Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 13:07

Hoi!

Ik vroeg mij dit net af. Ik heb mijn hele leven al honden en ik ben nog nooit gebeten. Zijn jullie wel eens door een hond gebeten? Wat voor ras? Wat was de aanleiding? En wat is er uiteindelijk met die hond gebeurd?

Er is de laatste tijd een felle discussie bezig over de HR (hoogrisico) honden, Ik vroeg me echter af in hoeverre het HR honden zijn naar aanleiding van verhalen hier. In ieder geval, die discussie kan je in dit topic voeren: [BB] 'Strenge maatregelen voor 'Hoogrisicohonden'

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:10

Ik ben toen ik klein was gebeten door de herdershond van een vriendin (zal een jaar of 8 geweest zijn). Hond is niks meegedaan. Maar ik ben wel altijd bang gebleven als ik daar binnen was.

Nu ben ik trouwens gek op honden!

LilChar

Re: Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:12

Ik ben als kind een keer door een kleine franse buldog in mijn neus gebeten toen ik hem wilde aaien (wat mocht van het baasje) en dat was wel even schikken, maar niks stuk en er is verder niks gebeurd ook.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:13

Ja, door een Mechelse herder bij een vriendin thuis :) deed echt echt echt niets en hij beet ineens in mijn hand.
Hond kon zijn carriere als politiehond verder op zijn buik schrijven :)

Verder door de jack russels bij de boer in mijn benen als ik het erf op fietste. Die moest ik maar gewoon vliegles geven van hem en dat kregen ze dan ook.

Ben doodsbang voor honden en dus erg voorzichtig.
Laatst bijgewerkt door Keet op 13-03-17 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:14

Na 44 jaar een hondenpension kan ik zeggen nee. Maar juist door het werk ben ik extra voorzichtig met honden. Nooit met bv mijn gezicht bij een vreemde hond .

Koper

Jazeker ben ik wel eens door een hond gebeten. Toen mijn paard nog in de polder stond fietste ik daar langs een luchtballonnenbedrijf waar ze een jack russel hebben. Een hondje van het type ongeleid projectiel. Dat poedersuiker, aardiger dan zo kan ik het niet zeggen, had de gewoonte om aan te vallen. Heb 'm een paar keer in m'n enkels gehad. Ook auto's viel dat kreng aan. Toen ik er wat van zei zei de medewerker van het bedrijf dat het niet zijn hond is 8)7 Die snapte niet uit zichzelf dat hij dus even door moest geven aan de mensen waar hij wel van is hoe dat beest zich misdraagt. Of ze zeiden: we hebben een hek zodat hij niet van het erf af kan. Hek stond 9 van de 10 keer open. Wat niks uitmaakte, het kreng kon tussen de spijlen door. 't Was echt zo'n hondje dat op dat erf zat te wachten tot er iemand langs kwam en dan in de aanval te gaan. Heb toen maar een zwaar slot aan mijn stuur gehangen om zijn aanvallen te kunnen pareren }>

Hier in de buurt eens een dingetje gehad met een tekkel. Was van een ouder vrouwtje en dat kolerebeest rent toch ineens op de stoep op me af om mij te bijten. Was dat mens nog boos ook toen ik 'r vroeg om dat kreng bij zich te houden. Nou ja, ik heb 'm ook proberen te schoppen (dat mens deed zelf namelijk helemaal niks). Misschien wel dat ze daarom boos was.

En mijn grootmoeder had vroeger een hond, ook een teckel. Die viel ook aan. Ze moest 'm opsluiten als we bij haar langs wilden gaan (was in het zelfde huis, zij had een etage en wij hadden de andere twee).

Ook wel eens aangevallen door een hond waarvan ik niet meer weet wat de aanleiding was. Was een waakhond, geen idee welk ras. Dat was toen ik in een apenland woonde waar iedereen waakhonden heeft. Alleen was deze dan per ongeluk op straat terechtgekomen.

