Is het een postduif? Moet ik hem gewoon vrij laten of is het beter om de eigenaar op te sporen? En hoe doe ik dat?

Ik heb hem een bakje water gegeven. Is het verstandig hem eten aan te bieden en zo ja wat?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sakura789 schreef:Is hij nu echt niet in staat om te vliegen?
Wat mijn ervaring is met postduiven en het opsporen van eigenaren is dat de eigenaar meeatal niet meer op zo'n duif zit de wachten....
Flowery schreef:Sakura789 schreef:Is hij nu echt niet in staat om te vliegen?
Wat mijn ervaring is met postduiven en het opsporen van eigenaren is dat de eigenaar meeatal niet meer op zo'n duif zit de wachten....
Slaat nergens op, mijn vriend is duivenmelker en rijdt door heel NL om zijn duiven op te halen. En ik ken eigenlijk alleen duivenmelkers die hetzelfde doen.
TS, de duif even laten rusten en dan loslaten, grote kans dat hij dan naar huis vliegtZo niet kan je inderdaad via de eerder genoemde link het ringnummer invullen, dan kan je de eigenaar vinden!
rider schreef:We hebben contact gehad met de eigenaren!Lekker sullig, er stond zelfs een telefoonnummer op de ring bleek bij nadere inspectie, haha.
De eigenaar woont in hetzelfde dorp, de duif was dus wel al bijna thuis. Het is een oudere meneer die slecht ter been is dus we gaan de duif nu even naar hem toe brengen.
rider schreef:We hebben contact gehad met de eigenaren!Lekker sullig, er stond zelfs een telefoonnummer op de ring bleek bij nadere inspectie, haha.
De eigenaar woont in hetzelfde dorp, de duif was dus wel al bijna thuis. Het is een oudere meneer die slecht ter been is dus we gaan de duif nu even naar hem toe brengen.