Honden van kennissen heel de dag alleen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RosaZorro

Honden van kennissen heel de dag alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 15:38

Kennisen van mij hebben 2 honden. Ze krijgen gewoon goed te eten en zijn dus ook niet mager of iets. Wel weet ik dus dat de eigenaren heel de dag weg zijn. Ze hebben allebei hun baan en hebben bijna geen tijd voor de honden. Toen ze nog klein waren kwamen ze ook altijd naar mij als hun weg waren omdat ik dan vaak wel thuis was. Maar nu al een tijdje niet meer omdat ze al groter zijn en alleen thuis kunnen blijven.
De honden zijn tussendoor even 2 minuten in de tuin om te poepen en te plassen en dan gaan ze weer weg. En s'avonds maken ze een klein rondje en heel soms een grootte. Daarmee hun je wel inschatten dat deze lieve beestjes ook niet weten wat wel en wat niet mag. Als ze geen tijd hebben om ze die 2 minuten in de middag te laten plassen vragen ze ons soms. Zo veel geluk hebben ze dan dat ze iemand zien.
Buiten dat ik me er eigelijk niet mee wil bemoeien, vindt ik wel dat dit niet hoort. Ik vraag me ook af of dit eigelijk wel mag. Aangezien je je hond elke dag wel eventjes hoort te kunnen laten rennen enzovoort.

Mizora

Re: Honden van kennissen heel de dag alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:48

Wettelijk gezien is er niets mis met wat ze doen. Diervriendelijk is het echter niet.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:50

Nou, ik denk dat er heel uiteenlopende meningen zijn.
Onze hond ligt soms ook gewoon een hele dag vast, en die word niet tussendoor even naar buiten gelaten. Een gezonde hond kan dan ook gewoon makkelijk 24 uur zijn ontlasting ophouden zonder daar last van te hebben.

Onze hond ligt deze tijden vast, met water, eten, mand etc.
Maandag: vrij (eerst van 8 tot half 5 vast)
Dinsdag: vast van half 8 tot half 1
Woensdag vast van 8 tot half 5
Donderdag; los
Vrijdag: vast 8 tot 2 (eerst van 8 tot half 5)

En meestal als ik thuis kom kijkt ze niet eens op en blijft lekker in haar mand liggen achter in de gang.
Ik geloof dan wel zeker dat het niet met elke hond kan!
Maar ook dat er honden zijn die het allemaal niet zo veel uit maakt.
En je ook zeker goed over na moet denken bij het aanschaffen van een hond

RosaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 15:56

Bedankt voor je reactie mizora!

White_flame ik bedoel ook niet te zeggen dat je hond niet alleen kan laten. Vind alleen wel dat je minimaal wekelijks tijd moet hebben voor een uitgebreid rondje.

Bedankt voor de reacties, ik weet genoeg en dit topic mag gesloten worden(;

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:58

RosaZorro schreef:

White_flame ik bedoel ook niet te zeggen dat je hond niet alleen kan laten. Vind alleen wel dat je minimaal wekelijks tijd moet hebben voor een uitgebreid rondje.

dat klopt! ik laat haar smorgens uit 3km ong en mijn vader savonds ong 5 km.
en vooral op de dagen dat ik thuis ben lekker naar de bossen!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:03

Ik snap niet zo goed waarom je een hond neemt als je niet met hem gaat wandelen en spelen.
Neem dan een tamagotchi.
Heb je weleens ge raagd waarom ze honden hebben genomen?

Hond hele dag alleen laten vind ik niet prettig.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:05

Deze honden hebben niks te lijden hoor. Heb je niks te doen?

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:06

Ann99 schreef:

Hahaha kort door de bocht, maar redelijk waar. Natuurlijk wel afhankelijk of je een drukke hond hebt gekocht of niet.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:08

white_flame schreef:
Ann99 schreef:

Hahaha kort door de bocht, maar redelijk waar. Natuurlijk wel afhankelijk of je een drukke hond hebt gekocht of niet.

Ja...en als het nou om 1 hond ging is het wel sneu voor de hond. Maar deze zijn met twee, die liggen waarschijnlijk de hele dag te luieren en hebben zelf geen enkel probleem. Tenzij het idd jonge drukke honden zijn of husky's

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:09

Ze hebben tenminste elkaar en honden slapen het grootste deel van de dag.