Al met al houd ik niet zo van honden. En zij blijkbaar ook niet van mij.
Laatst bijgewerkt door Koper op 13-03-17 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Ja.
Ik reed in die tijd paard bij mensen die een Mechelse Herder hadden.
Deze lag altijd aan een ketting vast. Hij had al vaker iemand gebeten.
Zelfs de eigenaar bij aankoop, maar daarom wilde hij hem juist hebben.
Ik heb van alles geprobeerd om vriendjes te worden, kwam er immers elke dag. maar dat is me nooit gelukt.
Op een dag brak de ketting. En de hond kwam als een pijl op me af gevlogen en sprong richting mijn gezicht.
Ik had toen gelukkig een motor pak aan met protectors en als reflex hield ik die dus voor mij. En daar hapt hij toen in.
Liet weer los en viel weer aan.
De eigenaar was op dat moment binnen en ik heb ondertussen dat het gebeurde flink geschreeuwd en na een minuut hoorde hij me gelukkig.

Wat er toen is gebeurt is dat ze een kennel hebben gezet :')
De hond heeft later nog weer iemand gebeten toen hij los was. Mij dusniet meer, want ik vertikte het de auto uit te komen als hij los was.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 13-03-17 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:15

Ja als kind door de hond van mijn opa en oma die later een tumor bleek te hebben. Dan door een eigen hond daar er twee aan het vechten waren en ik ertussen ben gegaan. En door een hond die hier een keer kwam voor de training en totaal verkeerd was opgevoed en daardoor zeer onzeker en geleerd naar voren te gaan. Deze hond is helaas ingeslapen (was de keuze van de mensen zelf)

Zeepsop

Ja ik ben in mijn gezicht gebeten. Ik was 12 en was de hond van een kennis aan het aaien en bukte dus met mijn gezicht richting de hond. Ineens uit het niets beet ie mij. Bovenkaak raakte mijn linkeroog en onderkaak mijn kin. Gelukkig beet de hond niet door en had ik er alleen een blauw oog en wat wondjes aan overgehouden. De hond was in het verleden mishandeld en ik denk dat ie zich bedreigd voelde door mij. Het was een soort herder-achtige hond.

Maar ik ben niet bang geworden voor honden gelukkig.

Anoniem

Jep! Toen ik 12 was door een doodbrave labrador. :p het was oud en nieuw en ik aaide de hond in zijn slaap. *hap* in mijn gezicht.. is gehecht en nu littekens op mijn wang, neus en mond. Gelukkig naast mijn oog gegrepen!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:16

Yep, door onze eigen dalmatier, wat een rot beest. Hond kon er eigenlijk niks aan doen, was een intacte reu die op zijn 2de bij ons kwam omdat mijn vader ging hertrouwen en zij die hond al had plus twee dochters. Het dier was hartstikke dominant, zeker als hij een bot had. Mijn twee stiefzussen heeft hij nooit wat gedaan maar mij en mijn broertje heeft hij een paar keer gebeten. Ze corrigeerden hem ook nooit, bleven hem botten geven. En we moesten altijd langs hem lopen als we naar boven gingen of naar buiten wilde. Mijn stiefmoeder was een heks, net zo'n rotbeest als die hond. :+ Sindsdien ben ik wel banger voor honden.

Ik ben nog nooit zo blij geweest als toen dat rotkreng op tijd dood ging. Iets met zijn nieren. Een godsgeschenk. En ik ben nooit zo gemeen over dieren, echt niet. Zelfs spinnen maak ik liever niet dood maar die hond, poeh.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:20

O ja en eigenlijk nooit door zgn "gevaarlijke" rassen...
Een paar keer door mijn eigen boerenfox (was aan het vechten en ik trok ze uiteen), een keer door mijn cocker (zelfde verhaal) en een keer door de bordeaux dog van een vriendin...
Elke keer gewone happen en ze lieten vanzelf los toen ze doorhadden dat ik het was. Qua kwetsuren viel het dus goed mee: af en toe een pees geraakt in mijn hand wat voor wat extra pijn zorgde en een litteken in het gezicht van de bordeaux.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:22

