Wel of niet een kat nemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Wel of niet een kat nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 02:36

Even opletten. Dit is geen Nederland, dus Marktplaats is helaas niet van sprake, en tot mijn grote spijt zijn dieren hier niet zo nauwlettend nauwkeurig behandeld als in Nederland.

Moeilijke situatie. Een kennis van mij nam tijdelijk de zorg van een kat op zich vanwege het feit dat zijn baasje een lastige thuissituatie had. Echter heeft hij vandaag te horen gekregen dat hij het land uit gezet zal worden -O- Baasje in feite geeft geen gehoor en deze man zit dus met een groot probleem (naast alles) want die kat..!

Kat in kwestie moet dus zo snel mogelijk een nieuw baasje krijgen. Gelukkig is de oppas een goed mens. Die was al aan het overwegen de kat mee te nemen. Maar financieel is dat erg moeilijk en gaat daar een lange tijd overheen. (binnen naar buiten de EU) Bovendien is het niet eens echt zijn kat! De kat in kwestie zou enkel maximaal 2 weekjes bij hem verblijven, maar niet doordachte baasjes zadelen hem hier nu dus mee op.

De kat gaat goed terecht komen. Ik wil eigenlijk al twee jaar lang weer een kat. Ik ben een kattenmuts en echt gek op deze dieren. Echter mag ik in mijn appartement geen dieren houden. Allereerst ga ik van de week eens in gesprek met mijn huisbaas over wat er mogelijk is. Daarnaast ben ik aan het overwegen eventueel te verhuizen.

Ik heb beloofd een goed plekje voor de kat te vinden, of het nou bij mij is of bij een ander. De back up is ook al geregeld mocht het niet lukken met mijn huisbaas of een eventueel ander plekje en de kat heeft een (tijdelijke - voor zo lang het nodig, ergste geval voor altijd) plek waar ze echt niet uitgezet zal worden :) Op dit moment is ze nog "neutraal" maar zodra ze in mijn handen zal komen zal ze ook direct gesteriliseerd worden. Daarnaast heb ik haar voor permanente adoptie online gezet in mijn werkgroep.

Maar ja. Wat is nu aan te raden? Ik wil het heel graag! En ben ook heel bewust aan het overwegen om te verhuizen wegens dit dier mocht het nodig zijn. Maar is het echt verstandig als single in een vreemd land?

Ik ben benieuwd naar Bokt's mening hierover, buiten het feit dat de originele eigenaar een *piiieeep* is.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 06:51

Ik heb je hele verhaal gelezen, en heel eerlijk? Volgens mij heb je al een beslissing genomen :P

Waarom niet? Mocht jij emigreren o.i.d. dan zou je toch, net als nu, weer een nieuw baasje kunnen zoeken?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:03

swartbeessie schreef:
Ik heb je hele verhaal gelezen, en heel eerlijk? Volgens mij heb je al een beslissing genomen :P

Waarom niet? Mocht jij emigreren o.i.d. dan zou je toch, net als nu, weer een nieuw baasje kunnen zoeken?

Het is geen speelgoedje wat je door geeft he? Het is erg stressvol voor katten om continue te moeten verhuizen. TS als jij die kat een forever home kan aanbieden moet je het doen. Anders zou ik een ander baasje zoeken.

Anoniem

Re: Wel of niet een kat nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:07

TS. Gewoon doen. Enne, niet iedere kat reageert als een stresskip. Onze kat ging op een gegeven moment ieder weekend mee naar m'n schoonouders als we daar bleven logeren en die lag gewoon te slapen in de auto, nergens last van. :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:21

Als jij gaat emigreren dan kan je de kat vaak gewoon meenemen.
Alleen dan moet de kat wel de juiste entingen en dergelijke hebben.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:37

Anoniem schreef:
TS. Gewoon doen. Enne, niet iedere kat reageert als een stresskip. Onze kat ging op een gegeven moment ieder weekend mee naar m'n schoonouders als we daar bleven logeren en die lag gewoon te slapen in de auto, nergens last van. :+

Maar dat zijn constant de zelfde auto, zelfde mensen en zelfde huis.

Dat is heel wat anders dan elke paar maanden/jaar verhuizen naar een nieuw huis met nieuwe mensen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:38

Vooral steeds een nieuw huis kunnen de meeste katten minder goed waarderen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:44

Ligt aan de kat, ik heb er 6, van wild tot raskat . Eén hang ik op mijn shcouder en die is gelukkig waar ik ben die gaat zo meenaar de Da of show.De wilde kat woont sinds 8 jaar in huis en blijft een vorm van wild,lief voor ons maar zeer aan de woning en vooral aan de bovenverdieping gehecht.De exkater die thuis de grootste mond heeft veranderd op een vreemd terrein in een kat met een klein hartje ,maar na 2 dagen is hij gewend.Ik zou hem gewoon nemen,maar wel mee nemen met een verhuis of emigratie en niet weer aan een ander geven.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:59

Ligt inderdaad aan de kat.
Ik heb 1 kat die het liefst overal mee naar toe gaat, gek op autorijden en eigent zich elke ruimte toe.
Maar ik heb ook een kat die het liefste een eigen tuin en haar eigen mand heeft (maar wel gaat als ik langer dan een weekend ergens logeer)
Beide katten kunnen zich aanpassen aan een nieuwe situatie, maar de een wat makkelijker dan een ander :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:37

TS als jij denkt die kat een forever home te kunnen bieden zou ik het doen. Mocht je dan verhuizen kun je hem meenemen. Ik zou er niet voor kiezen hem te houden als je al weet dat je hem misschien niet kunt houden, vervelend voor de kat als hij dan weer naar een nieuw baasje moet.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:58

Amandavd schreef:
swartbeessie schreef:

Het is geen speelgoedje wat je door geeft he? Het is erg stressvol voor katten om continue te moeten verhuizen.

Waar zeg ik dat? En wie zegt continu verhuizen?

Fijn als poes een huis vind bij ts, denk dat ts er beter over nadenkt dan de meesten. En dat ze, mocht t nodig zijn, ook wel weer n oplossing vind.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:52

Het gaat er om dat jij zegt van och als jij weer emigreert doe je hem toch ook weg.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:44

Ik heb dit topic van LZP naar BB verplaatst, omdat het over het nemen van een huisdier gaat.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 19:06

Het is gelukkig opgelost! Ik heb vandaag veel gepraat met de oppas over hoe we dit gaan regelen toen zij een telefoontje kreeg. Een oudere vrouw die de kat heel graag wou zien en hebben. Oppas heeft dit netjes met mij overlegd en ik heb aangegeven dat ze deze vrouw maar moest laten kijken en dat als ze hem wou, en hij zich er goed bij voelde dat het dan goed was.

Mevrouw was tot over haar oren verliefd en heeft de kat genomen. Ze was al een tijdje aan het kijken naar een kat. Deze vrouw heeft een eigen appartement en blijft gewoon waar ze is. Ontzettend fijn!

Stiekem baal ik een beetje. Ik was echt verliefd op het diertje O:) Maar dat ze nu goed terecht is, dat is het belangrijkste!

Dit geeft ook een hoop rust voor mijn kennis. Die kan zich nu richten op zijn eigen problemen.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:12

Wat fijn TS! Dat zijn katten he, altijd weer op hun pootjes terecht. Wat fijn dat je zo meedacht. Er komt vast een hele fijne poezel op je pad in de toekomst.