Weer meer hondenpoep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:33

Zijn hondenbaasjes gestopt met de poep van hun viervoeters opruimen? Ik kom de laatste tijd steeds vaker overal in de stad weer hondenpoep tegen, en vandaag hebben wij al meerdere leerlingen gehad die in de poep hadden gestaan.

Is er een wet aangepast ofzo? Merken meer mensen dit?

Telpeva

Berichten: 14777
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:40

Gek genoeg is het hier de afgelopen paar weken in de straat ook steeds raak! zelfs bij mensen recht voor de voordeur, en opruimen ho maar. Vaak denk ik echt: zouden die mensen hun dier ook voor hun eigen voordeur laten kakken? ik denk van niet... want dat is vies. Waarom dan tocg in godsnaam wel bij een ander? :o? Ik snap die logica niet

Joy_Mennings

Berichten: 2307
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:51

Hier heb ik het eigenlijk niet gemerkt gewoon op straat. Wel bij de hondenlooproute waar je de hondenpoep gewoon mag laten liggen. Het wordt minder vaak schoongemaakt waardoor je je hond daar soms gewoon niet meer kan laten lopen omdat er zoveel hondenpoep ligt.

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:54

Hier in de omgeving ook.

Merk wel dat er steeds meer mensen met honden zijn bij gekomen.
Plus het feit dat het nog veel donker is.
In de zomer beduidend minder overlast, omdat mensen veel langer de boel open hebben.

Ik ruim het nog steeds braaf op, om vervolgens met je eigen zakje aan de hand in de drol van een ander te gaan staan :+

Yenni
Berichten: 5460
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:58

Ik ruim het altijd op als het kan (als ze echt diaree heeft laat ik het liggen). Vorige week inderdaad een man liet zn hond poepen voor onze voordeur en mijn moeder bood hem een zakje aan, meneer liep stug door... |o

StonedRomy

Berichten: 7546
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:00

Hier ook heel veel meer overlast. Ruim het zelf altijd braaf op, maar op de een of andere manier komen mensen altijd bij ons klagen of gooien ze gewoon een zakje met hondenpoep onze tuin in/door de brievenbus. Denk dat ik in de wijk de enige ben die altijd opruimt achter mijn drie honden.

Diarree laat ik liggen en kom ik later even met een emmer water terug die ik eroverheen gooi. Mijn reu mag niet zomaar overal plassen en ze mogen zeker niet stil blijven staan voor een poortje.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:03

Denk dat het door de vorst komt? Vandaag was het dooi, dus komt alle stront onder de sneeuw vandaan. En omdat het de laatste tijd zo koud was is de oude stront niet vergaan

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:12

Hier ruimen geloof ik maar 3 baasjes van de tig het op en daar tel ik mezelf al bij. Kan dus gewoon niet erger en is het ook niet geworden de laatste tijd maar smerig is het wel :r
Is wel in de berm en op het aardappelveld overigens we hebben geen stoep..

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:25

Als hondeneigenaar erger ik me ook aan de mensen die zonder poepzakjes (blijkbaar) 's avonds in het donker met hun hondje een rondje woonwijk lopen. Midden op de stoep of bij een speelveldje laten ze de drollen gewoon liggen. >;)

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:32

Ik ruim het ook altijd op! Maar in het park ligt overal op de paden hondenpoep.

Laatst had ik wel dat onze hond op het veldje achter net huis had gepoept. Dat heb ik natuurlijk gelijk opgeruimd. Maak ik de wandeling af gaat ze nog een keer poepen... bij iemand voor de deur maar ik had dus geen zakjes meer en heb het niet kunnen opruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:36

__laura schreef:
Ik ruim het ook altijd op! Maar in het park ligt overal op de paden hondenpoep.

Laatst had ik wel dat onze hond op het veldje achter net huis had gepoept. Dat heb ik natuurlijk gelijk opgeruimd. Maak ik de wandeling af gaat ze nog een keer poepen... bij iemand voor de deur maar ik had dus geen zakjes meer en heb het niet kunnen opruimen.


En dan ga je niet even terug?

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:53

Toen wij nog in "de stad" woonden ruimden wij het altijd op. Tenzij de hond helemaal in en onder de bosjes gaat zitten.

Vind ik wel zo netjes en normaal.

Nu wonen we op een boerderij en poept ze alleen op ons erf. Moeten we natuurlijk ook zelf opruimen :)

We wonen wel aan een fietspad en hebben veel honden gehad die in onze tuin aan het poepen waren! En de eigenaren niks opruimen. Uit eindelijk maar een draad gespannen. Eigenlijk best raar, geen draad spannen voor je eigen hond maar voor een hond van een ander :o

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:59

VivaLaVida schreef:
__laura schreef:
Ik ruim het ook altijd op! Maar in het park ligt overal op de paden hondenpoep.