Ik ben gebeten, in Frankrijk toen ik door een dorpje moest wandelen voor de wandelroute. Denk dat het een Maremmano was, niet bepaald een pitbull oid :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:24

Ja echt wel! Doordat ik vroeger dagelijks 2 krantewijken had en destijds ook honden gewoon nog regelmatig los liepen (op straat of los op het erf) was ik diverse malen in de prijzen. Met soms oppervlakkige plekken, maar ook serieuze bijtwonden tot gevolg -O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:25

Ik ook nooit door een zogenaamd gevaarlijk ras.
Maar dat zou dan ook echt een onbekende hond moeten zijn want bij familie en kennissen kring heeft maar 1 persoon een Am Stafford. De rest allemaal wat anders.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:27

Ik ben een keer door een bouvier gebeten als kind, in mijn hand. Mijn hand was ontveld en bloedde. Sindsdien jaren doodsbang geweest voor honden, nu gelukkig niet meer. En een keer door een jack russell die te beschermend was, en een keer door een teckel die ik oppakte en ik daardoor per ongeluk pijn deed.

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:28

Ja, helaas wel.

Ik heb mijn hond als pup in Griekenland gevonden en opgevoed.
Mijn ex was niet alles, en heeft ons beiden een behoorlijk trauma gegeven.

Toen hij 1,5 was kwamen we terug in Nederland en daarna begonnen er problemen te komen.
Eerst grommen en daarna begon hij van zich af te bijten, altijd naar handen en of voeten.
Zijn waarschuwingen werden korter, hij was heel nerveus en zijn spanningsboog werd strakker.
Hij was bang en dus een angstbijter met een heel kort lontje.

In het begin alleen bij mannen, later ook bij vrouwen.
Hij heeft nooit uit het niets gebeten en alleen wanneer hij werd aangeraakt, onverwachtse bewegingen schrok hij van. (uiteraard praat dit zijn gedrag niet goed)

Ik zat met mijn handen in het haar en wilde hem zo graag helpen.
Ik weet wat hij heeft meegemaakt en waar zijn probleem vandaan komt, ik weet wat het met mij als persoon heeft gedaan.
Een hond kan zich niet op onze manier uitten.

We hebben uiteraard hulp gezocht voordat het een keer echt mis zou gaan.
Er zijn bij diverse gedragsdeskundigen geweest, hij is medisch helemaal onder de loep genomen en we zijn naar alternatieve geneeskundigen geweest.

Het leek allemaal niet het gewenste effect te hebben...

We hebben heel erg getwijfeld om hem in te laten slapen.
Kan ik het hem aandoen om overal doorheen te moeten slepen?
Ik wilde hem zeker niet in continue spanning laten leven, dat is ook geen leven.

Zou ik mezelf ooit kunnen vergeven als ik hem in laat slapen zonder alles te hebben geprobeerd?
Kunnen we mensen voor hem beschermen en uiteindelijk hemzelf dus ook?
Kan ik het mezelf vergeven, mocht hij ooit een kind bijten?

Al deze vragen zijn door mijn hoofd heengegaan. Gelukkig kwam de redding net op tijd.
De bioresonantie maakte hem kalmer, hielp de lyme uit zijn lijf.

De prozac van de dierenarts heeft uiteindelijk het scherpe randje er af gehaald.
We hebben diverse trainingsmethodes gevolgd en uiteindelijk na een leerweg van ruim een jaar rust gevonden.

Hij is weer happy en zit weer lekker in zijn vel.
Laatst bijgewerkt door Tinklinger op 13-03-17 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:29

Ik ook niet door een gevaarlijk ras omdat ik ook niemand ken die dat soort honden heeft.