Bij mij is er wel nagenoeg altijd iemand thuis. Maar mijn grootste blijft de hele dag in zijn mand of bench liggen. Mijn ma krijgt hem er niet uit.
Voor ik naar mijn werk vertrek ga ik ermee buiten even spelen en 's avonds wel telkens minimaal 45min wandeling (uitgez als het pijpenstelen regent). In het weekend maak ik langere wandelingen, waarbij ik afspreek met vriendinnen met honden zodat ze voluit kunnen rennen en spelen.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:09

[/quote]

Ja...en als het nou om 1 hond ging is het wel sneu voor de hond. Maar deze zijn met twee, die liggen waarschijnlijk de hele dag te luieren en hebben zelf geen enkel probleem. Tenzij het idd jonge drukke honden zijn of husky's[/quote]

mijn hond is wel alleen hoor?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:15

RosaZorro schreef:

Kijk, wettelijk gezien gaat het er niet om wat jij vind dat minimaal moet gebeuren met de honden.
Of je het zelf moet willen is een ander verhaal, maar in dit geval doen ze niets wat niet mag, en misschien gaan ze in het weekend enzo wel lekker wandelen, of kunnen ze overdag in de tuin spelen. Daarnaast zijn ze met zijn tweeen, en kunnen ze ook samen in de huiskamer spelen of slapen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:21

white_flame schreef:
Onze hond ligt soms ook gewoon een hele dag vast, en die word niet tussendoor even naar buiten gelaten. Een gezonde hond kan dan ook gewoon makkelijk 24 uur zijn ontlasting ophouden zonder daar last van te hebben.

Donderdag; los

En meestal als ik thuis kom kijkt ze niet eens op en blijft lekker in haar mand liggen achter in de gang.

Uhh...ik heb verder niet veel met honden, maar ben ik de enige die dit sneu vind? Hij ligt op sommige dagen 8,5 vast in zijn eentje :(

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:23

Kidde schreef:
white_flame schreef:

Donderdag; los

Uhh...ik heb verder niet veel met honden, maar ben ik de enige die dit sneu vind? Hij ligt op sommige dagen 8,5 vast in zijn eentje :(

nee, je bent niet de enige ;(

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:23

Helaas herken ik je frustratie en waarschijnlijk ook irritatie.
Onze naaste buren hebben ook een 2 jarige pitbull...hond heeft nog nooit losgelopen, gespeeld met andere honden of een bos gezien.
Alle 2 een drukke baan en daarnaast veel van huis.
De hond wordt dus maar in de achtertuin gedumpt om zijn behoefte te doen...ook blijkbaar zit de bank te lekker of bed, zijn ze bang voor regendruppels of gewoon te lui.
Arm beest is er de dupe van.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:24

Wat een hilarisch topic.
Als een bokker een hond wil aanschaffen en de vraag stelt of dat wel kan als ze meerdere dagen per week werkt wordt ze afgebrand en met de grond gelijk gemaakt omdat dat 'sielugh' zou zijn.
Nu is er iemand die zich zorgen maakt om 2 honden waar niets mee wordt gedaan en is TS ineens een zeurpiet die 'vast niets anders te doen heeft'.

TS, de hele dag alleen, tja, dat is mijn hond ook. Dat moet kunnen. Echter vind ik wel dat er dan in de vrije uren voldoende met de honden gedaan moet worden en dat ze voldoende beweging en aandacht moeten krijgen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:27

@ Goof: dat was ook mijn idee. Maar idd voelde me heel schuldig als mijn honden ene hele dag alleen moesten zijn. Maar al snel bleek dat als mijn moeder thuis is, ze niet eens hun mand of bench uitwillen. Alleen de jongste gaat buiten even spelen. Ze komen er alleen uit als ze mijn auto horen :+

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:38

Goof schreef:
TS, de hele dag alleen, tja, dat is mijn hond ook. Dat moet kunnen. Echter vind ik wel dat er dan in de vrije uren voldoende met de honden gedaan moet worden en dat ze voldoende beweging en aandacht moeten krijgen.

En dit is VIND ik de kern :j

Er zijn ook genoeg mensen die vinden dat mijn hond zielig is omdat ik 4 dagen in de week werk....
Mijn hond is alles behalve zielig kan ik je vertellen... waarom... omdat als ik thuis ben draait alles om hem en krijgt ie alle liefde, aandacht en beweging die hij nodig heeft.

Er wordt zoveel nadruk gelegd altijd dat honden alleen thuis gelaten worden...
Denk eens aan alle honden waarbij de eigenaar wel de hele dag thuis is en in die tijd wordt ie de kamer door geschopt, genegeerd en verwaarloosd..... Dan weet ik wel wat er beter is voor een hond.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:47

Persoonlijk vind ik wel dat een hond recht heeft op meer dan 2 minuten buiten zijn. Natuurlijk liggen ze te slapen als ze de hele dag binnen zijn, dan hebben ze toch niks anders te doen. Niks te ontdekken, weinig ruimte om te rennen etc. Ik geloof dat elke hond er wel van geniet om lekker buiten te zijn en te kunnen rennen, snuffelen, ontdekken spelen. Dat dit niet elke dag lukt, kan ik mij nog wel voorstellen, maar neem geen hond, als je helemaal niet buiten met ze wilt zijn.