Moeilijke situatie. Een kennis van mij nam tijdelijk de zorg van een kat op zich vanwege het feit dat zijn baasje een lastige thuissituatie had. Echter heeft hij vandaag te horen gekregen dat hij het land uit gezet zal worden

Kat in kwestie moet dus zo snel mogelijk een nieuw baasje krijgen. Gelukkig is de oppas een goed mens. Die was al aan het overwegen de kat mee te nemen. Maar financieel is dat erg moeilijk en gaat daar een lange tijd overheen. (binnen naar buiten de EU) Bovendien is het niet eens echt zijn kat! De kat in kwestie zou enkel maximaal 2 weekjes bij hem verblijven, maar niet doordachte baasjes zadelen hem hier nu dus mee op.
De kat gaat goed terecht komen. Ik wil eigenlijk al twee jaar lang weer een kat. Ik ben een kattenmuts en echt gek op deze dieren. Echter mag ik in mijn appartement geen dieren houden. Allereerst ga ik van de week eens in gesprek met mijn huisbaas over wat er mogelijk is. Daarnaast ben ik aan het overwegen eventueel te verhuizen.
Ik heb beloofd een goed plekje voor de kat te vinden, of het nou bij mij is of bij een ander. De back up is ook al geregeld mocht het niet lukken met mijn huisbaas of een eventueel ander plekje en de kat heeft een (tijdelijke - voor zo lang het nodig, ergste geval voor altijd) plek waar ze echt niet uitgezet zal worden

Maar ja. Wat is nu aan te raden? Ik wil het heel graag! En ben ook heel bewust aan het overwegen om te verhuizen wegens dit dier mocht het nodig zijn. Maar is het echt verstandig als single in een vreemd land?
Ik ben benieuwd naar Bokt's mening hierover, buiten het feit dat de originele eigenaar een *piiieeep* is.