Ben zelf ooit gebeten door een golden retriever toen ik een jaar of 9 was. Die had een kink in zn kop en is later afgemaakt. Was gelukkig maar oppervlakkig, in mn arm.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:30

O ja heel wat keren en vooral ook nog eigen honden ook nog. :) deels foutje tijdens spelen deels bewust als angst of boos hap. (Kruising duitse herder wolf, witte herder, russel, kruising russel, kruising bordercollie) maar groot deel ook heropvoeder met angstagressie dan weet je dat je risico loopt

Nog nooit door een andere hond trouwens, o nee een keer pas geleden engelse bulldog met spelen ook.

Honden zijn vak gebeten door andere honden. Oa bordercollie, rottweiler, husky (heel ernstig geluk dat russel overleefd heeft), jachthonden, duitse herder, en nog wat onbestendig spul. En de engelse bulldog is gegrepen door een amerikaanse stafford. Onbetrouwbaar dier voor andere honden. Die van mij houdt ik ver uit de buurt.

Ex bewust aangevallen door een rottweiler

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:31

door mijn eigen jack russel. Ze leeft nog steeds, was oversprong gedrag en buttien een blauwe plek heb ik er niks aan overgehouden. We passeerden een tuin waar 4 andere jack russels heel agressief aan het blaffen, rennen, springen waren en ondertussen ook nog in de de omheining beten. Mijn jack spiegelde hun gedrag enorm en ik stond er spijtig genoeg tussen...
Intussen weet ik hoe ik moet voorkomen dat ze het gedrag van de andere hond zo fel spiegelt en op hetzelfde energieniveau komt en is er ook niks meer aan de hand.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:04

Yep, eigen hond, niemand zijn schuld, dom ongeluk. Hij sprong over een omheining, bovenste streng prikkeldraad waar hij het presteerde met beide achterpoten achter te blijven hangen. Toen hing hij dus ondersteboven te gillen. Ik stond aan de andere kant, en tijdens de reddingsactie greep hij mij in mijn bovenarm en beet vrij hard toe, was duidelijk blinde paniek.. Ik was dik aangekleed dus de huid niet kapot. Wel bont en blauw, en ik kan nog steeds zien waar z'n tanden stonden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:14

Toen ik 5 jaar was en achterop de fiets zat ben ik door een herdershond gegrepen.
Ik deed niks. Mijn biologische vader schold altijd naar de hond omdat het beest los liep midden op de weg.

Toen ik een jaar of 12 was gebeten door de Benner Senner van buren.
Had een flinke blauwe armband met tanden in mijn bovenarm staan.
Volgens de buren was het speelsheid.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:21

Jup, door onze eigen hond, een golden retriever.
Het was om een runderoor te doen :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:23

Ik ben alleen gebeten door jack russels, dweilen zonder stok en een herder. Bij sommige was het tijdens sederen voor OK en bij een tweetal agressie. De agressie was bij een jack die kon omslaan. Was ook de reden waarom die in het asiel zat. De ander was een herder die in mijn hond hing. Mijne was aan het spelen op een open veld toen de herder zonder baas uit de bosjes kwam gevlogen. Die toen heel ruw met mijn sheltie begon te spelen en haar vervolgens in de nek vast greep en begon te schudden. En toen ik de herder der vanaf wilde halen beet deze mij. De eigenaar beweerd tot op de dag van vandaag dat mijn sheltie een uitdagende poedersuiker is. Terwijl zij iedere week ruzie met andere bazen en hun hond heeft :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:23

Ja, en dan ook nog eens door een eigen hond!.Dat was wel zijn laatste dag, maar het had niet mogen gebeuren. Afgekeurde politie hond, was jaloers op mijn nieuwe bal!
Na 3 operaties en een groot litteken en 30 jaar er tussen snap ik nog steeds niet waarom die hond bij ons moest zijn, hij was niet voor niets afgekeurd :x