Ik had voorheen een doodnormaal kattenluikje, maar veel last van buurkatten, toen een van die katten dat luikje had gesloopt heb ik heel de winter het gat in de deur dichtgetimmerd gehad.
Nu sinds zo'n krappe 2 weken een mooi nieuw luikje met chipherkenning! (van Sureflap) Ideaal zou je denken!
Het ding ingesteld met de chipnummers van mijn katten. (je moet even op een knopje drukken om een chip toe te voegen en de betreffende kat door het luikje doen, die chip wordt dan gepakt en er kan dus niks verkeerd worden ingevoerd.)
Mijn katten moesten weer even wennen dat ze weer naar binnen en buiten konden gaan wanneer ze wilden maar dat ging al snel prima.
Een aantal keren hoorde ik het luikje 'klepperen' terwijl mijn katten gewoon in de woonkamer zaten, maar iedere keer net als ik een deur open of dicht deed, dus ik dacht wellicht de wind/luchtstroom.
Echter vanavond kwam ik thuis, stond in de keuken, even bakje thee zetten, draai me om naar de bijkeuken, zit daar prinsheerlijk op de mat een van de buurkatten.

Het luikje werkt wel gewoon naar behoren, het 'slotje' wat er op zit gaat netjes open als mijn katten hun hoofd in de opening steken en blijft anders gewoon dicht.
Als je gewoon met je hand er tegenaan drukt van buiten af zit dat palletje ook goed voor het klepje, die duw je niet zomaar open. Als je in een hoek drukt (het slotje zit tegen het midden van het deurtje) zit er wel beweging in het deurtje. Wellicht duwt hij een hoek open en kan zo het slotje naar beneden duwen en binnen komen?? Dat is het enige wat ik er van kan maken.
Uiteraard hoop ik dat iemand op bokt dé oplossing weet... want buurkat komt hier gezellig van de dure Royal Canin vreten wat niet voor hem is bedoeld

Plus weet maar nooit wat voor beestjes of ziektes hij evt mee naar binnen sleept.