2 konijnen die gevochten hebben weer bij elkaar?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jannickee

2 konijnen die gevochten hebben weer bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 21:29

Vorige week zaterdag was mijn ram niet zichzelf, hij lag stil in een hoekje en wou niet eten. Dus ik ben er mee naar de dierenarts geweest, zijn maagdarmkanaal bleek stil te liggen. Ik heb hier medicijnen voor gekregen en ging steeds een stukje beter, tot zondagnacht mijn voedster mijn ram heeft aangevallen. Overal in de ren lagen plukken haar en bloed, mijn voedster heeft mijn ram zijn hele oor kapot gebeten.
Daarna heb ik ze gelijk apart gezet en vandaag weer eventjes bij elkaar. Nu lijkt het weer als vanouds goed te gaan, is het verstandig om ze de nacht toch weer te scheiden of toch bij elkaar houden? Ik ben heel bang dat het weer mis gaat vannacht..
Mijn ram is echt een goedzak en mijn voedster een echte bitch, dus ben zo bang nu dit eenmaal gebeurd is dat mijn voedster dit vaker zal doen. Wat zouden jullie doen?

Yinthee
Amadeus <3

Re: 2 konijnen die gevochten hebben weer bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:32

Zou ze vannacht toch niet bij elkaar doen, je kan geen toezicht houden/direct ingrijpen mocht het weer misgaan. Gewoon morgen onder toezicht weer bij elkaar en dan even aankijken hoe het gaat. Is je ram wel weer helemaal opgeknapt inmiddels? Anders zou ik hem sowieso nog apart houden tot hij weer helemaal de oude is, waarschijnlijk heeft je voedster hem gegrepen vorige week omdat hij toen zwak en kwetsbaar was.

Jannickee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 21:39