Duitse jachtterriër

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avossy

Duitse jachtterriër

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 16:01

Hallo, zijn er hier ook mensen met een Duitse jachtterriër of kruising hiermee? Ik heb zelf een kruising Duitse jachtteriër met Jack russell (en daarnaast nog een klein spaans terriërtje) en het is echt een enorm dominant en eigengereid hondje. Ik kan goed met hem het enige waar ik tegen aanloop is dat ik hem niet zo bij andere honden moet laten. We lopen elke dag tussen de drie en vier uur op dit moment (in het voorjaar en de zomer nog wel meer) waarvan de grootste ronde zo'n twee uur is. Als ik tijdens een wandeling een andere hond tegenkom roep ik hem altijd even bij mij en doe hem vast want anders bijt hij. Loop ik samen met de andere persoon verder dan is het binnen vijf minuten goed en kan hij weer los. Hij kan dan ook prima in een grote roedel lopen maar komt er dan een vreemde hond van de andere kant dat moet ik hem weer even bij mij houden. Voor de rest kan ik echt met hem lezen en schrijven. Ik heb in het verleden altijd wel honden gehad waar ik gek mee was maar moet toegeven dat ik dit toch wel de leukste vind qua karakter. Alleen dat met andere honden vind ik wel eens irritant. Ik ben benieuwd of er nog meer zijn hier want zo vaak hoor je niet van Duitse jachtteriërs. Hij wordt in april 3 jaar (is een gecastreerde reu) en ik ben in die drie jaar maar twee keer iemand tegen gekomen die hem herkende als Duitse jachtterriër. Beide waren jagers en kenden het ras van de jacht op wilde zwijnen.