2 konijnen die gevochten hebben weer bij elkaar?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jannickee

2 konijnen die gevochten hebben weer bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 21:29

Vorige week zaterdag was mijn ram niet zichzelf, hij lag stil in een hoekje en wou niet eten. Dus ik ben er mee naar de dierenarts geweest, zijn maagdarmkanaal bleek stil te liggen. Ik heb hier medicijnen voor gekregen en ging steeds een stukje beter, tot zondagnacht mijn voedster mijn ram heeft aangevallen. Overal in de ren lagen plukken haar en bloed, mijn voedster heeft mijn ram zijn hele oor kapot gebeten.
Daarna heb ik ze gelijk apart gezet en vandaag weer eventjes bij elkaar. Nu lijkt het weer als vanouds goed te gaan, is het verstandig om ze de nacht toch weer te scheiden of toch bij elkaar houden? Ik ben heel bang dat het weer mis gaat vannacht..
Mijn ram is echt een goedzak en mijn voedster een echte bitch, dus ben zo bang nu dit eenmaal gebeurd is dat mijn voedster dit vaker zal doen. Wat zouden jullie doen?

Yinthee
Amadeus <3

Re: 2 konijnen die gevochten hebben weer bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:32

Zou ze vannacht toch niet bij elkaar doen, je kan geen toezicht houden/direct ingrijpen mocht het weer misgaan. Gewoon morgen onder toezicht weer bij elkaar en dan even aankijken hoe het gaat. Is je ram wel weer helemaal opgeknapt inmiddels? Anders zou ik hem sowieso nog apart houden tot hij weer helemaal de oude is, waarschijnlijk heeft je voedster hem gegrepen vorige week omdat hij toen zwak en kwetsbaar was.

Jannickee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 21:39

Bedankt voor je berichtje! Ja hij is weer helemaal de oude, heb hem 3 dagen medicijnen gegeven en heb hem moeten dwangvoeren. Hij maakt weer binkies, eet weer goed en zijn ontlasting is ook weer goed. Ik dacht ook door dat hij zwak was, maar toen hij op zijn zwakst was was mijn voedster super lief voor hem.. dat vind ik zo apart.

Never give up the things
                            that makes you smile!

kerstmuts

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:06

Misschien kun je één van de twee in bijv. een bench doen als je hok groot genoeg is, dan zijn ze toch bij elkaar maar kunnen elkaar niks aandoen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:10

Kan het zijn dat je ram anders rook door de medicatie en dat je voedster hem daarom heeft aangevallen?

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Jannickee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 22:17

Ja ik had afgelopen week de ren in 2en gedeeld, heb 2 hokken in de ren staan dus hadden ze beiden een stukje ren, een hok en konden ze toch contact met elkaar hebben.
Ja dat zou ook nog kunnen inderdaad, maar zal ze het dan niet eerder gedaan hebben de dag dat we van de dierenarts terug kwamen?

Never give up the things
                            that makes you smile!

kerstmuts

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie