Het kattenluik probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Het kattenluik probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 19:23

Hallo! Wij zitten met een klein probleem.
We zijn twee maanden geleden verhuist naar een prachtig huis. Nu is het zo dat we daar alleen een voortuintje hebben, dus geen achterdeur oid. In ons vorige huis hadden we een super lelijk kattenluik in de voordeur, niemand die het zag en was ook een lelijke deur dus het boeide niet zo veel. :Y)

Het huis waar we nu wonen is een oude kazerne met een prachtig straatbeeld. Maar nu dus het probleem: moeten we een kattenluik nemen?

Tot nu toe laten we onze kat gewoon handmatig naar buiten door steeds de voordeur open te doen. Dat ging eerder best goed, alleen sinds deze week werken we allebei 40 uur. Dus kat gaat 's ochtends rond 8 uur naar buiten, en dan 's avonds om 6 uur/half 7 weer naar binnen. Met dit weer is dat geen doen eigenlijk en is ie heel zielig als we thuiskomen.

Het liefste heb ik dat hij gewoon lekker heen en weer kan lopen wanneer hij dat zelf wil, zoals in het oude huis.
Alleen hoe kun je dat op een mooie manier in je huis verwerken. Ik zat al te denken om een stuk plank van de voordeur af te zagen, en dat op het luikje te plakken met een scharnier zodat dat meebeweegt naar binnen, maar ik weet niet zo goed of dat te doen is :+.

Dit is onze straat:
Afbeelding

De voordeur is niet origineel, dus die is nieuw. Dat maakt het voor mij wel ietsje makkelijker.

Zijn er mensen die hier ook tegenaan zijn gelopen? Tot wat voor oplossing zijn jullie gekomen?
Weten jullie anders nog mooie kattenluiken?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:13

Ik weet dat ze bij mijn vriend een kattenluik in het raam gemaakt hadden. Al tast dat het straatbeeld misschien ook wel aan?
Zij hadden in ieder geval een zelfde soort deur als jullie en wilden daar geen luik in maken, vandaar de keuze voor het raam :)

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:16

Je kan het luik niet in een achterdeur maken? (Er van uitgaande dat je een achterdeur hebt en je kat dan de tuin kan verlaten natuurlijk)
Of een kattenluik laten maken in dezelfde kleur groen als de deur?

Off-topic: jullie hebben wel een prachtig huis zeg!

Yessy

Re: Het kattenluik probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:18

Heb je geen raam achter waar 'ie in kan? Ik kan me voorstellen dat je aan de voorkant zonde vindt, het ziet er ontzettend chique uit nu!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:37

moet het wel perse aan de voorzijde?
Dan zou ik in de raam een paneeltje maken met een luikje. Kat kan best op de vensterbank springen en dan in het onderste deel van de raam door een luikje

Onze kat komt alleen in onze achtertuin, wij hebben geen luikje omdat ik onze kat niet in de woonkamer/keuken wil hebben als wij er niet zijn ( komt niet op de aanrecht en dat wil ik graag zo laten :P )
Hij is dus ook afhankelijk van ons wanneer wij hem binnen en buiten doen.
Wij werken ook beide voltijds, maar wel in wisselende diensten.
Bij verwachting van flinke kouw, erg slecht weer of extreme warmte blijft ie binnen en heeft hij 2 verdiepingen gang tot zijn beschikking