging/voeding van jouw kat oid. Het emailadres is info@vagebond.be

Anders zou ik echt zelf op zoek gaan naar een fijne adoptant, waar jij ook een goed gevoel bij hebt. Vraag ook zeker een adoptiebijdrage, absoluut niet gratis weggeven. Als ie gecastreerd en netjes gechipt en geënt is, kun je er op z'n minst 60-75 euro voor vragen. De mensen hebben dan zelf namelijk de chip- en castratiekosten niet meer, en zo voorkom je toch een beetje de impulsieve "hé een gratis kat!"-adoptanten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:00

Misschien nog even aankijken of de poes met toevallen echt opknapt. Voor hetzelfde geld moet je binnenkort een moeilijke keuze maken en is de hele situatie ineens anders.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:33

Villa vacht in kerkrade neemt ook katten op in huiselijke kring. Het hele huis is ontworpen zodat de katten lekker kunnen lopen. Ze hebben een Facebook account. :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 01:08

Samblabla schreef:
Villa vacht in kerkrade neemt ook katten op in huiselijke kring. Het hele huis is ontworpen zodat de katten lekker kunnen lopen. Ze hebben een Facebook account. :)

Zij nemen alleen katten met een motorisch/neurologisch 'mankementje'. Denk aan verlammingen. Een gezonde kat kan daar niet terecht.

Maar ook een hele fijne opvang ja :j

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 01:39

Als ze opknapt, lees ik dan goed dat je desondanks zou voelen dat hij sowieso ergens anders misschien gelukkiger is?

Zo nee: misschien wil je het toch nog eens overdenken. Hoe lang zou een goed herstel op zich laten wachten? Als het daarna weer 'ok' zou moeten zijn, en het niet al te lang duurt- zou een tijdelijke opvang niets zijn voor je kater?