Kat van vriend volgt mij overal in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

filly

Kat van vriend volgt mij overal in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 00:26

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Sinds 2 maand heb ik een relatie met mijn huidige vriend. Hij heeft 2 hele lieve katen die altijd lekker hun ding deden. Echter nu sinds een aantal dagen loopt een van de katten me overal achter na. Ik kan niet naar de wc zonder dat ze met me mee wil en ze wacht dan ook tot ik weer uit de wc kom. En dit de hele dag door. Soms lijkt ze me ook kwijt te zijn en gaat dan miauwen tot ik haar naam roep en dan rent ze naar me toe en gaat bij me zitten. Ik vind het helemaal niet erg maar vraag me wel af waarom ze dit doet. Ze is nog geen jaar oud en heeft alleen bij d fokker en mijn vriend gewoont.

Kunnen jullie mij misschien vertellen waarom ze dit mogelijk doet?

Akhal_Teke

Re: Kat van vriend volgt mij overal in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:29

Mijn poesje doet dit ook bij mij. Erg schattig. Onze andere kat heeft dit juist weer bij mijn man. Ik denk dat de poes gewoon aan je gehecht is geraakt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:31

Geen idee waarom zehet doen ,maar hier van de 6 katten ook ene die denkt dat hij mijn schaduw is,behalve op de wc, vind ik het verder wel gezellig.Als ik in bad zit ligt hij op de bad rand,sta ik onder de douche zit hij voor de douchedeur,helpt mee de was sorteren .Ligt op de bar als ik aan het koken ben :-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:32

Ik heb er ook zo een die altijd bij me wil zijn, met me praat en me roept als ik even weg ben. Word er soms knettergek van.
Ik verdenk hem er van dat hij stiekem verliefd op me is, mijn sukkeltje. :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:43

Hier ook een stalker :D is normaal..... hij houdt gewoon van mij <3

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 01:25

Ze zeggen wel eens, de kat kiest het baasje, het baasje niet de kat ;)
Wij hadden ooit een poesje die alleen maar aangehaald wou worden door mijn vader, verder beet en krabde ze iedereen die het probeerde :') (behalve als m'n vader voor het werk in het buitenland was, dan was ik de tweede keuze)

Zo heeft mijn vriend ook twee katten, een van de twee heeft vorige lente een ongeluk gehad en omdat mijn vriend aan het werk was ben ik met m naar de spoeddienst gegaan.
Uiteindelijk is zijn achter pootje geamputeerd en sindsdien is hij helemaal gek van mij, hij slaapt tussen ons in, komt direct als ik hem roep en gaat ook graag met me mee naar de wc enzo :)
Voor die tijd zat ie wel eens bij me, maar gaf hij altijd de voorkeur aan mijn vriend, nu ben ik echt zijn held :+

Ik denk dat de kat van je vriend je heel leuk vind, je bent gewoon zijn favoriete slaaf :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 01:36

Huiskatten worden nooit echt volwassen. Misschien dat ze jou als haar moeder ziet? :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 01:36

Wat laurora zegt! De kat kiest, niet andersom. Hoop voor de kat dat je vriend je vriend blijft dan! :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 01:53

Ik wou dat de mijne dat deed :+ hoewel zij wel bijna iedere nacht bij mij slaapt.

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 02:05

Katten zijn nu eenmaal stalkers als ze het juiste slachtoffer hebben gevonden :+

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 02:37

Hier ook zo'n heerlijke stalker. Ze is een kneusje maar volgt mij overal. Slaapt bij mij op bed, en helpt overal mee. Terwijl haar zus totaal het tegenovergestelde is en helemaal gek van mijn vriend is.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 04:44

Dit deed de kat van mijn schoonouders ook bij mij, toen wij daar nog woonde. Daarom is ze dus ook met mij en mijn vriend mee verhuisd toen wij op onzelf gingen wonen :j
Poes is 7 jaar

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 08:51

Misschien krols of is ze gesteriliseerd?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 09:21

Ze vind je denk ik gewoon heel erg leuk haha. De mijne volgt me ook overal, als ik de wc zit dan zit zij op het wasbakje bijvoorbeeld. Ze kan ook apporteren met knuffels en dat doet ze dus ook de hele avond als je een beetje pech hebt haha. Ik vind het juist wel heerlijk die persoonlijke schaduw. Voel je je nooit alleen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 09:28

1 van mijn katten is ook gek op mij, komt als ik hem 1 keer roep al aangerend :+ Maar mijn andere kat is weer gek op mijn vriend, lijkt bijna op flirten _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 09:29

Katten kunnen soms wat vreemd en vooral ondoorgrondelijk zijn.

Ze vind je ofwel super leuk of ze is jaloers dat jij HAAR vriendje inpikt.(of ergens iets er tussen in uiteraard)

Leestip: How to tell if your cat is plotting to kill you
Dat boek gaat je niet helpen maar echt reuze grappig.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 09:35

Jij hebt er maar 1.... ik heb een hond en kat die de hele dag achter me aansjouwen. Poes komt zelfs naast de douche of bad zitten. Geeft niets om t spetterende water

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 09:38

Je weet dat katten aan het plotten zijn om de wereld over te nemen? Ze beginnen altijd bij de zwaksten. Dus pas maar op :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 09:57

En ze wil toevallig niet dat je haar eten geeft? :))
Hier stalkt de kat ons ook, maar wel extra rond etenstijd. Ze weet heel goed dat wij voerbakjes kunnen vullen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:10

Ja hoor! Hier ook twee van die magneten, zelfs op de WC ben ik niet veilig. _O-

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:19

Hier ook 2 stalkers. De een doet het alleen bij mij, de ander bij ons alletwee. Een van de twee gilt inderdaad ook af en toe als ze me kwijt is en komt dan heel hard aanrennen als ik haar roep.

Vervelende is dat die gillert nooit op schoot wil en eigenlijk alleen in de buurt wil zijn. Die ander moet altijd in mijn badjas en sleep ik zelf dus ook vaak het halve huis rond :')

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:51

Hier ook 1 die altijd bij mij wilt zitten en toen ik zwanger was, niet meer van mijn zijde week. Toen zat ie echt ieder moment wat hij maar kon op me.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 13:59

Wat leuk om alle andere verhalen te lezen :) ze is niet gesteriliseerd maar pas nog krols geweest sinds dien is ze heel aanhankelijk wat tot dit geresulteerd heeft haha. Ze hebben altijd eten en als het op us geeft mijn vriend weer nieuwe dus mij kent ze niet als persoonlijke voedsel bijvuller haha.

Op de wc ben ik idd ook niet veilig. Dan rent ze de wc in en gaat voor of op mijn voeten liggen tot dat ik klaar ben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:01

Draag je parfum waar feromonen in zitten? Veel katten vinden dit onweerstaanbaar

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:06

Katten, prachtige wezens.

Het hoe en waarom van hun gedrag niet altijd even duidelijk en vraag me soms af of ze het zelf wel snappen.

Ik heb zelf geen katten meer, maar ben wel die persoon die bij mensen binnenkomt en dat die mensen zeggen dat hun kat schuw is en dat die kat dan toch bij mij komt zitten.
'Doet ie anders nooit!'

Allervreemdste ooit was een kat die altijd schuw was naar vreemden maar die pal voor me op tafel naar me ging zitten kijken en mij heel gezellig vond.
Toen ik daar later het terrein af reed, zag ik ze in m'n spiegels kijken hoe ik weg reed.