Gps systeem katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Gps systeem katten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 11:15

Hallo Katten bezitters,

We hebben sinds kort een stoere huistijger genaamd Toby. Toby komt uit het asiel en is gevonden op straat.

Inmiddels is hij 8 weken onze huisgenoten en merken we dat hij behoefte krijgt om naar buiten te gaan. In het verleden altijd binnen katten gehad. Maar deze meneer binnen houden is voor langer termijn geen optie. Het loslaten in de grote boze buitenwereld vind ik ontzettend eng en spannend. Ik bedacht mij dat ik een tijd terug iets gehoord had over een gps systeem voor katten.

Zijn er bokkers met ervaringen? Hoe werkt dit? Werkt het goed? Wat zijn de kosten en waar moet ik op letten? Ik ben benieuwd of jullie ervaringen voor mij hebben.

Alvast bedankt.

zonnebloem18

Re: Gps systeem katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:47

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:00

Toevallig net op Facebook iets positiefs gelezen over de tractive gps. Je kan daarop ook zien hoeveel km ze hebben gelopen. Ik ken het zelf dus niet.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:12

Katten redden zich doorgaans heel goed buiten en hebben een heel goed ingebouwd GPS systeem ;-)
Zo'n extra ding slaat wat mij betref echt nergens op. Het ergste wat een kat kan overkomen als hij buiten is, is vergiftigd worden of onder ene auto komen. Dat voorkom je niet met zo'n systeem...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:21

pjotrg schreef:
Katten redden zich doorgaans heel goed buiten en hebben een heel goed ingebouwd GPS systeem ;-)
Zo'n extra ding slaat wat mij betref echt nergens op. Het ergste wat een kat kan overkomen als hij buiten is, is vergiftigd worden of onder ene auto komen. Dat voorkom je niet met zo'n systeem...

Nee, maar je kan hem dan wel vinden als hij ergens in de bosjes ligt dood te gaan.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:31

Ook niet als iemand dat ding van de kat afhaalt of hij het zelf kwijt raakt. Katten zijn heel goed in het afdoen van halsbandjes.....

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:53

Wel interessant als je dan kan zien waar je kat allemaal vertoeft. :)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:49

Is je tuin afsluiten geen optie of een ren?
Hoef je ook niet in de stress te zitten waar die is of platgereden,gepikt enz.
Ik hoop dat je hem eerst laat helpen voordat die naar buiten mag als je hem toch vrij wil laten lopen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:18

Laatst een verhaal van een raskat die dat om had, die vonden ze zonder kat terug op een rotonde, vermoedelijk uit de auto gegooid. Kat is nog steeds niet terecht volgens mij.

Ik zou ook de tuin afzetten.....maar dat is bij ontsnap grage katten ook niet heel makkelijk, die vinden het kleinste zwakke plekje in de omheining.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 15:57

gaby12 schreef:

Ik hoop dat je hem eerst laat helpen voordat die naar buiten mag als je hem toch vrij wil laten lopen.

Tuin afsluiten hebben we berekend maar dat is echt een allemachtig dure oplossing voor de afmeting van onze tuin.

En ja, hij is geholpen en gechipt.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:16

malih schreef:
gaby12 schreef:

Tuin afsluiten hebben we berekend maar dat is echt een allemachtig dure oplossing voor de afmeting van onze tuin.

En ja, hij is geholpen en gechipt.

Ik las dat hij 8 weken is of is het een tikfoutje en is hij al 8 weken bij jullie?

https://www.facebook.com/morrenbestrating/?fref=ts

Deze man schijnt erg schappelijk te zijn met zijn prijzen en oplossingen voor het afzetten van tuinen/balkons

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 16:31

Nee hij is 8 weken onze huisgenoot. Maar is geschat op 1 jaar toen hij gevonden werd

Spoiler:
We noemen hem onze hoerenloper...
Gevonden bij de wallen in Amsterdam

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:38

ik heb 1 stalkat met een tile om d'r halsbandje en mijn huiskat krijgt er ook eentje om binnenkort, want we gaan verhuizen en hij is wereldkampioen verstoppen in huis....

Het is een redelijk groot ding maar ze lijken er weinig last van te hebben. Ik heb een app op de telefoon om te kunnen zien waar ze uithangen. (heb ook zon ding aan m'n autosleutel en andere sleutelbos overigens, superhandig!)