Preventie tegen Teken & Vlooien, wat gaat het worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Preventie tegen Teken & Vlooien, wat gaat het worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 22:48

Dit zijn normaal niet de onderwerpen waar ik over twijfel, maar nu... Nu twijfel ik. -O-

Wij gaven altijd Advantix, super tevreden over, niet duur en nog nóóit een teek of een vlo kunnen vinden, maar na de komst van onze laatste Border Collie helaas geen optie meer. Voordat we op wedstrijd gingen naar Engeland kregen ze verplicht Bravecto bij de dierenarts. Ook ontzettend tevreden over, geen klachten gehad en geen ongedierte gevonden. Uiteraard bleef dat zijn werking ook behouden als ze hadden gezwommen. Nadeel, het moest gegeten worden... Toen kwamen de horrorverhalen online, nu ben ik niet snel van mijn stuk gebracht, ik keek er dus niet van op, totdat er nog veel meer van die horror verhalen kwamen en als klap op de vuurpijl op de club twee honden eraan overleden zijn. Bravecto komt er dus ook niet meer in, dat is duidelijk.

Nu voer ik altijd BNM, werkt best goed, is op natuurlijk basis, maar toch links en rechts een teek. En aangezien ik niet telkens mijn honden navoel kan dat voor problemen zorgen.

Dus de zoektocht is begonnen naar iets wat ik wel kan geven wat veilig is voor onze BC, maar wat ook een veilig product is. Een band is geen optie...

Hebben bokkers nog ideeën?

WillemYntJee

Re: Preventie tegen Teken & Vlooien, wat gaat het worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:14

Nexgard of Vectra 3D, nexgard is vergelijkbaar met bravecto maar met een andere werkzame stof en werkt 'maar' een maand. Vectra is een pipet vergelijkbaar met advantix maar ook weer met een andere werkzame stof.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:06

Alles wat oraal gegeven word zou ik echt van weg blijven.

Gaat het om MDR wat advantix betreft is je border getest of dat probleem bestaat?

Wij gebruiken al jaren advantix hebben ook natuurlijke middelen geprobeerd maar dat hielp totaal niks.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 12:02

Het is inderdaad vanwege MDR dat ze Advantix niet mag. Ik vind het ook ontzettend balen, want Advantix werkt echt top! Ben nergens zo tevreden over als Advantix. :j

Vectra heb ik nog nooit van gehoord, ga ik eens even naar kijken! Bij de honden van mijn ouders gebruikte we altijd Exil, maar daar viel de werking op gegeven moment behoorlijk van tegen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:28

Vectra mogen ze hebben, zijn druppels tegen vlooien en teken en zijn bij de dierenarts verkrijgbaar.

Echter zover ik weet mogen ze de advantix ook hebben. Werkzamestof daarvan staan in elk geval niet op de "verboden" lijst voor wat betrefd MDR1.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:20

Ik geef niets preventief mij veel te duur en veel te ongezond. Geen wormen zichtbaar in ontlasting of overgeefsel dan zullen ze wel oke zij qua wormen. Heeft er 1 het wel dan ontworm ik die alleen. Ontvlooien enkel als ik die zie en dat is al vele jaren geleden of als wij in zomer op vakantie gaan.

Qua teken.....tja....moeilijk.... vorig jaar uiteindelijk allen 1x bravecto gegeven zonder enig probleem of bijwerking en rest van seizoem vrijwel geen teken meer gevonden. Maar twijfel wat dit jaar te doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 19:08

XxDiandraxX schreef:
Vectra mogen ze hebben, zijn druppels tegen vlooien en teken en zijn bij de dierenarts verkrijgbaar.

Echter zover ik weet mogen ze de advantix ook hebben. Werkzamestof daarvan staan in elk geval niet op de "verboden" lijst voor wat betrefd MDR1.

Nee, het heeft ook met de werkzame stof te maken. Ik ga het risico in ieder geval niet lopen, dan ga ik liever op zoek naar een alternatief. :j

@Dierenfan, wij geven wel preventief. Daarvoor komen ze echt met teveel andere vreemde honden in aanraking.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:11

Ik ben hier na alles geprobeerd te hebben qua middelen tegen vlooien uiteindelijk voor 1 kat welke ik maar niet vlo vrij kon krijgen overgestapt op de seresta band. Werkt werkelijkwaar perfect. Voor mij niets anders meer!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:25

Die van mij krijgt simparica tabletten. Meestal geef ik aan het begin van de zomer een en pas wanneer ik weer een teek zie de volgende. Vlooien heb ik al heel lang niet meer gezien.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 19:26

Heb ik ook goede dingen over gehoord, maar ik wil echt geen band. We krijgen dit jaar twee pups en mijn moeder heeft er ook nog een, met spelen vind ik dat echt niet optimaal.

Voor de katten daarentegen zou ik het zo doen!