Bokkers met tuin katten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Bokkers met tuin katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 03:35

Mooie omschrijving, tuin katten. :=
Eind april komt onze ragdoll kitten bij ons wonen. Nu vind ik ten eerste dat andere mensen geen drollen van mijn kat in hun tuin hoeven te vinden. Maar ook wil ik niet dat mijn kat gestolen of aangereden wordt.

Een tuinkat wordt het dus.

Ik wil geen ren maken maar juist de tuin afzetten. We wonen in een rijtjes huis, er is een schutting maar die is nogal verrot dus gaat ook vernieuwd worden.
Ik heb al dingen gezien over een stroomdraadje, of juist rollen op de schutting zodat ze er niet over kunnen. Maar wat werkt nou? En ziet er als het even kan niet uit alsof onze tuin een luchtplaats voor gedetineerden is?

Het is niet de bedoeling dat de kat uren zonder toezicht buiten zal zijn, maar even alleen met de hond een frisse neus halen moet wel kunnen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Bokkers met tuin katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 05:48

Hier zijn al wat topics over geweest met goeie tips.

Ik heb ook 4 katten die alleen in de tuin mogen en ik heb kippengaas aan de bovenkant van mijn schutting. Het helt naar binnen en ze kunnen er zo niet uit. Ze hebben het geprobeerd maar het lukte niet...sindsdien doen ze geen poging meer. Mooi is anders trouwens, als ik het geld zou hebben zou ik die rollen doen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 07:23

Die rollen schijnen overwinbaar te zijn.
Zou eens bij Morren kijken voor een oplossing :) die maakt mooie strakke afzettingen.

Hier hebben de katers een ren omdat onze tuin niet afzetbaar is :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 07:48

Interessant, wij willen dit ook doen!

Enige waar ik aan twijfel, komen er geen andere katten over de schutting heen?
Want dat lijkt me wel een probleem, als ze er niet meer uit komen..
Met name bij de schuur van de buren.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:13

Wil ook mijn tuin gaan afzetten deze lente. Wat die rol dingen betreft, ziet er wel sjiek uit maar je moet wel de beplanten/klimplanten daar weg houden denk ik.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 21:22

Ja de rol dingen vond ik er ook het mooist uit zien. Maar was er inderdaad ook al bang voor dat die het eenvoudigst te overwinnen zijn.

Morren zal ik eens kijken.

Dat punt over andere katten die er dan in komen is een goede, heeft iemand dit al ooit gehad?

Kippengaas is echt mijn allerlaatste redmiddel, vind het zo'n afbreuk doen als je veel werk in een mooie tuin hebt zitten.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:49

Ik heb, toen ik wilde kitten Mollie vond, de tuin af laten zetten door www.nettenlijn.nl
Kost wat, maar het is wel veilig.. Komt niks in, en niks kan er uit! (heb de hele tuin laten overkappen met gaas )