Maart 2016 hebben wij een klus huis gekocht. We verwachten deze zomer (eindelijk!!!) klaar te zijn met het klussen in huis. Tsja.. en dan komt de tuin. Die moeten we nog gezellig maken.
Buiten het gezellig maken om, willen we onze gezellige tuin volledig toegankelijk maken voor onze cavia's. Want zeg nou zelf, ze zijn zó gezellig

Dit is onze tuin:

De volledige tuin is goed omheind en bestraat. Ze kunnen er nu gewoon in los lopen, maar ik wil ze graag wat meer uitdaging bieden. We hebben een ochtendzon in onze tuin. In het hoogseizoen hebben we zon tot een uur of 6 op de plek waar onze tuinset komt te staan. Genoeg zon en genoeg schaduw voor de cavia's (en ons). Afgelopen zomer hebben wij ze gras aan kunnen bieden door middel van losse gras bakken. Dat zag er zo uit:

Ik vond dat te veel werk voor te weinig gras. Het begon ook snel te schimmelen dus heb ik ze al snel weg moeten gooien. Nu onze schatjes in beeld zijn, maak kennis met (van links naar rechts) Saar, Peanut, Chapo, Dula en Tony.
Ik heb geen flauw idee hoe wij onze tuin in moeten gaan delen. Onze ideeën tot nu toe:

- gras (ja leuk, maar waar in de tuin?!)
- een plekje om ze bij evt visite af te kunnen zonderen van de gehele tuin (misschien het gras afzetten?).
- Groenten/ kruidentuintje voor de cavia's (ook leuk, maar wat voor planten? Munt? Paardenbloemen?)
Ze onderzoeken natuurlijk heel graag... Heeft iemand nog een idee om dit gedrag te bevorderen/stimuleren? We zijn zelf heel handig en we hebben echt wat voor ze over.
Oja... Katten... Voor nu hebben we een elektrisch systeem voor op onze omheining kunnen overnemen (nog niet bevestigd), maar laatst zag ik ook bepaalde rollers waar katten geen grip op kunnen krijgen. Wat is het meest effectieve systeem zodat ik even een colaatje kan pakken zonder dat er katten kunnen toegrijpen?
Ideeën, tips, adviezen zijn meer dan welkom!