Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.

(de hond waar hij naar "uitvalt" is daarna nl ook meteen weg)
")
).Leffroi schreef:De band werkt op 3 manieren. Geluid, trilling en een schock. Geluid deerde hem niet, maar was toch vrij onder de indruk van de trilling. Misschien 2 of 3 keer de schock gebruikt. Maar zodra de band af was, was het weer lang leve de lol. Dus dat was de oplossing ook gewoon niet.
. Probeer het te zijn...
Catori schreef:@Florenc: Volhouden hoor, dat aandacht vragen en wegstappen enzo! Hoe laat je hem dealen met die prikkels? De mijne hoort, ruikt, ziet ook alles van tien kilometer afstand. Erg lastig soms.
Ik kies er vaak voor andere routes te nemen, met minder prikkels, de prikkels te doseren.
Binnen is hij ook een mak schaap.
. Dat probeer ik nu uit te bereiden naar 'moeilijkere' situaties. Ik merk bv in de kantine van de hondenschool (héél veel mensen) moet ik niet gaan op 'spitsuur', want dan gaat hij erover en kan ik hem niet meer bereiken. Dus ik probeer nu tussen de lessen door, als er max 3/4 andere honden binnen zitten, eraan te werken dat hij rustig moet blijven. Catori schreef:@Martinedd: Twee bekers gewonnen, hoge punten.... Tijdens de cursus was er niks aan de hand. De andere honden waren blijkbaar zijn roedel, dus hoef je er niet op te reageren. Puur op mij gericht.... deed alles voor een brokje.
Kon andere honden passeren, amper een reactie.
Dus kon daar niet oefenen wat ik wilde oefenen.
Catori schreef:Wat jij zegt doe ik ook met hem. Hij kent : Kijk, touch..."
Normaal doet hij alles voor een simpel brokje... Hij is ook gek van eten.
Maar zelfs het lekkerste van het lekkerste werkt niet.
Ook zijn speelgoed niet.
Dat het tijd kost ken ik, ben vaak in een half uur niet veel opgeschoten, gelukkig heb ik er alle rondjes ook de tijd voor... anders werkt het denk ik sowieso niet.
. En dan heb je van die eigenwijze omstaanders die zeggen "je moet gewoon lekkerdere snoepjes nemen" en dan een snoepje van hen voorhouden. Tuurlijk neemt hij die vol enthousiasme aan, vermits dat dan net de persoon is waar hij zo enthousiast naartoe wilde.
.