We zijn twee maanden geleden verhuist naar een prachtig huis. Nu is het zo dat we daar alleen een voortuintje hebben, dus geen achterdeur oid. In ons vorige huis hadden we een super lelijk kattenluik in de voordeur, niemand die het zag en was ook een lelijke deur dus het boeide niet zo veel.

Het huis waar we nu wonen is een oude kazerne met een prachtig straatbeeld. Maar nu dus het probleem: moeten we een kattenluik nemen?
Tot nu toe laten we onze kat gewoon handmatig naar buiten door steeds de voordeur open te doen. Dat ging eerder best goed, alleen sinds deze week werken we allebei 40 uur. Dus kat gaat 's ochtends rond 8 uur naar buiten, en dan 's avonds om 6 uur/half 7 weer naar binnen. Met dit weer is dat geen doen eigenlijk en is ie heel zielig als we thuiskomen.
Het liefste heb ik dat hij gewoon lekker heen en weer kan lopen wanneer hij dat zelf wil, zoals in het oude huis.
Alleen hoe kun je dat op een mooie manier in je huis verwerken. Ik zat al te denken om een stuk plank van de voordeur af te zagen, en dat op het luikje te plakken met een scharnier zodat dat meebeweegt naar binnen, maar ik weet niet zo goed of dat te doen is

Dit is onze straat:

De voordeur is niet origineel, dus die is nieuw. Dat maakt het voor mij wel ietsje makkelijker.
Zijn er mensen die hier ook tegenaan zijn gelopen? Tot wat voor oplossing zijn jullie gekomen?
Weten jullie anders nog mooie kattenluiken?