Verschil hondenschool versus clubs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jippie_G

Verschil hondenschool versus clubs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 12:09

Wij zijn aan het oriënteren op een pup cursus. Het aanbod is alleen enorm dus het duizelt me een beetje. Het valt me wel op dat er onderscheid lijkt te zijn tussen hondenscholen en kynologische clubs (waar je ook contributie betaalt). Vooral het prijsverschil valt me op; de clubs zijn goedkoper. Ook als je het cursusgeld rekent naast contributie. Maar ik neem aan dat er dan ook andere verschillen zijn, al wordt ik daar vanaf de website niet veel wijzer van.

Ik zoek overigens in regio Amersfoort - Nijkerk, dus als jullie nog tips hebben; graag.

Wat ik in elk geval belangrijk vind: kindvriendelijk/ kinderen mogen mee, positief, goed opgeleide instructeur, niet te veel theorie met hond erbij (sta je maar te wachten). En we willen met de clicker gaan trainen. Maar is voor pup cursus wellicht niet meteen noodzakelijk?

joyce83

Re: Verschil hondenschool versus clubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:11

Bij clubs staan vrijwilligers, bij hondenscholen vaak mensen welke er mee verdienen. Voordeel van een club kan zijn dat er meerdere instructeurs zijn welke ook elkaar kunnen helpen en waar ze met vragen bij iemand terecht kunnen in hun eigen groep.

Belangrijkste is denk ik dat je gewoon een paar moet uitkiezen welke je aanspreken. Dan ga je er een keer kijken als ze les geven en daar waar jij het prettigste bij voelt kies je dan uit. Zet een aantal vragen op papier en stel ze daar dan.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:30

joyce83 schreef:
Belangrijkste is denk ik dat je gewoon een paar moet uitkiezen welke je aanspreken. Dan ga je er een keer kijken als ze les geven en daar waar jij het prettigste bij voelt kies je dan uit. Zet een aantal vragen op papier en stel ze daar dan.

Dat inderdaad. Je moet een klik hebben met de instructeur en de manier van werken. Een club waar je je niet prettig voelt of waar je niet leert wat je graag zou willen is altijd weggegooid geld.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:44

Ik train in België bij een VVDH club. Ik heb Duitse herders.
Ik betaal jaarlijks 65€ voor de club als voor de vereniging samen.
Dit is ongeacht hoeveel honden je hebt/traint.

Alles is op vrijwillige basis, bestuur, financiële doelstellingen en dergelijke.
Onze club is hulp meestal van mensen die hoger in de sport staan en ervaring hebben.
Wij hebben 4 trainingsdagen waar we vrijwillig kiezen hoeveel we gaan trainen.
Wij hebben geen pupcursus, sommige clubs wel.

Ik heb voor dit gekozen omwille van enkel Duitse herders, eigen manier van trainen, wedstrijden, ...
Clickertraining doe ik ook zelf :)

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 17:55

We gaan zeker van te voren kijken bij een hondenschool/ club. Maar het zijn er zo veel... ik ga ze niet allemaal af. In elk geval 1 gevonden die ook met clickers traint.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:23

Wij trainen ook bij een kc de instructeurs zijn hier op vrijwillige basis. Maar moet zeggen dat er aan kennis geen gebrek is en dat ik eigenlijk altijd wel met m'n vragen er terecht kan. Weet de ene het niet is er wel iemand anders die me ermee kan helpen.

De honden school hier in de buurt waar je dus inderdaad alleen cursus geld betaald en geen contributie heb ik ook gekeken. Ik moet zeggen dat mij dit toen erg tegenviel, de manier van lesgeven sloot niet aan bij wat ik wilde en het zag er erg saai uit veel wachten en grote groepen in tegenstelling tot wat ik bij de kc gewend was kleine groepen honden stuk of 6 met een trainer en een assistent trainer.

Ga vooral kijken bij verschillende kc's en honden scholen die je aan spreken en kies van daaruit waar je naar toe wilt is het enige wat ik je kan adviseren. :)