Hond likt zichzelf en geeft melk..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HopeDreamer

Hond likt zichzelf en geeft melk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 13:17

Hoi hoi!
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben...

Ik heb een hond van 4 jaar...
Nu geeft zij melk.. (het loopt er gewoon uit..) Ze heeft nog nooit puppies gehad.. Wel enkele keren vermoedelijk schijnzwanger geweest... (sleept speeltjes overal mee heen, likte ze af etc)
Verder likt ze zichzelf constant... Zelden dat ze stopt... Tevens likt ze onze andere hond ook wel eens...

Ik zou graag weten of hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben... (durf te vragen :D )

De dierenarts is vandaag en morgen gesloten, maandag wou ik gaan bellen
..

Femke_Tweety

Re: Hond likt zichzelf en geeft melk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:19

En je weet 100% zéker dat ze niet gedekt is?

Dan klinkt het als heel heftige schijnzwangerschap.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 13:23

Femke_Tweety schreef:
En je weet 100% zéker dat ze niet gedekt is?

Dan klinkt het als heel heftige schijnzwangerschap.

100%...
Onze andere hond is ook een teefje...
Verder is ze niet in contact geweest met reutjes...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:23

Mijn Pekingees doet dat ook als ze schijnzwanger is. Misschien laten helpen als je er niet mee wil dekken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:24

als ze zeker weten niet gedekt is klinkt het inderdaad als schijnzwangerschap, even bellen naar dierenarts en druppeltjes of pilletjes ophalen, eenmaal het over is zou ik adviseren om te steriliseren, honden die vaak schijnzwanger zijn hebben een behoorlijk groot risico voor baarmoederontsteking of tumoren. (andere niet gesteriliseerde honden ook trouwens.)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:53

Duhelo schreef:
als ze zeker weten niet gedekt is klinkt het inderdaad als schijnzwangerschap, even bellen naar dierenarts en druppeltjes of pilletjes ophalen, eenmaal het over is zou ik adviseren om te steriliseren, honden die vaak schijnzwanger zijn hebben een behoorlijk groot risico voor baarmoederontsteking of tumoren. (andere niet gesteriliseerde honden ook trouwens.)

Iedere hond wordt na élke loopsheid schijnzwanger, de mate waarin zich dit uit verschilt echter per individu en per cyclus. Maar meer/heftiger tekenen van schijnzwangerschap verhogen niet het risico op tumoren of BMO.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:32

GDG schreef:
Duhelo schreef:

Iedere hond wordt na élke loopsheid schijnzwanger, de mate waarin zich dit uit verschilt echter per individu en per cyclus. Maar meer/heftiger tekenen van schijnzwangerschap verhogen niet het risico op tumoren of BMO.

nee, maar niet gesteriliseerde honden hebben sowieso wél meer kans op tumoren of BMO, dus gelijk hoe, als het geen fokdier is is het altijd beter om te steriliseren. Ik heb me een beetje onhandig uitgedrukt lees ik.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:09

Duhelo schreef:
nee, maar niet gesteriliseerde honden hebben sowieso wél meer kans op tumoren of BMO, dus gelijk hoe, als het geen fokdier is is het altijd beter om te steriliseren. Ik heb me een beetje onhandig uitgedrukt lees ik.

Dat klopt niet, het blijft een afweging en de een is niet per sé veel beter dan de ander. Aan beide opties kleven voor- en nadelen.
Het voordeel van mammatumoren te voorkomen is in geval van deze hond nu al flink weggevallen hoor, de risicovermindering is héél groot als je voor de derde loopsheid castreert (steriliseren heeft wat dit betreft geen enkele zin) en daarna neemt dat effect enorm snel af.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:11

Schijnzwanger. Daar kun je pilletjes voor krijgen.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 21:20

Vorige keer toen ze schijnzwanger was sleepte ze overal een speeltje heen en likte die ook echt af...
Ze is niet dit jaar nog niet loops geweest..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:43

is de andere teef loops geweest?

klinkt toch echt als een serieuze vorm van schijndracht, bij gebrek aan pups, kunnen ze inderdaad ook andere honden gaan schoon likken en verzorgen...

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 19:49

petitparis schreef:
is de andere teef loops geweest?

klinkt toch echt als een serieuze vorm van schijndracht, bij gebrek aan pups, kunnen ze inderdaad ook andere honden gaan schoon likken en verzorgen...

Nee...

Morgen een afspraak bij de dierenarts..

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:53

Hoe is het gegaan bij de dierenarts? Als jullie inderdaad geen nestje willen zou ik ook zeker (beide?) teefjes laten steriliseren

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:28

Ik zag op facebook dat iemand op zoek was naar een schijnzwangere hond voor een nest pups van een dag oud, waarvan de moeder is omgekomen bij een verkeersongeval. https://www.facebook.com/rebecca.devold ... 8596784941

Wist niet dat dat bij honden kon, maar moest meteen aan dit topic denken :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:03

ik dacht dat het zelfs niet heel abnormaal is dat teven uit eenzelfde roedel ook gaan melkproduceren als de alfateef pups heeft...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:24

GDG schreef:
Duhelo schreef:

Dat klopt niet, het blijft een afweging en de een is niet per sé veel beter dan de ander. Aan beide opties kleven voor- en nadelen.
Het voordeel van mammatumoren te voorkomen is in geval van deze hond nu al flink weggevallen hoor, de risicovermindering is héél groot als je voor de derde loopsheid castreert (steriliseren heeft wat dit betreft geen enkele zin) en daarna neemt dat effect enorm snel af.

Sinds jaar en dag wordt het castreren van de teef gemakshalve (en foutief geef ik toe) aangeduid als steriliseren... terwijl er dus feitelijk castreren wordt bedoeld... ik ken geen enkele dierenarts die alleen maar de eileiders doorbrandt/doorsnijdt bij een teef, als je om sterilisatie vraagt, een dierenarts haalt minstens de eierstokken er helemaal uit, en meestal ook de baarmoeder, ook al staat er "sterilisatie" op de planning van de dierenarts.

Ik heb daar eens over gesproken met een assistente, en zij zei dat het woord "sterilisatie" verwarring voorkomt in de planning, het geslacht van het dier staat vaak niet in de planning vermeld en dan maakt het woord "sterilisatie" duidelijk dat het om een buikoperatie bij een teef gaat en niet "snip snip weg balletjes" zoals bij een reu.
Dat helpt de assistente bij het bepalen hoeveel tijd er voor een ingreep ingepland moet worden.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:32

Klinkt inderdaad als schijnzwangerschap. Helemaal als je zeker weet dat ze niet in de buurt van een reu is geweest.
Onze hond heeft het ook met vlagen maar niet zo extreem. Dat er pilletjes voor waren wist ik niet, weer wat geleerd :).

Ben benieuwd wat de DA heeft gezegd.
Laatst bijgewerkt door annelieke92 op 02-03-17 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:33

Hoe was het bij de DA, TS?