Help, mijn hond eet alles op.

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Maaaarije

Help, mijn hond eet alles op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 11:56

Hallo,

Ik hoop dat er iemand is met de gouden tip voor mij.

Mijn hond heeft er altijd al een handje van gehad om dingen op te eten (let wel, gewoon eten)
Restjes uit de prullenbak, ergens iets laten liggen kan niet, hij doorzoekt je tas of er eten in zit.

Maar nu ik tijdelijk weer bij mijn moeder woon is het hoogtepunt wel bereikt, hij maakt de koelkast en vriezer open en eet dan alles er uit.

We hebben hem in een bench gehad, maar doordat hij daarin niks kon zien en het hondje van mijn moeder naar elke voorbijganger blaft, deden ze niks anders dan blaffen.

Daarom de keuken afgezet met ren panelen wat een tijdje goed gegaan is, maar daar is hij dus vandaag doorheen/overheen gegaan. Met als gevolg, weer een lege koelkast.

Hij krijgt 2x daags eten, voldoende beweging en doet dit echt alleen als er niemand thuis is.
Ze zijn nooit langer als 3 uren alleen.

Mocht ik iets vergeten zijn te melden vraag maar raak. Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Barbet

Re: Help, mijn hond eet alles op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:00

Een slot op de koelkast, of iets anders dat hij de deur niet kan openmaken.

De hond in een andere ruimte als hij alleen moet zijn, hal of bijkeuken of zo?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:10

Ja, opsluiten zou ik zeggen met een deur met slot..

Wat een lastig probleem en wat een stoute hond :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:16

Poeh, die van jou houdt het tenminste nog bij eten. Die van mij eet tandenborstels, hoeslakens, kussenslopen, halsbanden, damstenen, alles!

Je hebt hogere rennen die je kan kopen, type kamerscherm zeg maar. Ik vermoed dat het om je labrador gaat? Die zal niet onder een kamerscherm door kunnen kruipen en er ook niet overheen. Wel goed vast zetten.

Is het een optie om ze in de gang te doen? Of zit daar een voorraadkast die hij open krijgt?

'Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead.'
-The Doctor

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:21

Wat voor hond is het? En hoe oud?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:22

En hoe dik is hij inmiddels...:)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 12:24

Hij is een kruising stabij australian kelpie. :)
Hij wordt dit jaar 8.

Ik ben bang dat hij in een andere ruimte net als in de bench gaat blaffen omdat hij niet kan zien wat er gebeurt.

Gewone deuren maakt hij ook open, en als je ze op slot hebt probeert hij hem wel open te maken en dan heb je je deur bekrast.

Zou ik niet een probleem vinden, maar ik zit dus tijdelijk bij mijn moeder.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:25

Kan je niet met hem gaan trainen?
1 Van de eerste dingen die ik mijn honden altijd leer is dat ze niks zelf in hun mond mogen stoppen. Alleen op commando.
Ik kan bij wijze van spreken mijn bord met eten op de grond zetten en weg gaan. Als ik terug kom ligt alles er nog.
Ook trainingssnoepjes blijven weleens op de salontafel liggen. En die blijven ook echt netjes liggen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:26

Koelkastslotje voor kinderen erop zetten. Knappe hond die dat open krijgt (al geloof ik best dat die er zijn!).

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:27

En de koelkast tijdelijk in een andere ruimte _O-

Maar jee wat lastig. Wij hebben hier ook een graag etende stabij (die eet werkelijk alles) maar kan gelukkig de koelkast niet openkrijgen.

@horseTopShop lukt je niet met zon eigen wijze stabij. Heb er hier 1 die zolang je er bij bent netjes alles laat liggen en los is los. Maar zodra je weggaat nog alles jat.

Zalina Zalocia dressuur: L2+1, springen B+25, sgw B+6
Zoek je een leuke betaalbare fotoshoot! Neem dan contact met mij op
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:29

Natuurlijk lukt dat wel maj0. Zelfs de meest stronteigenwijze Beagle kan je het aanleren.
Het is alleen een kwestie van veel tijd erin stoppen, een hoop geduld hebben en absoluut strikt erin zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:29

Oh, grote goedheid, zo eentje hebben wij er ook ooit gehad, vrat echt alles (wel eetbare zaken, maar dan wel soms inclusief verpakking). En ja, was handig met prullebakkenen deuren :+ . Wij hadden dus geen prullenbak meer en al het eetbare verdween in de kamerkast onder de trap, daar zat een slot op.
1 geluk.. die van ons heeft de koelkast nooit open gekregen.
Is er nooit uit gegaan dat ik wil alles eten en lust alles, maar ach.. iedere hond heeft recht op 1 onhebbelijkheid en te dik was ze ook niet, want alles lag netjes opgeborgen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:30

HorseTopShop schreef:
Kan je niet met hem gaan trainen?
1 Van de eerste dingen die ik mijn honden altijd leer is dat ze niks zelf in hun mond mogen stoppen. Alleen op commando.
Ik kan bij wijze van spreken mijn bord met eten op de grond zetten en weg gaan. Als ik terug kom ligt alles er nog.
Ook trainingssnoepjes blijven weleens op de salontafel liggen. En die blijven ook echt netjes liggen.

