Wij gaven altijd Advantix, super tevreden over, niet duur en nog nóóit een teek of een vlo kunnen vinden, maar na de komst van onze laatste Border Collie helaas geen optie meer. Voordat we op wedstrijd gingen naar Engeland kregen ze verplicht Bravecto bij de dierenarts. Ook ontzettend tevreden over, geen klachten gehad en geen ongedierte gevonden. Uiteraard bleef dat zijn werking ook behouden als ze hadden gezwommen. Nadeel, het moest gegeten worden... Toen kwamen de horrorverhalen online, nu ben ik niet snel van mijn stuk gebracht, ik keek er dus niet van op, totdat er nog veel meer van die horror verhalen kwamen en als klap op de vuurpijl op de club twee honden eraan overleden zijn. Bravecto komt er dus ook niet meer in, dat is duidelijk.
Nu voer ik altijd BNM, werkt best goed, is op natuurlijk basis, maar toch links en rechts een teek. En aangezien ik niet telkens mijn honden navoel kan dat voor problemen zorgen.
Dus de zoektocht is begonnen naar iets wat ik wel kan geven wat veilig is voor onze BC, maar wat ook een veilig product is. Een band is geen optie...
Hebben bokkers nog ideeën?