Laatst had ik wel dat onze hond op het veldje achter net huis had gepoept. Dat heb ik natuurlijk gelijk opgeruimd. Maak ik de wandeling af gaat ze nog een keer poepen... bij iemand voor de deur maar ik had dus geen zakjes meer en heb het niet kunnen opruimen.


En dan ga je niet even terug?


Ja toen had er al iemand in gestaan :')

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:27

Hier in de stad valt het wel mee, op gras laten mensen het liggen, maar de stoep is altijd wel ok.
Schaamde me vandaag wel dood. Mijn hond heeft hele erge diarree en daarvoor ging ik naar de da. Je raadt het al, onderweg vol op de stoep gepoept en dat was haast niet op te ruimen.
Natuurlijk wel mijn best gedaan!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:30

Ik woon blijkbaar aan een uitlaatroute.
Zit je op je balkonnetje lekker te eten, gaat er 2 meter onder je gewoon eentje...

Ik krijg echt de neiging om zowel baasje als hond met een nerf gun te bestoken. Dat die hond hier niet meer durft te poepen. :o
Ik doe er niks mee, maar als iemand een gouden tip heeft om ze weg te houden...

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:31

Gypsy schreef:
Ik woon blijkbaar aan een uitlaatroute.
Zit je op je balkonnetje lekker te eten, gaat er 2 meter onder je gewoon eentje...

Ik krijg echt de neiging om zowel baasje als hond met een nerf gun te bestoken. Dat die hond hier niet meer durft te poepen. :o
Ik doe er niks mee, maar als iemand een gouden tip heeft om ze weg te houden...


Eventjes de baasjes er luid op attenderen dat hun hond wat laat vallen wil wel helpen :j

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:42

Ik kwam laatst mensenpoep tegen bij de bushalte..... gatsiedarrie! (Papier waarmee geveegd was lag er bij.... honden heb ik daardoor uitgeSloten :+)

Ik denk dat het gewoon de mensen zijn die geen fatsoen meer in hun donder hebben.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:47

Nee, als je dat doet kijken ze je nijdig aan en doen dan gewoon verder. Of je krijgt een grote mond terug. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:47

__laura schreef:
VivaLaVida schreef:


En dan ga je niet even terug?


Ja toen had er al iemand in gestaan :')


:') lekker dan kan je t van de stoep afschrapen

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:49

Hier sinds een halfjaar ongeveer. Er is hier ergens iemand in de buurt die zijn hond overal midden op straat of midden op het fietspad laat poepen :( helaas weet nog niemand wie het steeds is. Laatst lag het bij iemand voor de deur. Die hadden toen een briefje neergehangen. Maar helaas...

Anoniem

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:51

Bij ons ook veeeel meer schijt ineens. In het park lag nooit wat! Prachtig park met speeltoestellen en geitjes en kippen enzo en van die schelpenpaden en altijd brandschoon. Tot er bekend werd dat het hele park weggaat en er een moskee komt. Nu ligt overal schijt..

cinniz123

Berichten: 4405
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:03

Toevallig had ik het er ook vandaag over met iemand uit de buurt.
Het de laatste tijd niet normaal wat er aan grote hopen op de stoep ligt en laatst zelfs een keer in de voortuin.
Hoop voor het baasje dat ik er niet achter kom wie t is want gooi hem zonder pardon zonder zakje in zn brievenbus!
Elke keer zijn mn kinderen de sjaak,als ze nu de tuin uit lopen is t eerste wat ik roep 'kijk uit voor de poep!'

En ja ik ben zelf honden eigenaar en betaal ook een hoop honden belasting maar als mijn honden het een keer op de stoep doen wat echt wel eens een keertje voorkomt ruim ik t gewoon op.

Mensen klagen vaak over de honden....tja de baasjes blijken niet opgevoed dus kan t de hond die t doet niet kwalijk nemen.
Maar ik ben inmiddels wel zwaar geirriteerd door het stront probleem -:(-

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:05

Ja het lijkt weer meer te worden. Ik werk in Zwolle en loop door een parkje waar opruimplicht is, maar overal ligt hondenpoep. Een enkele zie je het opruimen of met een zakje/schepje lopen.

Eliana

Berichten: 5467
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:13

Hier is het op sommige veldjes echt heel erg, en zijn behoorlijke hopen waar mijn shetlander bij wijze van nog jaloers op zou worden..
Ik ruim het gewoon op, anderen hoeven geen overlast van mijn honden te hebben. Pas had mijn.hond op de stoep overgegeven, ben toen ook met een teiltje water teruggegaan om het weg te spoelen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:14

cinniz, als ik er achter kom waar ze wonen dan barricadeer ik hun deur met een kruiwagen paardenpoep.
Da's al tijden een fantasie van me haha.