Ik ben bang dat je kunt trainen wat je wil als dit gedrag er eenmaal in zit, het is veel te zelfbelonend. Je kunt een hond prima leren om ergens af te blijven, maar wie houdt hem tegen als er niemand is? Dit is echt een kwestie van zorgen dat ze er niet bij kunnen komen, helaas.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:31

Ik ben echt van mening dat dit aan te leren is. Maar er zal heel veel tijd in gaan zitten en veel frustraties met zich meebrengen. Maar die frustraties zijn er nu ook al :')

Ik kan er altijd wel een beetje om lachen. Die eigenwijze honden :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:00

En jouw honden zijn de maat voor alle honden....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:17

Waar slaat dat op Kugger?
Ik zie wel heel erg veel reacties van jou voorbij komen waarbij je andere afzeikt en raar reageert.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:27

Ik volg even, die van mij eet zelfs de plinten van de muur |o

Hoezo is paardrijden duur?
Een goede psychiater kost ook geld.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 13:28

Ik geloof best dat het mogelijk is om het er uit te trainen. Maar dat is wel heel lastig als hij het alleen doet als je er niet bent.

En aangezien het vooral is tot ik weer een eigen woning heb.
Lastig ... Maar ik ben dus niet de enige

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:03

HorseTopShop schreef:
Ik zie wel heel erg veel reacties van jou voorbij komen waarbij je andere afzeikt en raar reageert.

Mijn reactie sloeg simpelweg op je raad, en dat iets dat jouw individuele honden is aan te leren wellicht niet of in ieder geval veel moeilijker zou kunnen zijn in het geval van de hond van de TS.
Op die persoonlijke sneer van je ga ik verder niet in.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:10

ik denk dat ervoor zorgen dat hij niet meer in de koelkast raakt,de enige oplossing is.
kan je gewoon bv geen bank of tafel van in de buurt ertegen schuiven als jullie er niet zijn?
is vlug terug aan de kant geduwd als je thuiskomt.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:34

HorseTopShop schreef:
Ik ben echt van mening dat dit aan te leren is. Maar er zal heel veel tijd in gaan zitten en veel frustraties met zich meebrengen. Maar die frustraties zijn er nu ook al :')

Maar hoe dan? Hoe kan ik mijn hond leren niet op het aanrecht te komen als ik er niet bij ben?

Zalina Zalocia dressuur: L2+1, springen B+25, sgw B+6
Zoek je een leuke betaalbare fotoshoot! Neem dan contact met mij op
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:42

Ik had een Engelse Cocker die zon beetje alles open kreeg en op vrat.. de deurhendels hadden we omhoog en dat werkte goed. en als we weg gingen of gingen slapen dan ging hij in de hal waar geen etenswaren waren. hij checkte altijd de deuren en als er maar 1 deur niet goed dicht was gedaan dan lag hij of in me bed of toch in de woonkamer en daar lekker los ging :+ God wat heb ik dat beest soms vervloekt en nu mis ik hem vaak.

Mijn advies: opsluiten in hal of bijkeuken en desnoods bad/slaapkamer. deurhendels omhoog en als het blaffen aan houd tja anti-blafband. je kan trainen tot je een ons weegt maar het zit er nu eenmaal in.

You gotta roll with it
You gotta take your time
You gotta say what you say
Don't let anybody get in your way

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:25

Kuggur schreef:
HorseTopShop schreef:

Mijn reactie sloeg simpelweg op je raad, en dat iets dat jouw individuele honden is aan te leren wellicht niet of in ieder geval veel moeilijker zou kunnen zijn in het geval van de hond van de TS.
Op die persoonlijke sneer van je ga ik verder niet in.

Ik heb helemaal geen raad gegeven. Ik heb gevraagd of ze niet met de hond kan gaan trainen.
Zo moeilijk is lezen echt niet hoor.

En mijn individuele honden? Doe maar alle 13 honden. Allemaal zonder problemen aangeleerd. Van pups tot herplaatsers met zeer ernstige gedragsproblemen.

Je hebt zelf natuurlijk een enorm goede bijdrage aan dit topic geleverd met 1 domme opmerking en 2 nog dommere reacties op mij.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:34

Slot op de koelkast en vriezer, geen eetbare dingen laten liggen. Dit is zelfbelonend gedrag voor je hond, dus is de enige optie zorgen dat hij zichzelf niet kan belonen. Wel een slimmerik heb je :D , kan me voorstellen dat het wel erg lastig is nu je bij een ander inwoont.

Succes

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:37

maj0 schreef:
HorseTopShop schreef:

Maar hoe dan? Hoe kan ik mijn hond leren niet op het aanrecht te komen als ik er niet bij ben?

Goede vraag! Mijn Duitse Dog stond gisteren op het aanrecht met zijn gehele voorkant. Fijn zo'n grote hond..

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum