Pup 3 weken valt om

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Pup 3 weken valt om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 19:10

Drie weken geleden is onze Franse bulldog tref bevallen van zeven gezonde pups. Sindsdien is alles vlekkeloos verlopen, mijn moeder fokt Franse en old English bulldogs, dus we hebben de afgelopen paar jaar meer dan genoeg pups groot gebracht. Deze pups zijn met twee weken al gaan lopen en dat konden ze ook allemaal.

Ongeveer een half uur geleden merkte mijn broertje dat een van de pups in zijn eentje lag en niet helemaal in orde leek, dus toen hebben we gekeken of er iets mis was. Nu is er iets heel vreemds, als we hem op zijn buik neerleggen, valt hij op zijn zij, als we hem op zijn andere zij neerleggen valt hij om naar zijn andere zij. Hij kan niet meer staan, zijn hoofd niet meer goed recht houden. Allemaal dingen die hij eerder wel kon. Pijn heeft hij niet, hij drinkt nog gewoon en ligt momenteel rustig te slapen op mijn schoot.

We hebben de dierenarts gelijk gebeld en we mogen om half acht langskomen (tenzij het plotseling verslechtert, dan kunnen we eerder komen).

Maar heeft iemand hier ervaring mee? Hij is nog maar 3 weken en ik ben zo bang dat ze niets kunnen doen... Mijn hart brak echt toen ik zag hoe hij plotseling gewoon niets meer kon..

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Pup 3 weken valt om

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:14

Dit klinkt neurologisch. Ik zou niet tot morgen wachtten maar nu als spoed laten behandelen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 19:15

speedfiets_2 schreef:
Dit klinkt neurologisch. Ik zou niet tot morgen wachtten maar nu als spoed laten behandelen.

We wachten niet op morgen, we gaan vanavond om half acht dus over twee uur. Maar klopt, neurologisch was het eerste waar ik en mijn moeder aan dachten, maar dat is iets waar we absoluut niet op hopen...

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:18

Kan ook een oorontsteking zijn. Dat kan ook het evenwicht verstoren en kan ook de oorzaak zijn van het hoofd scheef houden. Maar ook dit moet dan snel behandeld worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:21

Ik ben geen dierenarts en heb hier ook geen ervaring mee, maar het is goed dat jullie direct een dierenarts hebben gebeld. Hopelijk is het te behandelen. Veel succes en sterkte! +:)+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:27

Klinkt ook wel wat als een waterhoofd. Sterkte.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:52

En zijn tandvlees nog rose?

Heel veel sterkte zo bij de dierenarts.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:58

Franse Bulletjes zijn vatbaar voor cervicale instabiliteit (instabiliteit van de nekwervels). Wellicht heeft dit pupje pech en iets verschoven en zit er iets flink knel. Hou dit in je achterhoofd als je naar de DA gaat. Je kunt het altijd even noemen :) Succes!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 21:55

We zijn langs geweest bij de dierenarts en die gaat uit van een middenoorontsteking. Hij kon het niet goed zien, omdat zijn oortjes nog zo klein waren, en hij heeft water in zijn oor gespoten, maar het kwam gewoon netjes terug uit zijn oor. We weten dus niet zeker of het een middenoorontsteking is, maar volgens de dierenarts is het het meest aannemelijke.

Als de klachten verergeren dan moeten we gelijk terug komen! We hopen natuurlijk dat het inderdaad een middenoorontsteking is :)

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:47

Oei, veel beterschap aan de pup!
Even offtopic: zijn er nog pups beschikbaar?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 22:50

pingu schreef:
Oei, veel beterschap aan de pup!
Even offtopic: zijn er nog pups beschikbaar?

Ze zijn allemaal nog beschikbaar, we hebben zes reutjes, alleen het teefje gaan we waarschijnlijk zelf houden :)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:51

Ik las het verhaal en dacht gelijk aan een oorontsteking.
Goed dat je vanavond nog naar de DA bent geweest!
Wat leuk dat jullie FBD fokken.
Over een niet al te lange tijd ga ik ook op zoek naar een FBD pup <3

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:56

Uit welke regio zijn jullie? Toevallig heb ik dit weekend nog contact gehad op facebook met iemand die nog een franse bulldogpup zocht. Hebben jullie een website ofzo? Dan kan ik haar jullie gegevens doorgeven.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 05:12

Beterschap voor de pup!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 11:37

pingu schreef:
Uit welke regio zijn jullie? Toevallig heb ik dit weekend nog contact gehad op facebook met iemand die nog een franse bulldogpup zocht. Hebben jullie een website ofzo? Dan kan ik haar jullie gegevens doorgeven.

We wonen in Spijkenisse, dus dichtbij rotterdam. We hebben een website voor onze old English bulldogs, maar niet voor de Franse. Je kunt altijd contact krijgen via mijn moeders honden Facebook (daar doet ze meestal haar zaken) "marjolijn spike". En ze zal binnenkort ook een marktplaats advertentie online zetten (we moeten eerst even goede foto's maken)

Met de pup gaat het vandaag beter! Hij heeft gisterenavond en vroeg in de ochtend antibiotica gehad en ondanks dat hij nog wel omvalt, kan hij rechtop zitten en liggen, wat hij eerst niet kon.

Afbeelding
Dit is de zieke... slapen met zijn broertjes

Afbeelding

En zijn dikke broer deed een hele grote gaap ... :wow:

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:05

Dankjewel! Ik ga haar de naam doorgeven, dan kan ze via Facebook contact opnemen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:41

Hoe is het afgelopen?