Mijn staffordje loopt al een geruime poos niet lekker. Vooral in de avond als je hem uit de mand laat komen is het een ouwe taart om te zien, wil het niet dat ze nog 4 moet worden..
Fotos gemaakt, artrose en rust gehad maar nog niet echt verbeterd, alloewel ze zelf natuurlijk niets laat merken. Vandaag op controle toch te voelen, kruisband gescheurd (dat vermoedde ze al)
En nu sta ik voor de keuze voor een operatie. Geopereerd wordt ze sowieso, het geneest niet van zichzelf.
Alleen gaf ze me 2 keuzes: 1 waar de kruisbanden vast worden gezet en dat maakt de kans op herhaling zeeer klein. Ong 3 maanden hersteltijd. Kosten a 700..
Keuze 2 werd er een titaniumplaat in de knie geplaatst, daarvoor wordt er een stuk bot afgezaagd en gebroken. Hiermee plaatsen ze de knie anders waardoor de voorste kruisbanden niet meer nodig zijn en opgevangen worden door achter. Hersteltijd sowieso 6/8 weken ivm breuk, maar wel sneller belasting mogenlijk. Kosten a 1500...
Door de prijzen begon ik nogal te twijfelen, ze had me beter kunnen zeggen het kost tegen de 700/1500, we maken het open en kijken wat het beste is

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Operatie geslaagd, wat voor operatie hebben jullie gehad, klachten weg, hoe was de hond eronder? Hier een zeer hypere hond die echt wel moeizaam rustig te houden is..